• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Peda

Fast Emma drunkar inte i alla sina kläder.. trots att hon bara 45 cm lång. Har en po.o boddy på henne och en sparkbyxa ovanpå..(finns bild i galleriet på settet) Och det enda som är stort är ärmarna.*de e långa* Men det gör inte nåt då hon hålle sej varmare med dem nerdragna . =) Men kan tänka mej att får man en bebis på 4000gram och 54 cm så lär det vara lite trångt.

• Annamus

Peda: Det e ju så olika i storlek fast det heter samma... jag har flera 68:or på anja nu och några 56:or faktiskt. Även om merparten av det hon använder är 62. Men köpte ju tex en body i 68 och en i 62 samtidigt nu. 62:an får jag lägga undan medan 68:an kan hon ha nu! *skrattar*

• hally

Nadja var ju så spinkig när hon föddes så hon hade minsta storlekarna i en evighet kom jag ihåg. Hon fyllde som aldrig ut kläderna, till slut blev de ju för korta... och prematurblöjor hade hon första månaden också.
    Elias, fastän han vägde 3900g så vet jag han hade bodysar i stl 46(heter den så...eller 44? 48? den som är innan 50) första 2 veckorna. Det var roligare att klä honom för kläderna satt bra.
    Det kan ju vara en himla skillnad på små bebisar som har samma längd och vikt, man har ju olika kroppar

Peda: Hon är jättesöt lilla Emma

• Peda

Jag skrev nog lite otydligt. Precis det jag menar ! =) po.p har små kläder. Juha är ett annat märke med små kläder. Medans tex Lindex brukar vara ganska generösa i storlekarna.

Annamus skrev 2008-02-01 13:18:28 följande:
    Peda: Det e ju så olika i storlek fast det heter samma... jag har flera 68:or på anja nu och några 56:or faktiskt. Även om merparten av det hon använder är 62. Men köpte ju tex en body i 68 och en i 62 samtidigt nu. 62:an får jag lägga undan medan 68:an kan hon ha nu! *skrattar*
  • Annamus

Peda: Det varierar till och med svårt inom Lindex åxå.Velourbyxorna tex. Jag valde mellan 62 och 68, och två olika modeller. Till slut tog jag 62 av den ena modellen och den var lika stor som 68 av den andra, dessutom med längre muddar så den räcker ännu längre.

• Smultronet12

GRATTIS Peda till erat lilla underverk. Super söt liten plutt!

Vem här i tråden var det som hade lämnat in köksluckor för målning? Kan det har varit Turia?! Undrar bara vad det gick per lucka och vart ni lämnade in någonstans.
    Vi håller nu på med en light renovering av köket och när vi är färdiga så kommer luckorna att se skabbiga ut, tror jag! Så dom måste målas om.

Jag är så tok nervös nu att jag vet knappt var jag ska ta vägen! Samtidigt är jag GLAD!! Ska på intervju till veckan, så snart, hoppas jag få gå och säga upp mig!

• Annamus

Våran TV har tvärdött. Så nu tänkte jag höra med er på FL här om någon har en tv att låna ut eller sälja billigt. Låna går det såklart bra med vad som helst, att köpa ska det vara billigt, och minst 21 tum. I husplaner och allt finns det liksom inte med ett tv-köp på 10-15000 liksom... *suckar* Bara inget mer går sönder damnit!!! *ynkar*

• Ugglans mor

Annamus: nej, tyvärr. Eller vi har en tv som bara står men vi har aldrig kollat om den funkar och den är inte 21 tum. Men om bara inte Johnny har tänkt använda den till nått och den funkar så skulle ni kunna då låna den till ni hittar nått bättre.

• Ugglans mor

På tal om saker som går sönder så går vår ugn pajat så där lagomt igår när jag skulle använda den till middagen. Så vi måste köpa en ny spis. Men men det är sånt man får räkna med

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~