• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • emmapemma4

Bummelumman: Tack för tipset att man kan ta bort reklamen. Blev mycket snyggare då

Pissypoppi: Snygg bil. Vi är också på jakt efter något nytt. Skulle behöva en större nu när vi fyra men det är inte så lätt att hitta något då jag har en rätt så kräsen man. Han vill helst inte ha en större för han tycker inte att det finns några snygga och bra motoralternativ.

Är det någon som vet var det finns någon bra framkallning för digitalfoto här i stan? Gärna snabbframkallning.

Karl 050823 och Nora 071228
  • hally
    emmapemma4 skrev 2008-01-16 08:48:37 följande:
    Är det någon som vet var det finns någon bra framkallning för digitalfoto här i stan? Gärna snabbframkallning.
    Expert har och jag har varit nöjd med dem

Fast numera skickar jag till proprint eller crimson via nätet.

Lofia: Bor just nu på Kvistgatan i Skellefteå och det är ett jättefint område

Jag har fått jobb!!

Till sista juni till att börja med men ändå, fast jobb i 5 mån har jag aldrig haft hittils
  • hally

Oj...ursäkta, förstår inte varför det blev såna mellanrum i mitt inlägg!

• Lofia

Bendito: Ersmark låter mysigt men vi vill gärna bo i stan.

Hally: Är det på Anderstorp? Grattis till jobbet, vad jobbar du med?

• Ugglans mor

Mountainmamma: hör oss är det tvärtom. Det är min man som ständigt kollar på bilar. Och han hittar väldigt fina bilar. Och om nån kollar på motorstyrka i vår gamla bil (som såg mer sportig ut) så är den inte i närheten av den här nya. Vår nya bil är en diesel, och det märks verkligen inte. Sen så kan jag väl meddela att jag examineras i morgon. Så i morgon är jag formellt sjuksköterska. Å jag har nog redan fått ett vik, ska bara löneförhandla först.

• hally

pissypopi: Grattis till examen och lycka till med jobb!

Lofia: Ja, det är södra Anderstorp. Mycket lugnt och fint och bra om man har små barn

Tack! Jag är utbildad webb-utvecklare och kommer nu jobba halvtid som program/system-utvecklare och halvtid på kund-support för bredband.

• maltazar

Grattis pissypopi!

och grattis till jobbet hally!

• Lofia

Hally: Har sett fina br-radhus där, är det ett sådant ni bor i? Är det långt till sjukhuset eller går det att cykla? Jag är kommer väl antagligen att jobba där när min mammaledighet är över. Hur är det med dagis, finns det i närheten?

• hally
    Lofia skrev 2008-01-16 13:12:48 följande:
    Hally: Har sett fina br-radhus där, är det ett sådant ni bor i? Är det långt till sjukhuset eller går det att cykla? Jag är kommer väl antagligen att jobba där när min mammaledighet är över. Hur är det med dagis, finns det i närheten?
    Ja vi bor i ett sånt fast vi har precis sålt det. Finns ett ute på hemnet också.

Det är ju inte närmast till sjukhuset men det går absolut att cykla dit =) Ända fram till centrum finns ju fina cykelvägar.

Dagis finns flera på A-torp men det är kö så sök i tid! Långa dagisköer öht i stan samt närliggande orter tror jag. Vi bor på "nya" Kvistgatan och här finns ett dagis mitt i omr, men våra har gått på Nallebjörnen en bit bort. Jättebra dagis!
  • Felicia6

Lofia, jag bor oxå på södra anderstorp i ett radhus. Har alltid sagt "ALDRIG A-TORP"... Lika förbannat hamnade jag här och måste säga att jag trivs hur bra som helst här på södra sidan
    har kort på vårat hus i mitt galleri om du vill se.

man kan säga att anderstorp ligger Sydöst om stan och lasarettet nordväst, men det går absolut att cykla dit. Min man cyklade till sitt jobb förut då det låg i stan och det tog bara kanske 20 min. Tar väl drygt 30-40 min till lasarettet eller så

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~