• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • snigelina
    miniGrynet skrev 2007-11-23 13:51:30 följande:
    Så var det för brorsan när han provade Willys köttbullar, det var bara massa skit i, broskbitar m.m. Super-äckligt med andra ord!! Så ingen åt dom, och då får man ju kasta... Ska man vara ekonomisk (och godast!) är nog det bästa att göra egna köttbullar!
    Visst är det bättre/godare med egna köttbullar, men inte billigare.
  • miniGrynet
    snigelina skrev 2007-11-23 14:09:05 följande:
    Visst är det bättre/godare med egna köttbullar, men inte billigare.
    Inte?
    Det har det nog blivit när vi har gjort...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • snigelina
    miniGrynet skrev 2007-11-23 14:13:15 följande:
    Inte?Det har det nog blivit när vi har gjort...
    Okej, tycker det är svårt att hitta billig färs..
  • miniGrynet
    snigelina skrev 2007-11-23 14:20:29 följande:
    Okej, tycker det är svårt att hitta billig färs..
    Men jag hade nog fel!
    Men det klart, går väl att komma ned i pris beroende på om man blandar i fläskfärs, har i mkt lök osv. Men nej, det blir nog inte billigare, jag som hade fel.

Men godare blir det ju, känns bättre när man har mer koll på vad som är i dom i alla fall.
  • snigelina
    miniGrynet skrev 2007-11-23 14:21:57 följande:
    Men jag hade nog fel! Men det klart, går väl att komma ned i pris beroende på om man blandar i fläskfärs, har i mkt lök osv. Men nej, det blir nog inte billigare, jag som hade fel. Men godare blir det ju, känns bättre när man har mer koll på vad som är i dom i alla fall.
    Japp, självklart godare!
  • En liten katt

Men visst är det så att man endast får köpa två paket blöjor för 95 på willys? Det tredje kostar 115? (och fjärde...)

• eileme84

fast vi har ju en charkuri firma i släkten så där köper vi allt kött billigt men basprodukter osv är väl bra på willys?

• miniGrynet
    En liten katt skrev 2007-11-23 20:45:18 följande:
    Men visst är det så att man endast får köpa två paket blöjor för 95 på willys? Det tredje kostar 115? (och fjärde...)
    Så är det inte här i alla fall... Inte hänt oss och det finns inga lappar/skyltar som säger det.
  • tilda den vilda

det är väl självklart att det blir billigare att göra egna köttbullar . då vet man vad det är i dom. nä mamma scans pruttbullar är nödproviant för oss

• snigelina
    tilda den vilda skrev 2007-11-24 08:49:27 följande:
    det är väl självklart att det blir billigare att göra egna köttbullar . då vet man vad det är i dom. nä mamma scans pruttbullar är nödproviant för oss
    Ursäkta, men varför är det så självklart?

Jag skrev också att hemmagjorda är godare (och bättre), men om du tänker kilopriset tycker åtminstone inte JAG att det är så självklart. Då menar jag kilopris/färdig produkt och inte kilopris/rent kött.
  • drömmande

Jag handlar oftast på ica i kungsbacka, en dyr affär, men det är roligt att gå och handla där. Dom har ALLT! Min sambo vägrar äta saker som är eldorado, och jag är själv uppväxt på det, tycker inte att det är någon hitt. Man får verkligen vad man betalar för. Så det blir inte så ofta willys. Men vi har ett mat konto som heter duga, försöker handla på willys i mellanåt. Men de är ju inte lika breda i sortimentet. Och köper som sagt inte eldorado.

• Skrutteruttan
    tilda den vilda skrev 2007-11-24 08:49:27 följande:
    Jag håller med dig om att du vet vad det är i dem....men hur ofta hittar du färs som är billigare än 29,90 kilot? Det kan inte vara ofta...du kanske mest har ströbröd och ägg som utfyllnad eftersom dina köttbullar blir så billiga?

Mina barn och jag tycker om Eldorados köttbullar mem min man kallar dem för sågspånsbullar Skrattande, vi köper Mamma scans eller Willys egna numer. Att ställa mig och rulla köttbullar skulle aldrig falla mig in, nej, då leker jag hellre med mina barn och slänger fram färdiga Flört.
    Mamma till William, Tilde, Leon, Li och Luca
  • Nikhita

Tar inte såp lång tid att göra egna köttbullar och Willys har ju billig köttfärs

Men jag erkänner, jag är själv dålig på att göra egna fastän det är mycket godare!

Svar på tråden Willys