• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • SusanneJ

det roliga är att willys, eldorado, hemköp, ica, och många fler märken har samma tillverkare. så det är samma produkt men i olika förpackningar. (ska inte säga att det är ALLA produkter, men dom flesta)

jag skrattar rätt högt när det är olika tester i tidningar och 5 av 8 märken är egentligen samma produkt

(¯`°?.¸ ღ EBBA 061210 ღ ¸.?°´¯)
  • Mia83

Jag har som regel att alltid prova den billigaste varan minst en gång. Vissa ggr har det varit katastrof, men oftast så är de billiga varorna helt ok.

• mamma2004

Kan tillägga att i tidigare i höstas hade de ytterligare 20% på alla sina egna varor och då passade vi på att hamstra . Speciellt blöjor etersom vi har blöjbarn och willys blöjor funkar bra på våra barn så blev de ju jättebilliga då! Vi betalar vanligtvis 79 för blöjorna men då var det 63:-!

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och plutt i magen (BF 080128)
  • MajBjörn

många gånger är det undermärke till de stora märkena

• Mia83
    speciers skrev 2007-11-12 12:56:16 följande:
    Jag kanske bara är dum, men jag resonerar som så att om de billigare varorna (typ Eldorado o Euroshopper) vore bra så hade väl folk köpt dem och inte de dyrare varorna från typ Kungsörnen och Felix?
    Anser inte att du är dum ( ) men tror snarare att det beror på rädslan att prova nya saker.
  • Grus grus

Jag gillar inte Willys egna makaroner. De är slibbiga och äckliga. Men däremot säljer de makaroner i påsar med märket Miramonti. Ett kilo för fyra kronor, tror jag att det är. Detta exemplet menar jag med att det finns mycket billigt på Willys, förutom deras egna varor, men som också duger och är gott. De säljer även till exempel kungsörnen och sånt, men billigare än andra affärer. Köpte blöjor för 95 kr och köttfärsen är rena kapet!

Mamma till Lovis!
  • Mia83

Grus grus skrev 2007-11-12 13:03:45 följande:

Jag gillar inte Willys egna makaroner. De är slibbiga och äckliga. Men däremot säljer de makaroner i påsar med märket Miramonti. Ett kilo för fyra kronor, tror jag att det är. Detta exemplet menar jag med att det finns mycket billigt på Willys, förutom deras egna varor, men som också duger och är gott. De säljer även till exempel kungsörnen och sånt, men billigare än andra affärer. Köpte blöjor för 95 kr och köttfärsen är rena kapet!
    I många fall så är det andra märken än Willy's egna som är billigast just på Willy's.
  • stina72

Ok Man kanske skulle testa att handla på Willys då

Blöjorna köper vi på Lidl, där kostar ett paket 64 kr.

Ska väl erkänna att jag aldrig handlat på Willys. Så de har en massa "erkända" märken också som är billigare än på typ Ica?

Finns det något från Willys man bör avstå?

• Mia83
    stina72 skrev 2007-11-12 13:06:00 följande:
    Ok Man kanske skulle testa att handla på Willys då Blöjorna köper vi på Lidl, där kostar ett paket 64 kr.Ska väl erkänna att jag aldrig handlat på Willys. Så de har en massa "erkända" märken också som är billigare än på typ Ica?Finns det något från Willys man bör avstå?
    Majs! Skippa både Willy's och Eldorado's, den smakar ingenting.
  • Mysluvan
    stina72 skrev 2007-11-12 13:06:00 följande:
    Ok Man kanske skulle testa att handla på Willys då Blöjorna köper vi på Lidl, där kostar ett paket 64 kr.Ska väl erkänna att jag aldrig handlat på Willys. Så de har en massa "erkända" märken också som är billigare än på typ Ica?Finns det något från Willys man bör avstå?
    Ja de har väl iprincip alla vanliga märken bara att de har andra som är billigare som komplement. Jag tycker i stort sett allt är billigare än på ICA.
    Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
Svar på tråden Willys