• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • hally
    maritmedm skrev 2008-02-04 12:43:02 följande:
    Hehe, jo det märkte jag men jag lyckades få han att leta efter en annan leksak på kalaset då en annan kille tog bilen han haft. Sen kom han tillbaka med tåget som jag bad han leta efter och var hur glad som helst Ja det är väl Mirjam det, hon blir 5 nu i april. Hon pratar bara om Lucas då vi är hemma. Det är det enda som kommer ur hennes mun, vad hon och Lucas gjort på dagis Har varit jobbit för henne att inte träffa honom på en vecka då hon varit hemma sjuk, men idag jublade hon över att fara på dagis och träffa Lucas Hon ska till sin pappa sen idag så måste ringa henne ikväll och fråga hur dan varit
    Ja som tur är går det rätt lätt att avleda han än så länge! Han är ju så totalt olik storasyster, han gapar och skriker hela tiden, men han är ju pojk
    Det är kul när de hittar varandra som Miriam och Lucas gjort, fast man önskar ju att de skulle kunna leka med andra också så de inte blir så himla besvikna när den ena inte kommer en dag. Nadja hade så, fast hon var några år yngre, med en kille på dagis. De höll handen och sov tillsammans på dagis och gjorde allt med varandra. Men så började den killens kusintjej på dagiset och Nadja var jättelessen och utanför. Sen dess har hon haft många nära kompisar men ingen riktig bästis.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-04 12:50:14 följande:
    Ja som tur är går det rätt lätt att avleda han än så länge! Han är ju så totalt olik storasyster, han gapar och skriker hela tiden, men han är ju pojk Det är kul när de hittar varandra som Miriam och Lucas gjort, fast man önskar ju att de skulle kunna leka med andra också så de inte blir så himla besvikna när den ena inte kommer en dag. Nadja hade så, fast hon var några år yngre, med en kille på dagis. De höll handen och sov tillsammans på dagis och gjorde allt med varandra. Men så började den killens kusintjej på dagiset och Nadja var jättelessen och utanför. Sen dess har hon haft många nära kompisar men ingen riktig bästis.
    Ja det är ju inte bra om de bara kan vara med en, men jag tror Mirjam leker med fler på dagis. Fröknarna är då så imponerade över hur duktig hon är på att leka så det känns bra att veta. Mirjam hade en prins på sitt förra dagis, Victor, hon var så kär med han och en kväll då jag skulle lägga henne så var hon så ledsen och sa att Victor inte ville vara kär med henne längre, han ville inte vara hennes prins. Stackars liten, vilka hjärteproblem hon har vid så ung ålder
    HUr gammal är Nadja?
  • madigan

på torsdag ska jag på ett första möte...för utvecklingsbedömning av min lilla gumma. Men jag har bytt barnpsykolog pga att när jag väntade lillgumman så mådde jag inte så bra psykiskt och hon sa till en annan kvinna att hon tyckte jag hade ett ovårdat yttre. De är ju inte att hjälpa utan att stjälpa.

• Peda

Jag har en 2½ åring så jag har inte hunnit upptäcka vad man kan hitta på med en 4 åring här i stan. =) Men det finns ju alltid badhus, ett par o välja på. Sen finns det MASSOR med lekparker över allt Sen borde det finnas is banor så man kan åka skridskor.

Mamma till viljestark dotter skrev 2008-02-04 12:45:27 följande:

Vilken slump att jag hittade denna tråd Vi har tänkt åka till stan på weekend med vår fyraåriga dotter. Frågan är nu: Vad hittar man på med en 4-åring i Skellefteå? Alla tips emottages tacksamt!
  • Peda

Är man ruskigt störd om man 5 dagar efter förlossning/snitt vill ut och gå på stan? Jag börjar redan bli less o ligga hemma. Jävla skit med RS som är på sin topp nu va? Hur länge ska man låsa sej inne? Just nu ligger jag o slappar bara för "att man ska det". *suckar*

• Annamus

Okidejs tjejjer! Nu har vi skrivit på kontraktet, nu har vi blivit med hus! Parhus i Skelleftehamn närmere bestämt!

• maritmedm
    Annamus skrev 2008-02-05 09:58:44 följande:
    Okidejs tjejjer! Nu har vi skrivit på kontraktet, nu har vi blivit med hus! Parhus i Skelleftehamn närmere bestämt!
    Grattis! Skönt att det gick bra
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-05 09:48:40 följande:
    Är man ruskigt störd om man 5 dagar efter förlossning/snitt vill ut och gå på stan? Jag börjar redan bli less o ligga hemma. Jävla skit med RS som är på sin topp nu va? Hur länge ska man låsa sej inne? Just nu ligger jag o slappar bara för "att man ska det". *suckar*
    Kan förstå om du är less, man kan inte vara hemma och göra ingenting hur länge som helst. Men RS-viruset är väl fortfarande på topp tror jag, men det borde börja dala snart. Du får väl ta och bjuda hem lite folk som du kan vara social med
  • Peda

Ja men det har vi haft ju! =) Och folk e så gulliga att dom orkar komma!
    Well.. som du säger så hörde jag på BB att RS har som kommit nu.. när sander föddes så var det november-december som var som värst.

maritmedm skrev 2008-02-05 10:40:40 följande:
    Kan förstå om du är less, man kan inte vara hemma och göra ingenting hur länge som helst. Men RS-viruset är väl fortfarande på topp tror jag, men det borde börja dala snart. Du får väl ta och bjuda hem lite folk som du kan vara social med
    Annamus: Åter igen! MKT grattis!!! =) Så roligt att innreda och pyssla på. Blir sugen att göra nåt här hemma.. kanske borde hitta på nåt projekt.. Några förslag?
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~