Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

jo, jag håller med om färgen på skiftes, ser riktigt skabbigt ut.. men de har ju börjat "måla om", i samma färg dock, i somras.
    hemmans och frö tycker jag också är riktigt skabbiga med de där dassrosa färgerna! hua.. men mitt område är ju lite finare :D tack o lov!

• maltazar

ja och angående dagis, Skellefteå är ju en av de få kommuner i Sverige som har ob-dagis och hela TRE sånna dessutom :D
    så för oss är det ett stort plus.

• maltazar

Lejko: hur gick det med pysslet? var det nån som kom?
    jag fick jobba till 19:30, så det var ju bara hämta Tindra och lägga isäng direkt efter.
    imorgon hade jag dock kunnat :P funderade på att sätta upp här, men det går inte alls, bombnedslag i vardagsrummet..

• maltazar

dagis som är öppet dygnet runt, alla dagar...
    är lite olika hur öppet de olika ob-dagisen har, men vårat (på atorp) har öppet jämt, utom storhelgerna (jul, nyår, påsk, midsommar, pingst tror jag det är) när det finns behov.

• maltazar
    skrutteluttan74 skrev 2007-12-12 22:02:07 följande:
    Har dom slutat ha öppet storhelger på nattugglan ??Då mina kidz gick där ( du vet på sten åldern...  , nä men fram till 2002 ialla fall) så vet jag att dom ville helst vara lediga då och uppmuntrade oss föräldrar till att försöka fixa annat, mna barnv ar aldrig där storhelger,men jag vet andras som var deet...
    okej, nä nu stänger dom.. handlar väl säkert mest om pengar för kommunen...
    de stänger nu för jul tex den 23:e dec kl 18:00 och öppnar 6:00 den 28:e tror jag det är.
    men det tycker jag är bra egentligen, tycker inte nån ska behöva jobba julafton :) och gör man det så tycker jag hellre barnen ska få vara me familjen/släkten då än på dagis.
  • maltazar

ja, precis.. det är ju familjen man "ska" vara med då.. har nästan aldrig behövt jobba nån storhelg :D

• maltazar
    skrutteluttan74 skrev 2007-12-13 00:07:45 följande:
    Det med a-torp...ja där har det gått rykten för X antal år sedan.Sen var det Morö Backe som vart hårt utsatt.Sen blev det Skellefteå hamn så fick skit rykte.Sen sjungande dalen och nu är det A-torp igen...Jag tycker det verkar som att "ryktena" stannar kvar lite,och "ploppar" upp då det kommer nya generationer ,då börjar dom om så att säga...dom fortsätter "hänga" på saker som hänt.JAg har bott lite varstans i Stan,både innan jag bodde i A-jaur och efter ,alltså både innan jag fick barn och inte.Innan vi flyttade hit till huset,bodde vi på Bladgatan,helt suveränt ställe att bo på tyckte jag.Men innan de,så var det på Hemmans g. ,dock hände de mer saker där,mer inbrott i bilar,mer polisbilar som snurrade osv,osv...
    ja, jag tycker det blivit bättre, mindre rykten, bara sen jag flytta hit. Först var det många som var antingen Sjungande eller Atorp, och att bo på den andra delen gick ju bara inte. "Bara knarkare på Atorp" sa den ena och den andra tvärtom. Fast flera på vardera sida då... Men inte nu, tom flera som flyttat till de fruktade knarkarområdena ;P
  • maltazar

jo, vi bor på atorp. bott på sjungande innan, inget negativt att säga om något av dem.

• maltazar

vad behöver man kunna om det då?
    finns väl inget direkt att kunna innan man börjar..
    och frågar du mig nu, som läst 1,5 år på universitet så kan jag ändå inte säga att jag vet något speciellt om det :P

• maltazar

det där är lite olika faktiskt.. iom att jag går ett redan utstakat program så behöver jag inte söka kurser varje termin, bara tacka ja till dem.. :) finns liksom inga andra att välja på för oss.
    vet inte om detta är enda som är så, eller om det kan vara på något annat program med.

vad ska du plugga?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~