• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Annamus

Vi har fått ett skumt "problem"...
    Jonas har nog sannolikt uppfyllt kravet för Lagen om anställningsskydd nu i juni, då dom har ändrat det från 3 års vick till 2 års vick. Så vips så har han fast jobb... Vi trodde ju han inte skulle få det förräns tidigast om 1.5 år dårå... därför vi skulle flytta till Kåge i lägenhet. Men asså... hade vi vetat det hade vi aldrig valt att flytta, utan istället börjat spara lite pengar och betala av skulder och leta hus på en gång liksom. Så nu ska vi böna Skebo att vi slipper flytta! Heh...

• maltazar

Anna: ja just det! Skönt att han får fast ändå :)

Bubbelumman: grattis till jobbet!

• bendito

annamus: haha ja så tokigt det kan bli men ändå så bra

• Annamus

Hehe, jo mycket tokigt! Jag blev helt stressad igår, kunde inte få i mig maten och var tvungen gå ut på en lång promenad för att lugna ner mig. Men vi ska försöka med Skebo. Ingen idé flytta nu då om vi har möjligheten att börja leta hus eller köpeslägenhet liksom... men vem vet, i slutändan det kanske blir hyreslägenhet i Kåge ändå... Men åh, fanns två FIIIINA hus i Kåge ju... men dom kostar över en mille ju! Eller den ena precis under. Vad är det som HÄNDER liksom? Så dyra hus i Kåge?

• Bummelumman

Mammasknodd: Tack det är helt underbart. Sista dagen imorgon sen ska jag ladda inför bebis!

Maltazar: Tack så mycket!

Mamma och pappa längtar efter dig ~*~Bara 27 dagar kvar~*~
  • Annamus

Så var det klart. Vi stannar här tills vidare. Vi flyttar inte till Kåge, inte nu i alla fall.

Och jag har vart in och beställt en ny emmaljunga scooter till lillan. Den färgen vi skulle ha hade 9 veckors leveranstid så tänkte det var lika bra köra på det nu. Sen ska jag sälja våran cerox tror jag, om allting bara går finfint med scootern. Jag köpte en camo grey, skitasnygg! *längtar*

• maltazar

Hörni! Vad tycker ni? Side-by-siide eller kombinerad kyl/frys?
    Är i valet och kvalet nu, både pappa och Thony tycktedet skulle vara dumt att köpa kombinerad, främst för att om/när jag ska sälja lgh så kommer det att dra ner den.
    Vad tycker ni?

• Peda

malle: Behåll de gamla,ställ in den i förrådet och nyt tebax sen om du ska flytta.

• maltazar

Har kollat lite på lösa paket nu, alltså kyl+frys, var inte så farligt dyrt ändå. Hittat 2 olika för 7-8000:- Kanske blir nåt sånt ist.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~