Italien
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
Carla: tack för tipset om subito.it! Det kände jag inte till! Vad gäller babysitter så är väl problemet att jag vill hitta någon jag kan lita på direkt, dvs genom kontakter.
ordning i oredan: havregryn hittar man inte alltid i vanliga affärer, och gör man det brukar de stå bland flingorna... fiocchi d'avena heter det. Vad gäller att hitta produkter vi har i Sverige tycker jag "Natura Si" är jättebra om man nu kan hitta en i närheten. De har tom filmjölk... eller en tysk variant som inte riktigt är samma sak, men är god ändå enligt sambon (jag äter mjölkfritt just nu så jag kan inte testa). Kolla naturasi.it
Tack för tipsen!
Joho, han har svenskt pass och brev har kommit från SKATTEVERKET i hans namn men han är ändå inte registrerad hos dem. Trots att jag ringde och frågade både dem och ambassaden innan och de påstod att det skulle gå automatiskt när jag ansökte om samordningsnummer och pass. Suck...jaja...får väl skicka de här andra papprena.
Har också provat lite olika havregryn och de smakade...bajs helt enkelt. Dyra var de också. Nu har jag sett att oatleys snabbhavregryn finns i "mitt" snabbköp så jag tänkte eventuellt prova det någon dag.
Här har jag köpt en massa kryddor och såser och grejer. Lite kläder till har det blivit och två dvd-filmer till Alessandro...och detta ska alltså läggas på högen som redan skulle i väskan. Hm...blir lite trött på mig själv.
ingen som har någon aning om ifall det finns hundpensionat i Italien?
Vorbodi: det finns det säkert!
Carla: hehe, känner igen mig! Jag lämnade en hel hög med saker som mamma ska ta med sig när hon kommer ner
Vorbodi: Finns säkert. Men har tyvärr ingen egen erfarenhet...har inte ens någon hund.
Vorbodi: Kolla www.dogsitter.it Du klickar bara på regionen du vill hitta ett hundpensinat i och så kommer det upp en lista på de olika ställena. Lycka till!
Carla 82 - STORT tack för den länken!!! Helt perfekt! Nu slipper jag oroa mig mig, ser att det finns flera alternativ där vi ska bo.
Inte för att jag tänkt lämna hunden på pensionat, men det kan ju hända saker som gör att man måste och i och med att vi inte känner någon där vi ska bo så känns det tryggt att veta att det finns någon annan utväg.
Carla: men guuud va konstigt! Undrar om min dotter existerar? Man tror ju att med samordningsnummer och pass sa kan det ju bara inte ga fel. Hm!
Förresten Carla, hur märkte du att han inte var registrerad? Kanske man skulle ringa o kolla... Nagot födelsebevis har jag da inte skickat iväg, inte va jag minns i alla fall.