Italien
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
wawoom:Välkommen tillbaka! Själv åker jag på tisdag. Fick precis ett saktal från en vän om att hon slutar tidigare för att komma och hämta mig vid flyget. Pust...skulle fått ta flygbuss och sedan pendeltåg annars med två väskor och en 2 åring!!
Välling kan du köpa på www.icasvenskmat.se.
Har aldrig beställt själv...även om jag varit frestad.
Men wawoom!!! Jag var ju oxa pa Gotland pa nyar!
Hej! Jag har också kommit hem från Sverige och flygresan gick jättebra! På nervägen var jag ensam med E, men planet var nästan tomt så jag kunde sätta henne i sätet brevid med bältet på så hon inte skulle trilla så lätt.
Trist väder var det dock, ingen snö och ingen vidare julstämning tyckte jag.
Carla: tack för tipset om icasvenskmat! Vi tog med oss äppelgröt ner, men vällingpaketet fick inte plats i resväskan...
Tuntalisa: OUPS!!! Min hjarna ar full av grot!!
Carla: Ska genast dit och kika. A vagrar att dricka den italienska roran nu(gick hyfsat bra innan hon fick smak for valling)
Natalie vägrar mjölk sen ett tag tillbaka. Välling har vi aldrig provat. Men hon älskar yogurt och ost.
Hej!
Jag blev så glad när jag hittade den här tråden! Har nämligen (långt framskridna) planer på att bo i Italien från sep 08 till maj 09.
Jag hade tänkt att ta ut min föräldraledighet när vi är där, vet ni hur det funkar? Är det ok att bo utomlands (kommer fortfarande vara skriven i Sverige dock och min sambo jobbar på distans)?
Hej Vorbodi och valkommen hit.
Vi har just diskuterat FP utomlands i den har traden, kolla ett par sidor tidigare. Kanske har du svaren dar? Annars ar radet att kolla med FK. JAg har FP har, men det ar for att jag jobbar for svensk arbetsgivare.
Tusca - tack för svaret! Jag har läst det ni skrivit och tror att det inte är några problem att få föräldrapenningen i Italien, men ska ringa FK för säkerhets skull. Jag och min sambo passar helt enkelt på och tar en "lång semester" under föräldraledigheten. Han har svensk arbetsgivare men kan arbeta på distans varifrån som helst och jag kan ju också befinna mig vart som helst med tanke på att jag är mammaledig
Tänkte helt enkelt passa på att lära oss mer om ett annat land + ett nytt språk.
Hej!
Är i Sverige nu och det snöar faktiskt! Det ni! Men det har varit dåligt väder fram till nu.
Snö det har jag här med