• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Lofia

Maltazar: 20 min till jobbet är väl ok men 40 min när man börjar 6.45 är ingen höjdare

Peda: Tack, vi kommer flytta i sommar. Emil börjar jobba 9e Juni så det blir någon gång efter det.

Maritmedem: Tack för åsikter, alla är välkomna!

• hally

Annamus: Nu är ju inte alla radhuslgh på A-torp likadana heller =)
    Innan bodde vi på Bladgatan i ett sånt vinkelhus och där gick det kwh! Tror vi hade en förbrukning på 19 000 kwh på 2 pers.
    Det var en 3:a på ca 80kvm tror jag.
    På nya Kvist där vi bor nu (i en vecka till) har vi en förbrukning på 12 000 kwh på 4 pers och 103 kvm. Det är inte alls farligt, ganska lite.

Svårt att prata i pengar då elen kostar olika och man kanske har helt olika avtal --> ett litet tips

• maltazar

Lofia: ja 40 min tar det aldrig :) möjligen om man ska från ena utkanten av stan till den andra.

hally: ah, du har en poäng där. men jag har ingen aning hur många kwh vi förbrukar :P

• Peda

Kan stick in att nä vi bodde på frögårdarna så hade vi också elräkning uppåt 1400:- vintertid. Men inte så konstigt när det drar i alla fönster och från ytterdörren OCH gamla element lixom. Och då var ju elen billigare än nu..

• Peda

vi bodde i en tre på 75kvm nånting,på andra våningen...

• Peda

Ja man kan inte låta bli att fundera endå! Och i detta avsnittet var det hennes man/pojkvän som blivit mördad då dom var utomlands,fick ett hugg i bröstet och förbödde till döds i flickvännens armar.
    När hon kom hem så kände hon hela tiden av hans närvaro.. kände sej trygg som hon bara kunde göra med honom osv. och hade sett dörrar öppnas och sånt som man kan göra. Men det verkligt ruggiga va då hon packade upp sin nya mobiltelefon(som hon köpt efter hans död) och får ett meddelande från honom i röstbrevlådan!! Hur fejkar man det lixom? "-Hjälp,hjälp...hjälp" sa han.
    Sen kom då mediet och hon kunde berätta saker som inte ens flickvännen visste.. att han hade en liten pojke vid sej,som tydde sej till honom. (på andra sidan) Men flickvännen visste inte att han hade haft en son som dött några dygt efter han föddes för många år sen innan dom träffades.
    *hämtar andan*
    Det var så sorjligt och jag lipa floder!!!

maritmedm skrev 2008-01-17 13:27:42 följande:
    Jag såg inte det igår men jag måste säga, även om det verkar knäppt, att jag verkligen tror på andar eller vad man ska kalla det. Hade ett spöke i min förrförra lägenhet, trodde seriöst jag blivigt knäpp men det var jag inte Vill inte bo där igen kan jag då säga!
  • Peda

maritmedm: Vart var det ni bodde då? Lgh eller hus??

• madigan

På ett bemanningsföretag är det rimligt att ställa krav på arbetstider?

• Felicia6

AnnaMus, vi bor ju i radhusfyra och på vintern har vi en elräkning på drygt 1700kr i månaden, sommaren har vi på drygt 700kr i månaden.då har vi gamla skitelement överallt oxå i huset.
    Vatten kostar 300 i månaden för oss (vi har rinnande kranar ibland för katterna dricker).
    Bredband och garage ingår i månadsavgiften som ligger på 4334kr i månaden.
    Så jag tycker inte det är såååå farligt ändå att bo här

• Felicia6
    Wiiiie, idag har jag varit i Gällivare hela dagen och fått okej från både kirurg och narkosläkaren
    Jag fick ta alla nödvändiga prover, blodprover, blodtryck, ekg osv osv osv och allt visade bara finfint.
    Nu inväntar jag bara operationsdatum. SENAST om tre månader är jag opererad.. WIIIHOOOOO
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~