• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar

Tindra är lös i magen än :/ Började iförrgår och då har hon druckit massa avslagen cola, yoghurt osv igår. Var hård imorse och nu är hon lös igen :(

• bendito

Maltazar: Nu vet jag ju inte varför hon är lös i magen men om ni misstänker nån sjuka av nått slag , ska ni absolut inte ge henne mjölkprodukter. Har man dålig mage från tex magsjuka eller dyl kan man utveckla en intolerans om man dricker,äter mjölkproduketer under tiden Ingen besserwisser utan tänkte bara om du inte redan visste det.

Nu till min egentliga fråga! Vart ska jag skicka in ansökan om barnomsorg? På min lilla ort är det simpelt men hur funkar det hos er? Skickas det direkt till förskolan i fråga elelr?

Hör ju till område norr men hur hittar jag en adress dit?

• maltazar
    bendito skrev 2007-12-23 13:34:40 följande:
    Maltazar: Nu vet jag ju inte varför hon är lös i magen men om ni misstänker nån sjuka av nått slag , ska ni absolut inte ge henne mjölkprodukter. Har man dålig mage från tex magsjuka eller dyl kan man utveckla en intolerans om man dricker,äter mjölkproduketer under tiden Ingen besserwisser utan tänkte bara om du inte redan visste det.Nu till min egentliga fråga! Vart ska jag skicka in ansökan om barnomsorg? På min lilla ort är det simpelt men hur funkar det hos er? Skickas det direkt till förskolan i fråga elelr?Hör ju till område norr men hur hittar jag en adress dit?
    Jo det vet jag.. eller ja, jag vet att man blir sämre av mjölk. Så det har hon inte fått alls nu.

Tror man skickar till kommunen, inte till ett spec område. Men nu var det länge sen jag sökte :P
  • hally

bendito skrev 2007-12-23 13:34:40 följande:

Nu till min egentliga fråga! Vart ska jag skicka in ansökan om barnomsorg? På min lilla ort är det simpelt men hur funkar det hos er? Skickas det direkt till förskolan i fråga elelr?Hör ju till område norr men hur hittar jag en adress dit?
    Du skickar ansökan till områdesexpeditionen, Ersmark hör till Kåge och då är adressen
    Skolgatan 3, 934 32 Kåge
    Förskolorna hittar du här
    www.skelleftea.se/default.asp&ptid=&refid=8398#Ersmark
  • bendito

Hally: Tack tack. Då ska vi skicka in nu. Fick en chock då det fanns 3 förskolor i Ersmark, haha vi är ju vana max 1 per by om ens det

• skrutteluttan74
    Annamus skrev 2007-12-22 09:37:24 följande:
    Hally: Jo jag har tittat på lägenheten och vi har skrivit kontrakt. Så nu blir vi Kågebor igen! Det känns jättebra faktiskt. Enda är ju ryktet som området har då, pga alla asylsökande som bor där mellan varven, men jag är inte orolig. Jo Nadja är väl ett halvår äldre än Mattis bara, men hon är en 01-a va? Mattis är en 02:a så han börjar förskoleklass till hösten iaf. :)
    Jasså,så ni blir Kåge bor igen,ja området är ju inte okänt för er precis

När flyttar ni då ??

Vi har ju postadress Kåge,men bor fyra mil därifrån ,lite knäppt att ha en post adress så långt bort kan jag tycka
  • skrutteluttan74

**GOD JUL **  alla , hoppas ni får en bra jul nu och sov så gott,så ni är utvilade senare idag...Nu är det natti natt här

*********** GOD JUL **********

• maddeofreddes

God Jul & Gott Nytt år alla.. Jag ska iväg och jobba en sväng nu.. men bara fram till 12.. skönt.. börjar inte om förrän annandan kl 8 !!

• Annamus

BcSvensk: Vi flyttar den 1:a april, ev tidigare om renoveringen av lägenheten e klar. Det beror på om dom måste byta parkettgolvet eller ej. Jag hoppas på att dom byter förstås. För oss spelar det ingen roll å flytta in lite senare. Hoppas det blir nya tapeter i alla rummen åxå, och en ny spis, samt lite småsaker...

GOD JUL på er flickor!

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~