• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • hally
    Annamus skrev 2008-01-05 11:29:50 följande:
    Hally: Jag har frågat tidigare säkert men e lite förvirrad. Vart är det ni har köpt hus? I Kåge förstår jag, men vilket område? Nu sitter jag ju och ska söka dagisplats till sonen jag med, känns lite fel när han ska gå så pass kort tid, men samtidigt KAN jag damnit inte pendla in till stan för dagis och dessutom vill jag han ska snabbt lära känna nå barn ju! Vet du eller någon annan för den delen vart barnen går i Förskoleklass i Kåge? Finns det bara ett ställe eller flera?
    Vårt hus ligger i det området mellan Hamngatan (/Storgatan) och Gamla Kågevägen. En av våra närmsta grannar är en kusin till mej och de har sina barn på dagiset Hemgården och trivs jättebra. Vi har sökt i första hand där och Norrgården som ligger bredvid varandra vid Hemgårdsgatan. De övriga dagisen vet jag inget om men det verkar som att de ligger på andra sidan ersmarksvägen. Var är det ni ska flytta nu?

Förskoleklasserna är vid skolan men vad jag hört så är det visst som en egen avdelning.
    Här på Tuböle är förskoleklasserna utspridda tillsammans med varsin 1:a och 2:a. Nu ska jag inte säga nåt om hur det är i Kåge för jag vet inte så mycket än, men jag tycker det har fungerat himla bra här att ha F-2 (förskoleklass-1:a-2:a) tillsammans.
  • Annamus

Ja det är ju andra sidan av ersmarksvägen vi ska flytta till så... men allvarligt så finns det en jättebra dagmamma relativt nära ert område, Annika, hon bor i hus i skogen, skitamysigt! Mattis gick där...

• hally

Annamus: Tack för tipset om dagmamman, vi funderar på om vi ska söka plats hos en sån =) En jobbarkompis har också dagmamma i Kåge till sitt barn och de trivs mycket bra.

Jag tycker inte om att ha ute annons på sitt hem. Känns som att man hänger ut sitt liv på torget typ...

• maltazar
    hally skrev 2008-01-05 21:13:38 följande:
    Annamus: Tack för tipset om dagmamman, vi funderar på om vi ska söka plats hos en sån =) En jobbarkompis har också dagmamma i Kåge till sitt barn och de trivs mycket bra.Jag tycker inte om att ha ute annons på sitt hem. Känns som att man hänger ut sitt liv på torget typ...
    haha, men tänk såhär då: bilderna i annonsen är konstlade.. antar jag? :) ser ju oftast inte ut så som på bilderna i verkligheten, så det är iaf en annan bild av ert hem som du lagt ut..
    hmm.. lite svammligt kanske, men..
  • Bummelumman

Nu har jag just kommit hem från Luleå. Borta bra, men hemma bäst.

Bendito: Jo det är Pärlan. Jag jobbar på Inkastet, men bara nästa vecka sen ska jag ha bebis hade jag tänkt! Glad

Mamma och pappa längtar efter dig ~*~Bara 31 dagar kvar~*~
  • verrron

Är så nervös..på tisd ska vår två-åriga dotter till umeå för att sätta in en port a cart (stavning?)ingreppet görs först på onsd, tisd ska narkosläkaren träffa henne + att en vanlig hälsoundersökning görs..det blir hennes pappa som far med henne medans jag o storebror stannar hemma...

Hoppas ni andra har det bra?
    Idag jag varit o gosat med barnens första kusin (född igår) så pyttig o söt

• Peda

verron: en portovart? Men .. varför det? *undrar försiktigt* Vet ju man har sån på barn så man slipper sticka dem varje gång det ska få medecin/ta blod prov.

• verrron

Peda: Dottern har en relativt ovanlig lungsjukdom (ett barn per 6000 födda ca) vilket innebär många provtagningar och antibibiotikakurer så därför ska hon få den..

• Sarah81

Peda.Ang ugnar ta vim/jif eller vad det nu heter ochoch stryk på det i ugnen  slå på ugnen på svag värme typ 50 grader låt det verka i ca en 30 min sen är det bara att gnugga den ren. Om det är världens bästa tips men mamma gör så i alla fall

A life lived in fear is a life half lived
  • maltazar

till nyare ugnar finns det ju nåt speciellt medel.. vet inte vad det heter, men nå vitt skum är det.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~