• summit

ikea tråden 2

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!

Hemsidan:
    www.ikea.se
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:08:05:
    Här finns de en bildtråd tillhörande denna! Här vi kan visa upp våra IKEA hem!!=)

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27047017.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:10:43:
    ÅÅåå Neeej va fel de blev!!! =(

Nytt försök!:

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27709771.html
  • Svar på tråden ikea tråden 2
  • Mamsis
    aktuelle skrev 2007-12-30 22:12:16 följande:
    jag ska ha förvaring för barnens leksaker under trappen, finns det någon annan smart förvaring förutom trofast? Tycker det blir dyrt med trofast, dyrt för att vara ikea..
    Testa Antonius, du kan ha vilken höjd du vill och så vidare...
  • Mamsis

Jägra är också för bred och för dyr, vill inte lägga ner så mycket pengar då jag hoppas kunna byta tv snart.

• aktuelle

men det var lite "tvättstuga över dem" 

Mamsis skrev 2007-12-30 22:49:57 följande:
    Testa Antonius, du kan ha vilken höjd du vill och så vidare...
    vi har trappen i vardagsrummet.
    - du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • miniGrynet
    Mamsis skrev 2007-12-30 22:53:20 följande:
    Jägra är också för bred och för dyr, vill inte lägga ner så mycket pengar då jag hoppas kunna byta tv snart.
    Trodde det var en tv-bänk till den nya kommande tvn du var ute efter?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    aktuelle skrev 2007-12-30 22:12:16 följande:
    jag ska ha förvaring för barnens leksaker under trappen, finns det någon annan smart förvaring förutom trofast? Tycker det blir dyrt med trofast, dyrt för att vara ikea..
    Hur stort är utrymmet?
    Jag gillar LACK-serien, där finns ju lite olika stora förvaringsmöbler.

Vi har en liggandes i dotterns rum, som fungerar både som lekbänk i perfekt höjd och förvaring för leksaker i den med hjälp av backar.
    Visar bara så du förstår vad jag menar, ni kanske inte kan ha en just sån här bänk, men det finns ju lite olika "modeller".

• Mamsis
    aktuelle skrev 2007-12-30 22:54:02 följande:
    men det var lite "tvättstuga över dem" 
    vi har trappen i vardagsrummet.
    *ler* I massor av inredningsmagasin har de just den typen av hyllor just i vardagsrummet.. Fast då från Elfa oftast.. Med mörklaserade hyllplan ser det mer "exklusivt" ut.
    Man kan annars ta vilken trähylla som helst (Ivar, Gorm) och såga av sidstyckena till passande höjd efter hur trappans lutning är.
  • Mamsis
    miniGrynet skrev 2007-12-30 23:02:47 följande:
    Trodde det var en tv-bänk till den nya kommande tvn du var ute efter?
    Nej, till den gamla.. Har en nu som vi slår i knäna i och det är eg en vanlig sittbänk, i brist på annat.. Fungerar (ja, förutom smärtan i knäna då..), men ser för jäkligt ut.
  • aktuelle

men det ska bara vara något lågt och som funkar utan att barnen river ner allt bara de drar ut något lite... om det bara är hyllplan kommer de nog välta ut allt på en sekund.. 

svårt att förklara hur det ser ut.. det är inte en rak trapp utan den går runt så det är inne i hörnet under trappen..
    Mamsis skrev 2007-12-31 00:01:12 följande:
    *ler* I massor av inredningsmagasin har de just den typen av hyllor just i vardagsrummet.. Fast då från Elfa oftast.. Med mörklaserade hyllplan ser det mer "exklusivt" ut. Man kan annars ta vilken trähylla som helst (Ivar, Gorm) och såga av sidstyckena till passande höjd efter hur trappans lutning är.
    - du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • miniGrynet
    Mamsis skrev 2007-12-31 00:03:00 följande:
    Nej, till den gamla.. Har en nu som vi slår i knäna i och det är eg en vanlig sittbänk, i brist på annat.. Fungerar (ja, förutom smärtan i knäna då..), men ser för jäkligt ut.
    Jaha! Då är jag med!
    Ska den kommande tvn upp på väggen sen då?
    I så fall förstår jag om ni tycker att det är dumt att köpa en tvbänk nu.
  • Tina83

hej

finns det nån matta på IKEA som är snygg och lättdammsugen? jag har letat o letat,men jag vill inte ha nån wiltonmatta eller liknande, allt fastnar ju i dem

köpte förresten dörrmattan KÖGE för 499 :- nyss, skitsnygg är den! o stor!

Svar på tråden ikea tråden 2