• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2007-12-19 10:46:36 följande:
    bcsvensk: Jag har verkligen inte hittatn ågon annan som hyr ut i Kåge tyvärr. Däremot finns det flera hus än de på Brännsvedjan, som Skebo har... Bland annat Storgatan där vi bodde, och där skulle jag MER än gärna bo igen. Fördelen där e att det är varmhyra med hushållsel ingår, och en trea kostar runt 4700 (e samma sorts hus som i Ersmark). Men där bor mest äldre människor som inte vill flytta förräns dom... ja... dör antar jag... Har sett EN sån lägenhet ute under ett år....
    Åh..det var inte många,ja det är nog som du säger,dom är säkert jätte poppois...Visst finns de fyror där oxå ?? Eller blir det tok dyrt kanske...hmmm...
  • skrutteluttan74
    Lillhjärtat04 skrev 2007-12-19 21:28:20 följande:
    Åh idag är jag helt färdig...har först varit på jobbet hela dagen idag. Sen stressa hem o göra tårta till Alicia innan allt främmande skulle komma. Så kom hela släkten samtidigt o grattade henne...snacka om att det va livat här!Men lillskruttan blev i alla fall superglad för alla presenter som hon fick. Kan inte fatta att våran lilla bebis vart 3 år idag  Hon är ju snart tonåring 
    Jodu,det går snabbare änman tror att de små växer upp ...Jag tyckte nyss min gosse var en pyttis ,om ett halv år blir han fjorton
    Men jag har ju en pyttis kvar hemma som blir fem,den mellersta ,hon blir 12...alltså det går så fort,så fort...
    Själv tycker man (ialla fall jag *pekar på mej * )att man inte är så mycket äldre än då man fick den första..så med andra ord är jag inte 33 utan snarare 23...meeeeen,så var det minsan inte Bara å inse,i takt med att Pyttisarna växer så gör vi me de
  • maltazar

hally: såg jättefint ut ju :) och inget störande framme heller, bara nån liten naturlig detalj som visar att det bor nån där.

• Annamus

Hörni, en paus i lägenhetsfundereringarna. VAD SKA MAN HA FÖR BILBARNSTOL.

Okie, jag vet det är ett tag kvar innan det e dags att byta men... man har ju inte pengar i mängder, dags å börja spara... vad ska man ha? Törs man köpa begagnat?

• maltazar

Annamus: Tindra har ju snart vuxit ur den vi har.. skulle tippa på att mamma tänkt sälja den då det inte finns nå fler småttingar i familjen. den är jättefin, använd till 2 barn (5-6 år gammal är stolen nu), aldrig krockad och rymlig... :)
    annars rekommenderar jag iaf en sån stol, har som sagt hållt fint i nåra år nu. och nu har jag minnesförlust och minns inte ens vad den heter :P

• Annamus

Maltazar: Ja köpa av nån bekant vore ju bäst kanske om man ska köpa beggat, så man vet säkert vad den har gått igenom liksom... Definitivt intressant. Det är väl från 6-9 månader nånting man börjar behöva en sån va? Minns vi behövde den tidigt med Mattis för han blev så lång så fort... Kolla gärna vad den heter så kan jag kika på internet på likadana och se...

• maltazar

Anna: jo, vi började ha den till Tindra då hon var 8 månader tror jag.. Det är ju den första efter babyskyddet, framtill 4-6 år nånting, beroende på hur stort barnet är :P
    acta graco är det! vet inte vad modellen heter.. den de har nu är duo flex från 5 mån.. vår ser ut som den fast annan färg, så jag antar att det är en sån :)

• hally

Annamus: Vi har den som heter CosmicComfort (akta graco) nu, vi köpte den ju redan 02 och då hette den nog bara Comsic tror jag. Har hetat CosmicXTP också.
    När vi köpte den hade den bäst i alla säkerhetstester och vi är jättenöjda med den. Nadja började sitta i den när hon var 9 mån och då var hon liten men stolen fungerade bra ändå och hon satt i den ända till i våras (5½ år) då Elias behövde den.
    Den går att reglera lite i liggläge så att barnet inte hänger fram med huvudet om det somnar osv. Fungerar jättebra framåtvänd också.

• Annamus

Ah, bra. Jag har kikat på Acta Graco och det verkar vara bra stolar. Tror dock att det inte var en sån vi hade till Mattis. Vi sålde den såklart, trodde faktiskt inte på fler barn.

Nu ska vi ut och titta på lägenheten i Skelleftehamn idag. Men egentligen tror vi nog den är lite för dyr för vår smak. Dock KAN den ju helt enkelt kännas som ett hem för oss och då kanske pengar får betyda mindre...

• anlisa

Hej alla skellefteåbor..
    Jag har en son som ska/vill flytta till Skellefteå och nu undrar vi om Skellefteå är att föredra före Skelleftehamn? Han har fått höra att han skall akta sig för Skelleftehamn. Vad säger ni som bor där uppe?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~