• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Annamus

Peda: Förresten såg jag dem på Barnens Hus idag åxå, under 200 kr för hela stora paketet... :)

• Peda

Måste ju bara ha dem.. sätta dem i sanders lekhörna här nere!

Annamus skrev 2008-02-03 20:50:18 följande:
    Peda: Förresten såg jag dem på Barnens Hus idag åxå, under 200 kr för hela stora paketet... :)
    Första tvättmaskin med ROSA går nu! så fränt!
  • maritmedm
    Ugglans mor skrev 2008-02-03 13:51:07 följande:
    Annamus: det är helt lugnt. Men hör av dig först, du har ju mitt nummer..Förövrigt så börjar jag jobba i morgon. Det känns väldigt konstigt. Fatta att jag är sjuksköterska. Jag slipper fråga nån innan jag går i väg. Jag står helt på mina egna ben... känns hur kul som helst, fast lite skrämmande oxå
    Grattis till jobbet Vart har du fått tjänst då?

Peda Stort grattis!!!!! Så avis

Nu är Mirjam frisk, ingen hit ta ett nyfriskt barn på kalas. Hon hade nog velat ha Lucas för sig själv och så blev hon jätteblyg och ledsen Men hon var ganska söt i sin askungenklänning som hennes pappa varit snäll och kommit förbi med till oss så slapp jag köpa en.
  • hally
    maritmedm skrev 2008-02-04 08:19:33 följande:
    Nu är Mirjam frisk, ingen hit ta ett nyfriskt barn på kalas. Hon hade nog velat ha Lucas för sig själv och så blev hon jätteblyg och ledsen Men hon var ganska söt i sin askungenklänning som hennes pappa varit snäll och kommit förbi med till oss så slapp jag köpa en.
    Så det var du som var på kalaset?! Ursäkta så mycket, jag kopplade ju inte så snabbt...får väl skylla på förkylningen (är halvdöv) och allt stök med vår flyttning.
    Hon var JÄTTE-söt i sin klänning din dotter, tyckte den var finast...den enda som inte var chock-rosa
    Första helgen på evigheter (känns det som) som vi inte tok-packat och slitit och släpat utan faktiskt haft det lite lugnt. Nanting så trött jag blev av allt slappande!
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-04 08:35:14 följande:
    Så det var du som var på kalaset?! Ursäkta så mycket, jag kopplade ju inte så snabbt...får väl skylla på förkylningen (är halvdöv) och allt stök med vår flyttning. Hon var JÄTTE-söt i sin klänning din dotter, tyckte den var finast...den enda som inte var chock-rosa Första helgen på evigheter (känns det som) som vi inte tok-packat och slitit och släpat utan faktiskt haft det lite lugnt. Nanting så trött jag blev av allt slappande!
    Den glada lilla skiten visst var han din? Han var ju så mysig och hemskt social och helt orädd för mig. Annars brukar små barn alltid börja gråta då de ser mig
    Jo jag förstod att det var du men jag gjorde ingen större insats att presentera mig, var på tok för trött och virrig
  • hally
    maritmedm skrev 2008-02-04 08:46:58 följande:
    Den glada lilla skiten visst var han din? Han var ju så mysig och hemskt social och helt orädd för mig. Annars brukar små barn alltid börja gråta då de ser mig Jo jag förstod att det var du men jag gjorde ingen större insats att presentera mig, var på tok för trött och virrig
    Jo, Elias, han är antingen jätte-glad eller jätte-arg, vill hemskt gärna prata med alla han ser och helst rakt upp i ansiktet, kan ju lätt uppfattas som närgången
    Och allt är hans..." MIIIIINA!!!"
    C berättade ju att Lucas är upp över öronen förälskad i en ny tjej på dagis, så det är alltså din tjeja då Hur gammal är hon nu?
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-04 12:38:28 följande:
    Jo, Elias, han är antingen jätte-glad eller jätte-arg, vill hemskt gärna prata med alla han ser och helst rakt upp i ansiktet, kan ju lätt uppfattas som närgången Och allt är hans..." MIIIIINA!!!" C berättade ju att Lucas är upp över öronen förälskad i en ny tjej på dagis, så det är alltså din tjeja då Hur gammal är hon nu?
    Hehe, jo det märkte jag men jag lyckades få han att leta efter en annan leksak på kalaset då en annan kille tog bilen han haft. Sen kom han tillbaka med tåget som jag bad han leta efter och var hur glad som helst
    Ja det är väl Mirjam det, hon blir 5 nu i april. Hon pratar bara om Lucas då vi är hemma. Det är det enda som kommer ur hennes mun, vad hon och Lucas gjort på dagis Har varit jobbit för henne att inte träffa honom på en vecka då hon varit hemma sjuk, men idag jublade hon över att fara på dagis och träffa Lucas
    Hon ska till sin pappa sen idag så måste ringa henne ikväll och fråga hur dan varit
  • hally

Peda: Jag har ju som dubbelt rosa nu fast jag har en tjej och en kille.
    Nadja gillar rosa och även Elias han vill gärna ha rosa -> han vill gärna ha lika som storasyster Finns snygga rosa killkläder också, kanske dags att uppdatera storebrors garderob? Innan lillasyster blir så stor att hon vill ha blå tröjor med robotar eller traktorer på -> lika som storebror

• Mamma till viljestark dotter

Vilken slump att jag hittade denna tråd Vi har tänkt åka till stan på weekend med vår fyraåriga dotter. Frågan är nu: Vad hittar man på med en 4-åring i Skellefteå? Alla tips emottages tacksamt!

Kryp in genom fönstret när ödet har stängt en dörr!
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~