• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • Mia83
    Jeosi skrev 2007-11-12 13:34:29 följande:
    Jag frågade om jag kunde behålla poletten och de sa att de bara hade 6 st så de ville att jag skulle lämna tillbaka den...
    Ok, så var det inte här.
  • Sacha81

Vi handlar alltid på Willys, om vi nån gång handlar på ICA så blir det alltid mycket dyrare, brukar skilja iaf 200-300kr då vi handlar där på ungefär samma varor. Saker som jag tycker är billigare på Willys är grönsaker, barnmat, barngröt, blöjor, konserver m.m. Använder en del av Willys egna varor men handlar mest de vanliga märkena.

*Mamma till sötaste Jesper född 2007-02-26*
  • Mamma Teresa

Jag månadshandlar på willys och sparar jättemycket på det!
    Det blir lite blandat med olika märken, men även märkesvarorna är någit billigare där, faktiskt.

• Grus grus
    kejsarinnan skrev 2007-11-12 13:15:17 följande:
    Fast alla ica har inte likadana priser vissa ica är billigare än andra ica osv.
    Ja, ica har olika priser. Det var därför jag sa ica kvantum. För de har jämfört ica kvantum och inget annat ica. Ica maxi är mycket dyrare och det finns ju fler sorters ica också. Men även om detkan skilja litegrann mellan olika ica kvantum, så ska de i planeringen ha samma priser på varorna, precis som till exempel alla ica maxi ska ha samma priser. Just det, "ica nära" finns också som ett slags ica.
    Mamma till Lovis!
  • kejsarinnan

Fick en tankeställare av denna tråden så igår gick jag till Willys istället och sparade en massa kronor=) "tag 2 betala för 1" jepp =) inget ica på ett bra tag haha

Nu är Lucas här! Född 2007-08-30
  • stina72

Yes, då har jag varit och storhandlat på Williys. Blev inte så där superimponerad faktiskt. Visst ta 2 betala för 1 blev ju billigt och en del andra saker var ju billiga. Men det var en hel del saker som kommer att åka till Maxi för att handla idag
    Jag kanske är bortskämd med att handla i den butiken som hade den billigaste matkassen enligt PRO's årliga undersökning. Då ingår iofs inte lågpriskedjorna, ej heller lågprismärken.

• Anna D 78

I halmstad har pro gjort en undersökning på priser...Där var ica maxi flygstaden billigast!!!

• Vildblomman

sedan vi bytte till willys från maxi sänkte vi våran veckohandlingskosstnad från 1300 till 900 kr ca

vi har ca 10 min till willys och när vi handlade på maxi hade vi ca 8 mil t/r men sambon handlade på vägen hem från jobbet nästan alltid

• MansonDust

Handlar alltid mat på Willy:s, det är fräscht & bra. Bra priser & mycket at välja mellan. Skulle aldrig storhandla på t.ex Coop nu, gjort det 2 ggr & fått betala dubbelt så mycket för samma varor !

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
Svar på tråden Willys