• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • babytjej

blöjor köper jag på maxi för 95 kr, de har alltid det erbjudandet där...

mitt motto: orka inte slösa tid på de anonyma, ignorera dom istället..
  • Sol invictus

Välling honung o kattsand köper jag på willys, blöjorna på coop, för dom har medlemspris på dem 89/paketet Libero/pampers

Annars föredrar min make willis för då slipper han köa. Jag föredrar coop för dom har självscanning, då slipper jag köa.

Sen är det ju ingen förlust att handla på båda ställena då det bara är över gata.

MAXI ica handlar vi sällan, då det är 13 km längre dit, så det lilla man tjänar in i pris skillnad, förlorar man på bensinen.

• Erika

deras eget märke avskyr jag, tycker imnte alls om det, de varor som jag provat men det finns ju andra märken som är helt ok o mycket billigare. men ajg skulle nog inte åka 5 mil för att handla där.

• Cocco

Det mesta är helt okej. Rätt kul är att Willys egna choklad blev bäst i test när GP testade olika choklader i ett köpcentrum utanför göteborg

• miniGrynet
    babytjej skrev 2007-11-18 17:05:16 följande:
    blöjor köper jag på maxi för 95 kr, de har alltid det erbjudandet där...
    Det kostar blöjorna på Willys här också, alltid. Jättebra!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Skrutteruttan
    Jag handlar bara på Willy´s, mest märket Eldorado faktiskt, som jag tycker är kanon bra! Vissa saker är väl inte några höjdare, men tex tacogrejerna är suveräna..Skulle tippa på att jag tjänar ca 2-300 kronor på en veckohandling (handlar för runt 1300 på Willy´s) jämfört med Ica Maxi...
  • Strumpan 78

Anna D 78 skrev 2007-11-15 11:23:50 följande:

I halmstad har pro gjort en undersökning på priser...Där var ica maxi flygstaden billigast!!!
    Samma sak i Örebro län! Där vann maxi i Kumla både 2006 och 2007.
    Vi handlar numera bara på maxi, men vissa saker är ju billigare på willys. Men mycket är billigt på maxi, t.ex den där klövermjölken från arla i 1,5 l förpackning. Altså; de är billiga på olika saker! Så egentligen borde man handla en del på maxi och en del på willys, men det orkar inte vi. (längre till willys också, dessutom har vi vårt matkonto på ica kortet, vilket är väldigt smidigt!!) Jag gillar ica bättre, men jag saknar willys päronlättdryck, den köpte vi alltid, mycket godare än andra pärondrycker vi hittat!
  • Jenny7804
    Skrutteruttan skrev 2007-11-19 16:30:28 följande:
    Jag handlar bara på Willy´s, mest märket Eldorado faktiskt, som jag tycker är kanon bra! Vissa saker är väl inte några höjdare, men tex tacogrejerna är suveräna..Skulle tippa på att jag tjänar ca 2-300 kronor på en veckohandling (handlar för runt 1300 på Willy´s) jämfört med Ica Maxi...
    Samma här. Vi storhandlar 1 gång i månaden på Willys. Blöjor (libero)  o så. Eldorado flingor tex kostar 9:- för ett bamse paket! Massor med bra saker. Sen så nyss hade Willys handla 2 betal för 1 för att man ska prova på deras varor. Deras mörka bröd m lingon var supergott, rökt skicka, kyckling korv mm. Så som sagt våga prova er fram.

/Jenny
  • Jenny7804

Tycker Maxi är bättre men där är det så lätt att man handlar allt annat oxå:) Sen kompl vi i veckan tex m mjölk, fil. Sen kommer sambon hem 1-2 ggr i veckan m all frukt o grönsaker :) Lite lyx.

• Videkorgen

Hej hopp, jag är ledsen men jag hinner inte läsa igenom hela tråden - men jag måååste bara säga att Willys varor och Eldorados varor är i 99 fall av 100 samma vara i förpackningen! Så det är samma kvalitet, fast Eldorado är billigare då

Jag är jättenöjd med nästan allt vi har köpt märkt Eldorado... *funderar*

Svar på tråden Willys