• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • thesecret

vi handlar nästan alltid på willys eller på citygross.
    man får mycket för lite pengar.
    cirka 150kr kassen får du räkna med,och då är det en välfylld kasse...

• Skrutteruttan
    Jo, jag vet att Ica Maxi "vann", men den kassen innehåller saker vi inte använder också...dessutom köper vi nästan bara billighetsmärken och de finns sällan med i prisjämförelser...T ex..mamma scans köttbullar kostar 42 kronor för ett kilo på Willy´s (vet inte Ica-priset, det kanske någon annan gör?) Willys eget märke 36 kronor och Eldorado 30 kronor, det är rätt stor skillnad om man är stor familj och handlar mycket varje vecka...
  • Nikhita

Storhandlar BARA på Willys, brukar spara mkt pengar på det.

Det som lockar mest är ju priset på t ex kaffe, köttfärs och blöjor

Men denna vecka har ICA maxi Liberoblöjor för 75 kr

• Nikhita

Ps. Vissa saker går att handla i Willys märke och jag köper också Eldorados passerade tomater.

Älskar Willys egna basmati ris

• eileme84
    Nikhita skrev 2007-11-23 10:55:29 följande:
    På Willys
    hehe okej :) får nog ta mig till willys o storhandla denna månaden ;)
  • Erika

jag tycker det är rätt stor smakskillnad på flera av willys produkter och andra märken. Jag köpte willys köttbullar en gång för de var s mycket billogare men ingen ville äta upp för de smakade inte bra....då blir det ju dyrt istället om maten bara blir stående. Sen försäker vi handla mycket ekologiskt och då har willys inget utbud alls kanske på någon vara som jag missat.

• Nikhita

Emlan84
    Ja gör du så

Ja vissa sker är ju bättre än de andra, som med allt.
    Vissa eldoradoprodukter klarar jag inte av, men vissa är toppen!
    Och samma med Willys märke.

Om jag köper färdiga köttbulla rköper jag hellre något "bättre" märke,
    annars tycker jag kan finna smycket hårda fläskbitar i blä!

• miniGrynet
    Erika skrev 2007-11-23 12:28:53 följande:
    jag tycker det är rätt stor smakskillnad på flera av willys produkter och andra märken. Jag köpte willys köttbullar en gång för de var s mycket billogare men ingen ville äta upp för de smakade inte bra....då blir det ju dyrt istället om maten bara blir stående. Sen försäker vi handla mycket ekologiskt och då har willys inget utbud alls kanske på någon vara som jag missat.
    Så var det för brorsan när han provade Willys köttbullar, det var bara massa skit i, broskbitar m.m. Super-äckligt med andra ord!!
    Så ingen åt dom, och då får man ju kasta...

Ska man vara ekonomisk (och godast!) är nog det bästa att göra egna köttbullar!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Willys