• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • miniGrynet

Vårt Willys är helt nybyggt, det är fräscht, men är man van vid de lite "dyrare" affärerna som är lite mer ombonade i sin inredning så är det ändå lite skillnad.
    Men det är ju mkt billigare, så mkt handlar vi där, helt klart!

En grej som retar mig är mjölken, vi brukar alltid köpa ekologisk lättmjölk, och det finns inte på vår Willys, andra finns som ekologisk men inte lättmjölken.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bempa

Har provat en del varor, när vi vart hos andra o cornflakesen är riktigt vidriga...urk...
    Det finns säkert sånt som är bra där med, men jag handlar inte där

• miniGrynet

Vi handlar de vanliga märkena, men det blir ju mkt billigare i alla fall där.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • elinvd
    Mia83 skrev 2007-11-12 13:30:37 följande:
    Tanken är nog att man ska behålla poletten så länge man har behov av den.
    Njae, tanken är att man ska lämna tillbaka poletten när man använt vagnen.
    Jobbar själv på Willy:s, och för ett tag sen tog alla våra poletter slut, just för att folk inte lämnar tillbaka den.
    Don't let other people determine your future
  • Sacha81

Ja tanken kanske är så, men orka springa och lösa ut en polett varje gång man ska handla...

elinvd skrev 2007-11-15 14:07:01 följande:
    Njae, tanken är att man ska lämna tillbaka poletten när man använt vagnen.Jobbar själv på Willy:s, och för ett tag sen tog alla våra poletter slut, just för att folk inte lämnar tillbaka den.
    *Mamma till sötaste Jesper född 2007-02-26*
  • Mia83
    elinvd skrev 2007-11-15 14:07:01 följande:
    Njae, tanken är att man ska lämna tillbaka poletten när man använt vagnen.Jobbar själv på Willy:s, och för ett tag sen tog alla våra poletter slut, just för att folk inte lämnar tillbaka den.
    När vi frågade, just för att det var bökigt att köa före och efter man har handlat, så fick vi svaret att vi gärna fick behålla den tillsvidare.
    Om ni har olika regler på era butiker har jag ingen aning om, men jag går efter den info jag får.
  • elinvd
    Mia83 skrev 2007-11-15 14:26:19 följande:
    När vi frågade, just för att det var bökigt att köa före och efter man har handlat, så fick vi svaret att vi gärna fick behålla den tillsvidare.Om ni har olika regler på era butiker har jag ingen aning om, men jag går efter den info jag får.

Ja okej, men har dom sagt det där så är det ju så. Sorry

Men hos oss är det som jag skrev iaf.

Don't let other people determine your future
  • Mia83

OT, em just pga krånglet kan man tycka att Willy's borde införa att man lånar poletten i en automat i stället, det kan ju inte vara omöjligt.

• Näckrosen

Så har vi både på Ica Maxi och Coop med, tyvärr. Och poletten måste lämnas tillbaka. På Maxi "kostar" det dock bara 20 kr.

Jeosi skrev 2007-11-12 13:26:40 följande:
    Lite OT men ändå... På "era" Willys måste man deponera 50kr för att få låna en vagn som man kan ha sin bebis i? Jag var och handlade på Willys för första gången igår och jag tyckte att det var lite krångligt att behöva gå till en av kassorna lämna 50kr för att få en polett gå tillbaka ut och hämta en vagn - och då omvänt när man hade handla klart.
  • bellanbus

Här är det Willys som har den bästa frukt & grönt avdelningen, superfräscht jämfört med Maxi.
    Jag handlar själv mest på Maxi för att jag tycker det är lite "roligare" , de har lite annat smått o gott också... Men jag handlar ju mycket av ICA´s egna produkter, och då blir det ungefär lika billigt som på Willys.

Willys egna produkter har jag provat en del, vissa är helt okej och vissa är inte alls bra.

Mitt tips är att du provar o handla lite på Willys av deras egna produkter, och kommer fram till vad du tycker själv...för som någon här tidigare sa "smaken är som baken"...

Välkomna till Effelltown....
Svar på tråden Willys