• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • SusanneJ
    stina72 skrev 2007-11-12 13:06:00 följande:
    Ok Man kanske skulle testa att handla på Willys då Blöjorna köper vi på Lidl, där kostar ett paket 64 kr.Ska väl erkänna att jag aldrig handlat på Willys. Så de har en massa "erkända" märken också som är billigare än på typ Ica?Finns det något från Willys man bör avstå?
    willys har alla "vanliga" märken också, förutom icas egna då
    jag tycker bättre om Willys, billigare och bättre. (och sen hittar jag bättre där än på MAXI )
    (¯`°?.¸ ღ EBBA 061210 ღ ¸.?°´¯)
  • kejsarinnan
    cicci2 skrev 2007-11-12 12:58:05 följande:
    Även vanliga varor och inte bara Willys egna är billigare på Willys än på Maxi. (Tex blöjor, jag handlar Liberos för 129 på Maxi och 95 på Willys)
    Har man Ica-kortet så kostar liberoblöjorna hos oss 89:- ALLTID. Tycker ica är väldigt billiga hos oss. skaffar man sig icakortet som är gratis att äga och få så tjänar man väldigt mycket. ibland är det mamma scans köttbullar för 25:-, ibland nötfärs från scan för 29:- kg osv... så VI tjänar på att handla på ica maxi istället för willys.
    Nu är Lucas här! Född 2007-08-30
  • Legolina

Vi handlar på Willys nästan varje vecka. Ibland kompletterar vi med mad varor från Ica (som ligger på vägen till dagis) för att få även lite delikatess, smaksatt cremefraiche från arla och lite annat.

Jag har provat att göra min veckohandling på Coop eller Maxi och det blir AVSEVÄRT dyrare.

Jag upplever ingen direkt kvalitetsskillnad. Jag köper eldorado och andra billiga märken på en del saker där jag inte tycker det är nån smakskillnad direkt. Man får prova sig fram för allt är inte bra som är billigt. Willys fullkornspasta tex. Kungsörnen är MYCKET godare.

Men som någon skrev - även "märkes varorna" är billigare på willys.

Vi har knappt 2 min till Willys och vi åker med glädje dit. Bensinen är ingenting i sammanhenget.

• kejsarinnan
    SusanneJ skrev 2007-11-12 13:02:28 följande:
    det roliga är att willys, eldorado, hemköp, ica, och många fler märken har samma tillverkare. så det är samma produkt men i olika förpackningar. (ska inte säga att det är ALLA produkter, men dom flesta)jag skrattar rätt högt när det är olika tester i tidningar och 5 av 8 märken är egentligen samma produkt
    Icas köttbullar och mamma scans köttbullar är samma tillverkare
  • SusanneJ
    kejsarinnan skrev 2007-11-12 13:10:52 följande:
    ja, jag vet
  • speciers

Tror också att det blir billigare i längden att handla allt på t.ex. Ica än att åka runt och jaga de billigaste varorna, för det finns ju som sagt billiga varor även på Ica...

Om det är nån som förstår hur jag menar - orkar inte förklara bättre

• Grus grus

Lokaltidningen gjorde ett test och jämförde ICA kvantum med Willys, och Willys var billigare. Då jämförde de exakt samma varor. Så Willys har "de vanliga" varorna, fast billigare.

Mamma till Lovis!
  • SusanneJ
    kejsarinnan skrev 2007-11-12 13:10:52 följande:
    lithells gör många av dom "billiga" märkena också
  • kejsarinnan
    SusanneJ skrev 2007-11-12 13:13:04 följande:
    ja, jag vet
    det var som när min kusin var här och vi stekte icas egna köttbullar så sa han "nee, mamma scans är MYCKET godare!" höll på att skratta ihjäl mig medans jag sa att det faktiskt är samma köttbullar!
  • speciers

Sen beror det väl på hur knusslig man är själv med smak etc - för visst är Eldorados ketchup billig, men den smakar ju inte som Felix...

Svar på tråden Willys