• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • stina72

Hrmm...måste bara göra ett litet tillägg. Har nu varit till Maxi för att kompletera min handling lite. Upptäckte faktiskt att mycket inte var så billigt som jag inbillat mig
    Det skillde faktiskt någon krona här och där på de flesta sakerna.
    Synd bara att vi inte har Willys här i stan utan att jag måste åka till grannkommunen.

• stina72

MansonDust --> Dubbelt så mkt för samma vara? Jämför du lågprismärken då eller tex Willys egna mot t.ex Findus?

• En liten katt

Jag har jobbat på willys. Jag skulle aldrig köpa willys märke. Det sa jag också till kunderna när de frågade.

• stina72

en liten katt --> Varför skulle du inte det?

• En liten katt
    stina72 skrev 2007-11-15 13:37:50 följande:
    en liten katt --> Varför skulle du inte det?
    För att kvaliteten är sämre. Den är billigare för att den är sämre.

Eldorado ska vi inte prata om. Akta er!

Men för en del kanske billigheten är viktigare och det är ju inte dåliga varor, bara sämre varor.
  • miniGrynet
    Mia83 skrev 2007-11-12 13:07:44 följande:
    Majs! Skippa både Willy's och Eldorado's, den smakar ingenting.
    Roligt! Vi tycker Willys majs är mkt godare än tex GrönaJätten som vi alltid köpte innan.
    Smaken är som baken!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • hmmhmm

de willys jag besökt har oftast vart väldgt röriga, dålig frukt o grönsaksavdelning o så... o så måste jag tyvärr säga att persoalen oftast är okunnig (iaf många av de jag träffat) så jag handlar inte på willys fast jag vet att det är billigare...
    går helre till ica o blir inspirerad o sugen på att handla istället :)

• miniGrynet
    kejsarinnan skrev 2007-11-12 13:15:17 följande:
    Fast alla ica har inte likadana priser vissa ica är billigare än andra ica osv.
    Helt rätt, vår lilla Ica är verkligen inte billig!!
    Där handlar vi om det fattas nåt litet hemma, eller om jag ska handla en middag och går förbi där på väg hem ifrån parken.
    Annars köper vi toa-papper, tvättmedel och hundbajspåsar ifrån Icas sortiment, så det handlar vi på någon Ica i alla fall, inte alltid på vår då den är lite dyrare än de större Ica-affärerna.
  • miniGrynet
    Jeosi skrev 2007-11-12 13:26:40 följande:
    Lite OT men ändå... På "era" Willys måste man deponera 50kr för att få låna en vagn som man kan ha sin bebis i? Jag var och handlade på Willys för första gången igår och jag tyckte att det var lite krångligt att behöva gå till en av kassorna lämna 50kr för att få en polett gå tillbaka ut och hämta en vagn - och då omvänt när man hade handla klart.
    Nej, här står dom lösa, inga polletter alls. Men de står inne i butiken, inte ute på parkeringen med de andra vagnarna.
  • BabyJay
    En liten katt skrev 2007-11-15 13:35:26 följande:
    Jag har jobbat på willys. Jag skulle aldrig köpa willys märke. Det sa jag också till kunderna när de frågade.
    Ja, varför?
Svar på tråden Willys