Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Me&I TRÄFF

Tisdag 19:e Februari
    Kl: 19:00

Tänkte att jag skriver detta en gång till så kan alla som ska komma skriva upp sig...så jag vet hur mkt fika jag ska bjuda på
    Vi kommer att hålla till hemma hos mig (Lillhjärtat04).

Peda
    maltazar

• maltazar
    emmapemma4 skrev 2008-02-14 22:45:03 följande:
    Ursäkta mitt eviga frågande men det är inte lätt att vara nyinflyttad.Är Folkets park och Folkparken samma sak? Vi ska gå och titta på Mora Träsk på lördag och det är på Folkets park men jag har ingen aning om var det ligger och har nu försökt leta lite på nätet men det enda jag hittar är Folkparken. Antar att det är samma men det är bäst att kolla tänkte jag.
    jo,det är samma sak :)
    ligger precis till vänster om rondellen på norr.

dit ska min dotter tydligen också, morfar ringde och ville ta henne :)
  • maltazar

Suck.. Blev inget Mora Träsk för Tindra. Biljetterna var slut :(

• maltazar

pissypopi: nej, fan va otur... pappa ringde igår mitt på dagen tror jag det var och då var det helt slut.

• maltazar

men visst bokar man bara då? köper gör man på plats va?
    tänkte att det KANSKE kan gå ändå ju... eller?

• maltazar
    Ugglans mor skrev 2008-02-16 13:45:46 följande:
    Jo, man bokar bara. Så det går ju alltid testa fara dit och se om nån inte hämtar ut sina biljetter
    Det gick :) Så nu är hon där med morfar :)
  • maltazar

grattis Bubbelumman!

pisspopi: ja det har väl vart rätt tyst här senaste veckan iaf tycker jag..

• maltazar
    turia skrev 2008-02-17 21:14:03 följande:
    idag har vi grillat på gården, så gött lite solsken gör!!men då luktar det därefter *tvätten snurrar*
    oj, grillat idag? inte illa!
  • maltazar

Lotta: åh, jag förstår dig. Måste bli grymt långtråkigt att dricka sånna! Törs man fråga vad den sista måltiden blev?

• maltazar

Lotta: okej, tänkte bara om det kanske skulle bli för frestande :P
    lät riktigt gott iaf!
    ..och tänk så gott det ska bli nästa gång! Du har ju verkligen något att se fram emot iaf :)

• maltazar
    madigan skrev 2008-02-18 09:30:17 följande:
    Jag har kollat upp min hp och hur ska man kunna leva på 214 kr/dag?
    Inga problem alls, det är drygt 6000:-/mån och det är bra mkt mer än vad många nyblivna mammor lever på!!
    Blir lite upprörd över det du skriver då jag och Tinda levt på mindre en 5000:-/mån och inte har jag klagat! Har gått helt galant!

Vill man ha mer pengar än man får när man är hemma så får man jobba helt enkelt... och har man inte den möjligheten så är det bara bita ihop och lägga om prioriteringar osv.
  • maltazar
    madigan skrev 2008-02-18 10:40:13 följande:
    Ursäkta då, men de är inte mitt fel att jag får fel summa. De är min arbetsförmedlare, men de finns ingen som fattar de.
    men säg det till dem då? att du säger det till oss hjälper väl ingen?
  • maltazar
    madigan skrev 2008-02-18 10:46:09 följande:
    Nä men om man sj inte har satt sig i den situationen då.Vi har bostadsbidrag på 11 000 att betala av på. De beror på att jag bara fått 1 mån i taget..sen visste jag aldrig om jag skulle få förlängt. Fk vill ju veta 2 år framåt, de går ju inte.
    Det är ju upp till en själv att ange en så korrekt inkomst man kan och sedan rätta till den om man märker att det misstämmer.
    Jag har heller aldrig vetat vad jag har för inkomst 2 år framåt, så jag har försökt räkna ut vad det skulle bli, sen har jag fått ändra om det vart fel.
  • maltazar
    madigan skrev 2008-02-18 11:14:47 följande:
    Va än man säger här så får man bara höra gnäll.
    nja, snarare när du gnäller.... Och när du inte kan gnälla till rätt person så har jag väl all rätt i världen att bli irriterad!
    Kan man inte försöka påverka sin situation på något sätt så tycker jag itne man har någon som helst rätt att gnälla om den heller!

Säg att jag tycker att "svärmor" är jobbig, visst kan jag klaga av mig här tex, men inte enbart!! Då säger jag det till berörda person/personer FÖRST och främst!
  • maltazar
    Felicia6 skrev 2008-02-18 11:34:33 följande:
    Jag tycker att många är väldigt hårda mot madigan vad hon än säger här.SJÄLVKLART ska hon väl få gnälla av sig i tråden precis som alla andra får göra det?? Varför ska hon inte få det?och Malle, bara för du höll käften och inte gnällde då ni hade 5000kr i månaden så behöver väl inte alla andra hålla käften?Jag lider verkligen av den här flytperioden. Får jag inte sitta här o skriva det då?madigan, varför får du så lite? Vad är det dom har gjort fel på?
    Jo, men gnäller man och vägrar göra något åt saken tycker jag man får ta lite kritik!
    Du har ju själv valt att leva på flytande, men det är en helt annan grej.
    Skulle du klaga på ditt jobb tex, att du är så fruktansvärt less osv osv.. DÅ skulle jag bli irriterad om du bara fortsatte jobba på utan ett ord och bara gnällde av dig till oss.

Jag kan absolut inte känna medlidande för någon som inte gör något åt sin situation, eller försöker åtminstone.. Du flyter ju för att kunna operera dig -alltså göra något åt en situation du inte trivs med.

Det jag menade med min inkomst då var främst att det var kränkande!!
    Ungefär som du tänker dig en tjej på 50 kg och en på 80 kg.. Och tjejen på 50 kg gnäller över att hon är så fet.. Nog har hon som väger 30 kg mer all rätt att bli upprörd över det?
  • maltazar
    Peda skrev 2008-02-18 11:43:10 följande:
    malle: Nä där håller jag inte med! Man kan väga 50 kg och ha massor med överflöd skin(från sina 2 graviditeter) och har MASSOR att vara olycklig för också! Du hade endå 4-5 tusen och det finns de som har 0:- så du kanske du också inte ska säga så mkt?
    Jo, men fråga någon som är riktigt överviktig så lär de nog ta det som en kränkning iaf.
    Och jag har inte klagat, som sagt vi klarade oss fint på den lilla summan.
  • maltazar
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-18 14:37:43 följande:
     Me&I TRÄFF Tisdag 19:e FebruariKl: 19:00Tänkte att jag skriver detta en gång till så kan alla som ska komma skriva upp sig...så jag vet hur mkt fika jag ska bjuda på Vi kommer att hålla till hemma hos mig (Lillhjärtat04). PedaMaltazarPissypopimaritmedm
    Vart bor du förresten? :P vet gatan, men inte nr
  • maltazar
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-18 16:10:22 följande:
    51....du vet dom röda radhusen
    okej :) ska nog hitta då!
    Går det bra om jag tar med Tindra?
  • maltazar
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-19 12:30:30 följande:
    Jo, det går bra...Min dotter är inte hemma men ta med henne du
    okej, vad bra :)
  • maltazar
    Peda skrev 2008-02-19 14:04:56 följande:
    Näh.. är väl inte suck? =) Ta me honom ? Kan han o tindra lek med varandra. (går väl bra sara?)
    precis :)
    ja, om det går bra förstås!
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~