• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar

Lotta: hehe ja det förstår jag :)
    själv längtar jag som en tok tills Tindra kan skriva sitt namn ordentligt så jag kan tatuera in det.

• bendito

felicia6: okej!! Lycka till igen då Spännande! ( eller vad säger man egentligen)

• Kixi

oj nu var det länge sen jag var inne! Gott nytt år på er allihop och grattis till Lotta som ska träffa kirurgen snart!! Vad jättespännande!

Själva tillbringade vi annandagen på akuten i Västerås med William eftersom han ramlade av sin morfars axlar(morfar halkade på en pytteliten isfläck) rakt ner i gatan med huvet först(såg det ut som, tack och lov klarade han sig med skrapsår men vi fick ju vara kvar för observation några timmar eftersom det var lite fallhöjd. Tycker lika synd om morfar som om Wille, men ville fick en mjukisTigger när vi åkte hem eftersom han var jätteduktig på sjukhuset. Sen blev både Wille och Liv magsjuka runt nyår och nu när vi kommit hem har både jag och Robert legat varsin dag med magsjuka och Liv har fått ett återfall. Blärk! Hatar verkligen magsjuka. Men jag är pigg nu och hoppas innerligt att inte Wille ska drabbas igen han också.

Både jag och Robban var nyktra på nyår. Eller ja, jag drack en lättöl för att fira att jag slutat amma äntligen ;)

• Annamus

Grattis Felicia. Jag håller tummarna att allting går lika bra som för mig.

Uscha Kixi! Låter himla obehagligt kan jag lova!!!

Tänkte göra reklam för min bilddagbok: http://ylvali.bilddagboken.se/ Har haft den ett bra tag men har först på sistone börjat uppdatera den. Senaste bilderna jag satte in är från den 10:e juli, kretaresan, och ÅÅÅÅH va man längtar till sommar. I övrigt har jag hela jul och nyår dokumenterat bland annat. Gå och kika!

Stor kram på er alla vill jag skicka i början av detta nya år. Utan er alla, men speciellt några, har detta sista året blivit mycket annorlunda. Tack ska ni ha för att ni finns!

• bendito

Kixi: Huvva finns inge vidirgare än magsjuka, peppar peppar har vi klarat oss!! Men det kommer väl lagom till flytt och skolstart

• Annamus

Hally: Jag har frågat tidigare säkert men e lite förvirrad. Vart är det ni har köpt hus? I Kåge förstår jag, men vilket område? Nu sitter jag ju och ska söka dagisplats till sonen jag med, känns lite fel när han ska gå så pass kort tid, men samtidigt KAN jag damnit inte pendla in till stan för dagis och dessutom vill jag han ska snabbt lära känna nå barn ju!

Vet du eller någon annan för den delen vart barnen går i Förskoleklass i Kåge? Finns det bara ett ställe eller flera?

• Peda

Är det nån som har vassa tipps på hur man får rent snuskiga ugnar(varm lufts) och micro ugnar ??

• Peda

kixi: Jisses så otäckt att trilla!!! Men det är ju bara is ute nu på det flesta ställen! Men skönt det gick bra för både morfar och barn! Haft en bra jul och nyår annars??

Näe.. snart känns det som vi måste flytta till Kåge eller Bureå,verkar som ALLA flyttar dit ju!

• Kixi

Peda: jo, vi har haft det jätteskönt och gått promenader varje dag i friska luften ute i skogen hos mor och far. Wille har tyckt att det var jättespännande med alla härliga mossiga stenar och träd som är som gjorda att vara tomtebostäder ;)

Både jul och nyår var lugna och trevliga. Vi fick till och med en kväll och natt ensamma i Rotebro. Mamma och pappa var barnvakter uppe på landstället. Det var vår första ensamma natt på över ett år(sedan Liv föddes).Vi tog ett låångt bad och slappade framför TV:n ;). Det var tänkt att vi skulle vara kvar en dag till men när vi ringde upp till landstället på morgonen så hade ju Wille kräkts på natten så då åkte vi dit istället. Det känns ändå som att man har fått vila ut lite så att man kan börja jobba med friska tag på måndag igen :).

• Kixi

förresten Peda så får du hemskt gärna flytta till Bureå med familjen, då blir det lite närmare från oss...hihi...

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~