Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är det färdigmålat! Måste bara sätta tillbaks lister, hyllor, dörrfoder osv imorn.
    SEN ska jag fota och lägga upp, Peda :)
    Har tagit lite igår också, men orkar inte lägga upp före allt är klart.

• maltazar

Jag jobbar hela dagen.. till 22:30 ungefär. Chefen tyckte jag var galen som tog på mig så det blev hela dan lät det som, men men.
    Har rast i nåra timmar nu så jag kan plugga...

Tindra är visst sjuk nu också. Blir kvar hos farmor och farfar till imorn med ögoninflammation :/
    Tur vi har kvar den där salvan eller vad det heter sen sist hon hade. Så det ska väl gå över fort. Hoppas hon kan fara på dagis på torsdag...
    Nån som vet hur länge man ska va hemma efter det? Det är väl okej att gå på dagis direkt klegget slutat komma?

• maltazar

hally: jodå, än så länge.. lite väl mkt att läsa nu tycker jag dock.. men jag ska försöka ta mig igenom allt ändå..
    Okej, vad bra. hoppas det hinner försvinna då :)

Vet inte om nån annanstans med utklädningsgrejer.. Men du kan väl sy? :) Finns massa billiga tyger på Olssons nu ju.

• maltazar

Anna: jo det vart billig färg. Tycker den funkade bra.. Ja, du får ju se själv också nästa lördag :)
    Nu hade de 3 för 2 på rusta, så färgen kostade bara 258:- ! Och då har jag ändå kvar en hink nu när jag är klar. 2,5l/hink.
    Har ju inte målat med dyr-färg så jag kan jämföra, men nog tycker jag denhär var bra. Och en stor fördel var att den var relativt lätt att skrubba bort från golvet där det stänkt litegrann.

• maltazar

Anna: Det är ju bra mkt enklare att måla än tapetsera. Som du säger måste man göra mkt mer förarbete för tapetsering. Sen om man målar är det både enkelt och billigt att ändra senare om man känner för det.
    Och "platt" ser då absolut inte mina målade väggar ut!

Grattis till budgivningen förresten :) hoppas det går utan strul resten också!

• maltazar

pissypopi: oh, där håller jag verkligen med. Tror samma karl (för karl måste han ha varit :P)tapetserat om hela lgh här. Köket var förjävligt, men det fixade jag ju... Vardagsrummet var inte bättre heller, men där slapp jag iaf undan.
    Det värsta är att han inte ens har slitit gamla kanter och slipat ner. Så en våd ger totalt TRE skarvar!! Två på varje sida, plus en i mitten från gammal tapet. Gahhh... Fult som fan. Och riktigt skabbigt med tapeter på taket.

• maltazar

hally: jo vi har en. Det är dock mamma som köpt, men jag skulle tro att hon tänkt sälja den när vi haft den klart.. och Tindra börjar snart växa ur.

• maltazar
    Annamus skrev 2008-01-30 20:32:27 följande:
    Ida har fått en flicka!!! Om jag inte minns helt fel så var det 2710 g och 45cm!!! Ida trodde nog mest på en stor kille själv, och så kom det en liten tjej! Och SÅÅÅÅ söt är hon åxå! *gråter en skvätt till*
    hihi då hade jag rätt :) men vilken chock hon måste fått.. som va så stensäker på en pojke..
  • maltazar

Lotta: blev jättefint ju :) minns inte riktigt hur det var där innan, men såg roligare ut nu iaf :)

• maltazar

Jaha, nån gång ska det väl hända... Nu har Tindra klippt sitt hår. Satt och klippte i en trasig torkad ros och nån luddtuss, sen kommer hon in med blandningen till mig.. med HÅR i!
    Men nu lär det inte hända igen iaf. Vart så arg att hon inte vågade säga något, mer än ett "ja" att hon förstod.
    Sen fick hon sitta ner medans jag fixade till håret, så gott det gick... Och dammsugningen efter åkte hon på. Samt att hon inte har några saxar mer nu än de helt i plast som bara kan klippa papper.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~