• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Mammasknodd

Peda: Grattis till lilla *Emma* (?), en vecka redan! Fatta vad tiden går fort!!

Jag har faktiskt börjat fara till affärn med lillemannen nu. Har till o med varit till stan, men då for jag på morgon mitt i veckan då det inte är så mycket folk. Förhoppningsvis så skyddar det lite att han ligger som i en kokong ( har uppvikt sufletten till babyskyddet och sufletten till sulkyn = bildar kokong)

Men man ska vara extra försiktig under vinterhalvåret pga Rs och magsjukor m.m.

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • maritmedm

Mmm en magsjuka är aldrig kul och särskillt inte på d små

• madigan

De verkar som att era barn är jättesnälla hemma vid. Min kicka som är 3,5 hon drar i allt, de ser alltid ut som ett krig har ägt rum här. De går inte hålla efter för ena dagen är det snyggt nästa dag är de ostökigt igen.Hon vägrar plocka upp efter sig, får raseriutbrott , storskriker och kastar saker. Därför ska vi på utvecklingsbedömning för vi misstänker att hon har Damp.*suck* Hon hör inget heller för hon har rör i öronen och 1 har ramlat ut, sen har hon vax.Hon har fått remiss till öron, men när hon får komma dit då är hon väl myndig.

Sen sonen han vägrar ha nåt som sticker ut, varken lyse på cykeln,räls eller reflexväst...jag blir tokig. Dottern som är 10 är i puberteten och hennes attityd är otrevlig. Hon kan säga till lillasyster att mamma har dött eller att hon hatar sin familj....
    igår sa hon till lillasyster:- Jag vill inte sitta nånstans där du har haft din röv.

På toppen av allt detta så är man gravid, med ryggvärk, benvärk och foglossningar

Så nu har jag gnällt lite...f´låt!

• maritmedm
    madigan skrev 2008-02-07 08:36:29 följande:
    De verkar som att era barn är jättesnälla hemma vid. Min kicka som är 3,5 hon drar i allt, de ser alltid ut som ett krig har ägt rum här. De går inte hålla efter för ena dagen är det snyggt nästa dag är de ostökigt igen.Hon vägrar plocka upp efter sig, får raseriutbrott , storskriker och kastar saker. Därför ska vi på utvecklingsbedömning för vi misstänker att hon har Damp.*suck* Hon hör inget heller för hon har rör i öronen och 1 har ramlat ut, sen har hon vax.Hon har fått remiss till öron, men när hon får komma dit då är hon väl myndig. Sen sonen han vägrar ha nåt som sticker ut, varken lyse på cykeln,räls eller reflexväst...jag blir tokig. Dottern som är 10 är i puberteten och hennes attityd är otrevlig. Hon kan säga till lillasyster att mamma har dött eller att hon hatar sin familj....igår sa hon till lillasyster:- Jag vill inte sitta nånstans där du har haft din röv.På toppen av allt detta så är man gravid, med ryggvärk, benvärk och foglossningar Så nu har jag gnällt lite...f´låt!
    Oj, vilket kaos... du har verkligen rätt att gnälla av dig
    Skickar en styrkekram
  • turia

uteaktivitet brukar lugna de mest stolliga barn..
    det har jag märkt..
    de klättrar gärna på väggarna inne..

• madigan
    maritmedm skrev 2008-02-07 08:45:19 följande:
    Oj, vilket kaos... du har verkligen rätt att gnälla av dig Skickar en styrkekram
    Tack
  • madigan
    turia skrev 2008-02-07 08:52:33 följande:
    uteaktivitet brukar lugna de mest stolliga barn..det har jag märkt.. de klättrar gärna på väggarna inne..
    Jo men de är likadant ute, lillan vill in direkt hon kommer ut och här finns de inte så mycke att göra ute heller...men de klart man kan ju gå till skogen.
  • Lillhjärtat04

Tänkte bara kika in o påminna om Me&I träffen....

Tydligen så va det Tisdagen den 19 Feb. kl 19.00 o inte den 18:e kl 18.30 som jag tidigare skrev Hoppas att detta går bra i alla fall

• maritmedm
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-07 09:45:27 följande:
    Tänkte bara kika in o påminna om Me&I träffen.... Tydligen så va det Tisdagen den 19 Feb. kl 19.00 o inte den 18:e kl 18.30 som jag tidigare skrev Hoppas att detta går bra i alla fall
    Du jag kommer, du får väl skicka ett meddelande om vart jag ska orientera mig.
  • Lillhjärtat04
    maritmedm skrev 2008-02-07 09:48:29 följande:
    Du jag kommer, du får väl skicka ett meddelande om vart jag ska orientera mig.
    Va roligt! Nu har jag skickat ett meddelande till dig med adressen
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~