• summit

ikea tråden 2

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!

Hemsidan:
    www.ikea.se
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:08:05:
    Här finns de en bildtråd tillhörande denna! Här vi kan visa upp våra IKEA hem!!=)

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27047017.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:10:43:
    ÅÅåå Neeej va fel de blev!!! =(

Nytt försök!:

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27709771.html
  • Svar på tråden ikea tråden 2
  • cirkuspuman

Denna tråd har jag inte sett förut, vad skoj med en Ikea tråd

Jag hänger på här är stammis där *s*

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ Nelly aug-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mamsis
    aktuelle skrev 2007-12-31 00:06:30 följande:
    men det ska bara vara något lågt och som funkar utan att barnen river ner allt bara de drar ut något lite... om det bara är hyllplan kommer de nog välta ut allt på en sekund.. 
    svårt att förklara hur det ser ut.. det är inte en rak trapp utan den går runt så det är inne i hörnet under trappen..
    Jaha, ja det låter lite som syrrans trapp där de bodde förut, men de hade datorn där har jag för mig..

Hmm, ska det vara skåp eller ska det vara lådor? För det finns ju massor av lösningar. En byrå kan ju fungera men ska de kunna ta ut sina saker är det nog enklast med hyllor samt lådor/boxar för deras saker eller ett skåp som man kan slänga in allt vid en snabbstädning om man får oväntat besök.

Kanske kan förv kistan "Apa" vara en idé? Då måste man ju iofs kunna öppna locket men..
  • Moomi

Å vad kul med en Ikea-tråd!

Nu skulle jag behöva lite tips. Har just köpt hus och skall inreda men fantasin tryter som vanligt. I vardagsrumet har jag Billy-bokhylla med vitrinskåp i färgen mellanbrun. Vad skulle ni ha för tv-bänk och soffbord till det?

Sen vårt sovrum. Jag skall ha PAX-förvaring, troligtvis i ek. Vad skulle ni köpa för säng?

• Min lilla solstråle

Vad är de för brun du har på soffan?

Moomi skrev 2007-12-31 16:37:02 följande:
    Å vad kul med en Ikea-tråd!Nu skulle jag behöva lite tips. Har just köpt hus och skall inreda men fantasin tryter som vanligt. I vardagsrumet har jag Billy-bokhylla med vitrinskåp i färgen mellanbrun. Vad skulle ni ha för tv-bänk och soffbord till det?Sen vårt sovrum. Jag skall ha PAX-förvaring, troligtvis i ek. Vad skulle ni köpa för säng?
    Jag och min lilla solstråle!
  • Ekorrfamiljen
    miniGrynet skrev 2007-12-30 23:04:41 följande:
    Hur stort är utrymmet? Jag gillar LACK-serien, där finns ju lite olika stora förvaringsmöbler. Vi har en liggandes i dotterns rum, som fungerar både som lekbänk i perfekt höjd och förvaring för leksaker i den med hjälp av backar. Visar bara så du förstår vad jag menar, ni kanske inte kan ha en just sån här bänk, men det finns ju lite olika "modeller".
    Jättefint!! *blir inspirerad*
    Tin - Tonåring, Saga - Sötis, Vendel - Vandal!
  • Min lilla solstråle

Jag skulle ha samma mellanbrun på soffbord och tvbänk och sen en svart eller vit soffa.
    Vad är de för färg på väggarna?

Moomi skrev 2007-12-31 16:37:02 följande:
    Å vad kul med en Ikea-tråd!Nu skulle jag behöva lite tips. Har just köpt hus och skall inreda men fantasin tryter som vanligt. I vardagsrumet har jag Billy-bokhylla med vitrinskåp i färgen mellanbrun. Vad skulle ni ha för tv-bänk och soffbord till det?Sen vårt sovrum. Jag skall ha PAX-förvaring, troligtvis i ek. Vad skulle ni köpa för säng?
  • Moomi

Min lilla solstråle:
    Min tanke är att även köpa ny soffa + att vi skall lägga nya tapeter. Så det enda jag vet att kommer att stå i vardagsrummet är Billy-bokhyllan

• Min lilla solstråle

Då skulle jag ta mellanbrun som centrumfärgen. Ljusa väggar, mellanbrun bokhylla, tvbänk och v-rumsbord och sen neutral färg på soffan.

Moomi skrev 2007-12-31 17:14:40 följande:
    Min lilla solstråle:Min tanke är att även köpa ny soffa + att vi skall lägga nya tapeter. Så det enda jag vet att kommer att stå i vardagsrummet är Billy-bokhyllan
  • Moomi

Min lilla solstråle:
    Låter faktiskt riktigt fint!

• hylero

Är inte nöjd m julklapparna från Ikea.

Sonen fick ett dubbeltäcke, mysa stjärna, det är så tungt att jag inte kan sätta på påslakanet själv.
    Hunden fick ny matskål och vattenskål, rostfria. Matskålen står inte stilla när han äter, vattenskålen är för låg, han dräller flera dl. på golvet när han dricker.

Tycker det är lite tråkigt, annars brukar jag ju vara så nöjd.

Svar på tråden ikea tråden 2