Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

bendito: jag bor på frögatan, frögårdarna alltså.. :)

• maltazar

bendito: jo, är inte så bra hemsida :P
    det är väl ganska billigt här, i jämförelse med andra stadsdelar iaf och jämfört med skebo...
    en 3:a på 75 kvm kostar 2800:-/mån +el och vatten. blir totalt ca 3500:- /mån vintertid

• maltazar

det finns förresten lite större studentlägenheter också.. en klasskompis till mig bor själv i en 3:a tror jag det är, vet inte om hon har tillgång till alla rum då eller hur det är.
    men tror inte det finns så många sånna...

• maltazar

bendito: min kostade 6000:- :P men det var ett par år sedan..
    grannen brevid flyttade in i våras, de gav 15000:- tror jag.

• maltazar

det är billigt ju!!
    på sunnanå/moröbacke/moröhöjden osv.. får man ge en nolla till ju..

• maltazar

Vet inte om jag ser några nackdelar, mest bagateller egentligen, som att vissa affärer inte finns här (Toys"r"us, Lagerhaus, Dollarstore tex) och att det är lite öppna uteställen på vardagar :P som sagt, bagateller.
    Gillar att det inte är så groteskt stort, trivs mindre bra i Umeå tex. Och så är det en allmänt trevlig stad :)
    Billigt att bo... ni lär väl få en smärre chock av att se hyrorna här? :P
    Nära till skog oavsett var man är i stan i princip.. bra då man har både barn och hund.
    hmm ja det var vad jag kom på nu... mest bara fördelar :)
    största nackdelen för oss annars är väl att det är lite långt till mamma, mormor & morfar som bor 7-8 mil bort.

• maltazar
    bendito skrev 2007-12-12 13:22:44 följande:
    Sarah 81: Tack snälla, ja du är nog tydlig, jag som är slow Nån som har erfarenhet av ersmark? Ser att det tar ju sin tid med buss trots att det ska vara 1,5 mil bort bara. Vet inte om jag vågar mig på att köra bil i sttooooor staaaaan
    det är en liten underdrift... kåge är exakt 1,5 mil från stan.. ersmark är bortanför kåge, så något längre.. och lite knöligare väg från e4 till ersmark. med bil tar det väl 15-20 min max, kanske 30 min med buss?
    och ja, ska du till skeria måste du nog byta inne i stan och ta lokalbuss till skeria, men går nog inte så många sånna heller...
  • maltazar

bendito: okej, nä det är ju ingen lång bit att gå ändå :)
    okej, tror den är i huset bakom mitt :P alla är ju rätt fräscha här ändå, ca 30 år gamla hus bara.. och nybytt alla dörrar inne tror jag (om det inte var bara här).
    inte helt otroligt att det går pruta på den heller.. :)

• maltazar

Lejko: vet inte om vi kan komma heller! :(
    ska jobba över middagen vart det nu... så jobbar mest troligt till 19.. men kan jag gå tidigare så kan vi dyka förbi en sväng iaf!

• maltazar
    kobra skrev 2007-12-12 20:08:57 följande:
    man får ju inte öppna en tråd i föräljningssyfte men om man i en sån här tråd vet med sig att nån är ute efter nåt speciellt så måste man ju få säga att man kanske har nåt att sälja
    Nopes inte ens det får man göra ju... kolla bakåt i tråden ALLT med någon slags försäljning är borta.. man får inte länka till tex tradera eller blocket heller. inget alls i tråden, oavsett vad syftet med tråden är.

angående a-torp, så skiftes är ju inte alls nå summigt längre, bara dumma rykten! har själv bott där både gravid och med bäbis... inga problem :) och normalt trevligt folk överallt i princip. men såklart finns det ju drägg nånstans här och där, var man än är.
    hemmans är väl den värsta gatan på atorp nu. mkt invandrare och många av dem knarklangare och zigenare som festar dygnet runt lite hipp som happ.. (hört det sista av en kille som bodde där för ca 1 år sen.)
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~