• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • hally

Nja, jag vill inte trampa dej på tårna Felicia6, men när jag bodde på din gata och jobbade på klockarhöjden som ligger en bra bit bortanför lasarettet tog det mej 30 min att cykla

Lasarettet ligger just ovanför centrum.

Beror väl iofs på cykel-tempo men jag trampade ju inte allt jag hade

Felicia6: Var i Thailand är ni brukar vara, eller har ni vart på olika ställen? Du får gärna, om du orkar, skriva och berätta vad du tycker om olika ställen ifall du har vart på flera

• Felicia6

Hally, hehe okej Ja jag brukar aldrig cykla till lassa, så jag har egentligen ingen aning hihi. Tänkte bara på att min man åkte 20 min innan han började jobbet och då jobbade han ju brevid stadsparken

Vi har varit i karon beach, phuket och i khao lak. Tony däremot har varit över hela thailand och bott i thailand.

I phuket är det väldigt mkt turister. Försäljarna kan en del svenska pga det och det är mkt folk och rörelse. Dock är det bra shopping där.
    I Khao lak däremot är det lugnt och stilla o otroligt skönt och avslappnande. Lite mindre shopping men det tar 2h med bil så är man nere i phuket
    vi åkte ner till phuket o shoppade nu då vi var nere men längtade tillbaka direkt till khao lak.
    Ska ni åka till thailand eller? Du får fråga om det är nåt mer du undrar, är så svårt att skriva om allt bara sådär

• Lofia

Felicia6 & Hally: Tack för råd och tips. Får se vart vi hamnar. Om man vill bo lite närmare sjukhuset vad rekommenderar ni då?

• Lofia

Felicia6: Jag var i Khao Lak innan tsunamin, vore skoj att åka tillbaka och se hur det ser ut nu. Trivdes jättebra där, var inte så mkt turister men det kanske det börjar bli nu?

• Felicia6
    Lofia skrev 2008-01-16 14:37:14 följande:
    Felicia6 & Hally: Tack för råd och tips. Får se vart vi hamnar. Om man vill bo lite närmare sjukhuset vad rekommenderar ni då?
    Närmast sjukhuset är ju läkarvägen då (norrböle räknas det väl till?) Det kan jag rekommendera, men det är nog rätt dyrt där. Annars har vi sjungande dalen och erikslid men jag rekommenderar inget av dom, för det brukar va rätt stökigt där..
  • Felicia6
    Lofia skrev 2008-01-16 14:39:06 följande:
    Felicia6: Jag var i Khao Lak innan tsunamin, vore skoj att åka tillbaka och se hur det ser ut nu. Trivdes jättebra där, var inte så mkt turister men det kanske det börjar bli nu?
    jag har massa bilder från khao lak i mitt galleri. Vi var ju där nu i dec-07 så det var ju efter tsunamin. Det är ju mer turister säkert, men det är fortfarande ganska lugnt och skönt där. Jag var inte där innan så jag vet inte, men nu då vi var där så var det skitbra iaf
  • hally

Jo Norrböle är fint, där finns ju blandat villor och lgh, beror på vad ni tänkt er för boende Lofia?
    Ang. Sjungande så har jag bott i området Dirigent/Orkestervägen och där är blandat brf och hyres(skebo) och där kan vara lite stökigt, men större delen av Sjungande är villor och där är lugnt och fint. Min svärmor bor i radhusvilla på sjungande och det är barnvänligt och bra

Felicia6: Nja, jag vet inte om det blir Thailand, men det blir först efter sommaren vi kollar på resor iaf, först ska vi flytta in i huset och fixa en del. Jag vill gärna åka till ett icke så turist-tätt område

• Lofia

Hally & Felicia: Ok, alltid bra att få tips från någon som bor i stan, tack Ska kolla in bilderna från Khao Lak.

• Bummelumman

mounatinmamma: Jo jag tyckte också det.

Mamma och pappa längtar efter dig ~*~Bara 21 dagar kvar~*~
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~