• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • turia

gud va krånglig sidan har blivit..
    höll inte på hitta inloggningen.. eller ens detta forum..
    kör av gammal vana

• maltazar

Jag måste hålla med hally om att det inte tar sån tid att cykla till lassa! Själv har jag cyklat flera ggr till klockarberget på ca 20 minuter.. och jag cyklar inte snabbt direkt :P
    Hem går det förstås lite snabbare och lättare då det är nedför en bit.

turia: gör som jag, ha denna sida, alltså forumet som Favorit/Bokmärke och ställ in automatisk inloggning :) behöver man bara hitta länken i webbläsaren.

• Peda

Välkommen Lofia. När var det ni skulle flytta?

Sitter här och "törs" inte sova längre. Var det någon som såg på det okända på tv4+ igår kväll? *ryser* Ursch! Det var så hyskligt rysligt och jag får gåshud över hela kroppen!! Vad ska man tro på ..? Finns det folk som hittar på eller ,som jag känner det att det MÅSTE ju nästan ligga nåt korn av sanning i det hela.

• Annamus

Angående Anderstrops radhuslägenheter... Jag har hört ryktas om att det är väldigt dåligt isolerat och att det går åt ganska mycket ström för att värma upp lägenheterna... Ni som har radhus... törs man fråga vad ni betalar i elräkning? Och hur många rum har ni?

• maritmedm
    Lofia skrev 2008-01-16 19:28:50 följande:
    Hally & Felicia: Ok, alltid bra att få tips från någon som bor i stan, tack Ska kolla in bilderna från Khao Lak.
    Vi har just flyttat från Vretgatan (nedanför lassa), vi hade dottern på läkarvägen på dagis men måste säga att flytta tillbaka till a-torp är det bästa vi gjort. Här finns allt, lekparker och så kan barnen vara ute utan att man måste ta sig någonstans.
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-01-17 13:10:32 följande:
    Angående Anderstrops radhuslägenheter... Jag har hört ryktas om att det är väldigt dåligt isolerat och att det går åt ganska mycket ström för att värma upp lägenheterna... Ni som har radhus... törs man fråga vad ni betalar i elräkning? Och hur många rum har ni?
    Vi har en luftvärmepump i vårt, så går inte så mkt ström just till uppvärmning. Har inte hunnit få elräkningen än men en sån ska minska värmekostnaderna med 30-50%
  • maltazar
    Annamus skrev 2008-01-17 13:10:32 följande:
    Vintertid ligger vår elräkning på uppemot 1400:-/månad. Men då har vi både tvätt- och diskmaskin också.
    Och gamla element drar säkert upp elen en del. Bara ett är nytt.
    75 kvadrat bor vi på, 3 rum, men det vet du väl redan :)

Men det är iaf värmen som är den stora boven i elräkningen, sommartid ligger den bara på några hundra!
    Så runt 1000:-/mån kostar värmen.
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-01-17 07:03:30 följande:
    Välkommen Lofia. När var det ni skulle flytta?Sitter här och "törs" inte sova längre. Var det någon som såg på det okända på tv4+ igår kväll? *ryser* Ursch! Det var så hyskligt rysligt och jag får gåshud över hela kroppen!! Vad ska man tro på ..? Finns det folk som hittar på eller ,som jag känner det att det MÅSTE ju nästan ligga nåt korn av sanning i det hela.
    Jag såg inte det igår men jag måste säga, även om det verkar knäppt, att jag verkligen tror på andar eller vad man ska kalla det. Hade ett spöke i min förrförra lägenhet, trodde seriöst jag blivigt knäpp men det var jag inte Vill inte bo där igen kan jag då säga!
  • Annamus

Maltazar: Hum, ja det blir ju en del i el det... och så tillkommer vatten åxå. Vad kan det gå på? Nåt annat?

Vi fick... hrm... inte så högt lånelöfte om man säger så. Drömmen om en stor villa får vi nog byta ut mot ett billigare alternativ. Mindre hus i utkanten av komminen eller bostadsrätt närmare stan.

• maltazar

Anna: Vatten kostar ca 150:-/mån.
    Något annat till hyran? Internet, kabeltv får man ibland betala extra för och garage eller p-plats. Men sen är det väl allt.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~