• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • kejsarinnan
    Grus grus skrev 2007-11-12 13:13:29 följande:
    Lokaltidningen gjorde ett test och jämförde ICA kvantum med Willys, och Willys var billigare. Då jämförde de exakt samma varor. Så Willys har "de vanliga" varorna, fast billigare.
    Fast alla ica har inte likadana priser vissa ica är billigare än andra ica osv.
    Nu är Lucas här! Född 2007-08-30
  • Legolina

Vi har 2 MIL till willys... inget annat

• BabyJay

Vi handlar alltid på Willys och använder många av Willys egna varor. De är toppen tycker jag. Man tjänar en krona här och tre kronor där. Blir ju en del i längden. Eldorado tycker jag oftast är skit (rent ut sagt). Vissa Eldorado-grejer är bra, men det är få. Man får som många andra sagt, pröva sig fram.

Kan varmt rekommendera Willys wienerkorv, den är jättegod. Köttbullarna oxå!
    Eldorados äppeljuice brukar vi köpa, en av få eldoradogrejer jag gillar.

• SusanneJ
    kejsarinnan skrev 2007-11-12 13:14:30 följande:
    det var som när min kusin var här och vi stekte icas egna köttbullar så sa han "nee, mamma scans är MYCKET godare!" höll på att skratta ihjäl mig medans jag sa att det faktiskt är samma köttbullar!
    haha
    (¯`°?.¸ ღ EBBA 061210 ღ ¸.?°´¯)
  • Jeosi

Lite OT men ändå... På "era" Willys måste man deponera 50kr för att få låna en vagn som man kan ha sin bebis i?
    Jag var och handlade på Willys för första gången igår och jag tyckte att det var lite krångligt att behöva gå till en av kassorna lämna 50kr för att få en polett gå tillbaka ut och hämta en vagn - och då omvänt när man hade handla klart.

• Mia83
    Jeosi skrev 2007-11-12 13:26:40 följande:
    Lite OT men ändå... På "era" Willys måste man deponera 50kr för att få låna en vagn som man kan ha sin bebis i? Jag var och handlade på Willys för första gången igår och jag tyckte att det var lite krångligt att behöva gå till en av kassorna lämna 50kr för att få en polett gå tillbaka ut och hämta en vagn - och då omvänt när man hade handla klart.
    Tanken är nog att man ska behålla poletten så länge man har behov av den.
  • Legolina

Nää - så är det inte i eskilstuna.

Vi hade alltid babyskyddet i vagnen. Det fungerade utmärkt. Vi parkerar alltid nära kundvagnarna så kan sonen sitta i bilen när vi lastar in i bilen och parkerar vagnen efterråt.

Lite OT men ändå... På "era" Willys måste man deponera 50kr för att få låna en vagn som man kan ha sin bebis i? Jag var och handlade på Willys för första gången igår och jag tyckte att det var lite krångligt att behöva gå till en av kassorna lämna 50kr för att få en polett gå tillbaka ut och hämta en vagn - och då omvänt när man hade handla klart.
  • Jeosi

Jag frågade om jag kunde behålla poletten och de sa att de bara hade 6 st så de ville att jag skulle lämna tillbaka den...

• SusanneJ
    jag fick lämna mitt leg som "pant"
    (¯`°?.¸ ღ EBBA 061210 ღ ¸.?°´¯)
  • Marlie87

Vi storhandlar på Willys och kompletterar med frukt & grönt och mjölkprodukter på ICA. Willys har bra priser, oavsett om man handlar deras egna eller "märkes-varorna" :)

Svar på tråden Willys