• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-05 11:01:09 följande:
    Ja men det har vi haft ju! =) Och folk e så gulliga att dom orkar komma!Well.. som du säger så hörde jag på BB att RS har som kommit nu.. när sander föddes så var det november-december som var som värst.
    Annamus: Åter igen! MKT grattis!!! =) Så roligt att innreda och pyssla på. Blir sugen att göra nåt här hemma.. kanske borde hitta på nåt projekt.. Några förslag?
    Ja RS brukar ju vara som störst runt jul då alla blandar sina baciller med varandra, men det går rysliga sjukor nu
  • Lillhjärtat04
    Peda skrev 2008-02-05 11:01:09 följande:
    Ja men det har vi haft ju! =) Och folk e så gulliga att dom orkar komma!
    När vi ahde varit hos er så va lillan så trött att hon somnade i soffan redan kl 18 och sov hela natten fram till kl 7 Snacka om att det va sååå spännande att kolla på en liten bebis. Tror vi ska komma oftare om hon sover så bra efter ett besök hos er
  • madigan

De där med RS-virus har jag aldrig hört talas om, de har aldrig nån nämt för mig att man ska hålla sig inne med småbarn.

• turia

madigan, när e dina barn födda på sommaren eller?
    för iså fall förstår jag att du inte hört talas om det. det är ju under vinterhalvåret som det snackas mest o är mest aktuellt.. Brukar stå i tidningar oxå..

• Annamus

Madigan: Nä jag hörde inget om det med Mattis heller och inte med Anja heller egentligen, inte förräns Mammasknoddar fick sin bäbis hörde jag talas om det. Har hört att man inte ska ta bäbisarna på öppna förskolan förräns de är 3 månader men det lät inte heller vara så blodigt allvar, speciellt inte om man som vi, har ett syskon som redan drar ham allting från dagis.

• Peda

Så skönt ! *ler* Ja ni e alltid lika välkomna! =)

Lillhjärtat04 skrev 2008-02-05 12:54:57 följande:
    När vi ahde varit hos er så va lillan så trött att hon somnade i soffan redan kl 18 och sov hela natten fram till kl 7 Snacka om att det va sååå spännande att kolla på en liten bebis. Tror vi ska komma oftare om hon sover så bra efter ett besök hos er
  • Peda

Madigan: Har man klarat sej ska man vara glad. En bebis kan i värsta fall dö av RS eller barnet kan få men för livet tex astam. Som turia säger så är det kring jul RS brukar florera. I år har det kommit lite sent och är som värst nu. Frågade om det på BB.. då svärmor låg i magsjuka om det var så farligt eller om vi skulle hålla oss hemma. Hon avrådde oss starkt att INTE åka till nån med magsjuka.. Men som sagt.. nån gräns får det vara.. jag kommer nog endå ta mej ut på stan om nån vecka endå! Har redan vart på maxi och andlat mat en dag efter vi kommit hem .. man måste ju ha mat rigth?

• maltazar
    Peda skrev 2008-02-05 19:20:41 följande:
    Madigan: Har man klarat sej ska man vara glad. En bebis kan i värsta fall dö av RS eller barnet kan få men för livet tex astam. Som turia säger så är det kring jul RS brukar florera. I år har det kommit lite sent och är som värst nu. Frågade om det på BB.. då svärmor låg i magsjuka om det var så farligt eller om vi skulle hålla oss hemma. Hon avrådde oss starkt att INTE åka till nån med magsjuka.. Men som sagt.. nån gräns får det vara.. jag kommer nog endå ta mej ut på stan om nån vecka endå! Har redan vart på maxi och andlat mat en dag efter vi kommit hem .. man måste ju ha mat rigth?
    Efter 2 veckor fick jag höra då jag fick Tindra att det var ok att ta med henne bland folk..
    Och handla ja.. men helst ska man nog inte göra det med en nyfödd heller, utan isf att en får stanna hemma med den. Viruset smittar ju inte mindre för att man har större behov av mat än kläder tex ;P
  • madigan
    turia skrev 2008-02-05 18:41:42 följande:
    madigan, när e dina barn födda på sommaren eller?för iså fall förstår jag att du inte hört talas om det. det är ju under vinterhalvåret som det snackas mest o är mest aktuellt.. Brukar stå i tidningar oxå..
    Ett av mina barn är födda på vintern, men har ändå inte hört talas om de.
  • Peda

Idag är våran lillpiga 1 vecka!! Så gött!! Längtar inte als efter magen och det är ljuvligt att hon växer.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~