~*~*~ Skellefteå!~*~*~
bendito: jag bor på frögatan, frögårdarna alltså.. :)
bendito: jag bor på frögatan, frögårdarna alltså.. :)
bendito: jo, är inte så bra hemsida :P
det är väl ganska billigt här, i jämförelse med andra stadsdelar iaf och jämfört med skebo...
en 3:a på 75 kvm kostar 2800:-/mån +el och vatten. blir totalt ca 3500:- /mån vintertid
det finns förresten lite större studentlägenheter också.. en klasskompis till mig bor själv i en 3:a tror jag det är, vet inte om hon har tillgång till alla rum då eller hur det är.
men tror inte det finns så många sånna...
bendito: min kostade 6000:- :P men det var ett par år sedan..
grannen brevid flyttade in i våras, de gav 15000:- tror jag.
det är billigt ju!!
på sunnanå/moröbacke/moröhöjden osv.. får man ge en nolla till ju..
Vet inte om jag ser några nackdelar, mest bagateller egentligen, som att vissa affärer inte finns här (Toys"r"us, Lagerhaus, Dollarstore tex) och att det är lite öppna uteställen på vardagar :P som sagt, bagateller.
Gillar att det inte är så groteskt stort, trivs mindre bra i Umeå tex. Och så är det en allmänt trevlig stad :)
Billigt att bo... ni lär väl få en smärre chock av att se hyrorna här? :P
Nära till skog oavsett var man är i stan i princip.. bra då man har både barn och hund.
hmm ja det var vad jag kom på nu... mest bara fördelar :)
största nackdelen för oss annars är väl att det är lite långt till mamma, mormor & morfar som bor 7-8 mil bort.
bendito: okej, nä det är ju ingen lång bit att gå ändå :)
okej, tror den är i huset bakom mitt :P alla är ju rätt fräscha här ändå, ca 30 år gamla hus bara.. och nybytt alla dörrar inne tror jag (om det inte var bara här).
inte helt otroligt att det går pruta på den heller.. :)
Lejko: vet inte om vi kan komma heller! :(
ska jobba över middagen vart det nu... så jobbar mest troligt till 19.. men kan jag gå tidigare så kan vi dyka förbi en sväng iaf!