• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Annamus

Peda: Angående potatisgratäng så har jag ett tips där, om du inte provat det tidigare. Jag brukar göra så här med min gratäng: Stor stekpanna med höga kanter, margarin, steker riven lök först om jag ska ha lök alls i. Sedan sätter jag på potatisen, ibland grovriven, ibland skivad, och så häller jag på mjölk därpå och sedan spär med grädde då och då. Låter jag koka tills potatisen är precis nästan färdig. Rör om och saltar och pepprar under tiden dårå. SEN häller jag över i en ugnsfast form och sätter osten på och gratinerar enbart i ugnen. Då slipper man så sliskig ugn. Och det blir en god gratäng dessutom.

För övrigt så, ja, Mattis hade en mycket bra födelsedag och vi är alla mycket nöjda. Nu är nästa firande min egen födelsedag oc jag funderar redan nu på vilka barn jag ska bjuda. Hrm. Nej. Men däremot så blir det ju dop den 17:e februari.

• hally

Annamus: 17 februari är ett fint datum, fina namnsdags-namn då
    Ska hon få nåt mer namn?

• Annamus

Jo hon heter redan Anja Maritha Mustonen. Efter min mamma som inte lever längre.

• Lejko

Hej!

Här kommer en liten hälsning från Norsjö och mitt nya jobb! Jag jobbar som vikarie på Gymnasiet här. Tjohoo för lärarjobb. Men gnissel och svordomar för avståndet. I veckan bor jag hos min farbror här i Norsjö för att slippa gå upp 04.30, men nanting se jobbit att vara utan lillstintan. Sen om jag får förlängt så får jag försöka hoppa in i någon bil som åker. Många som pendlar från Stan. Well well, hoppas ni alla mår bra och att året börjat bra. Mitt år började super hehe.

Kram

• maltazar

Lejko: oh, grattis till jobbet! :)

• Peda

Du menar att du kokar potatisen i stekannan till de är nästan klart?
    Det blir garanterat jätte gott. Men inte orkar jag stå så länge och leka med maten! Nej nej... jag är alldelens för lazy. *ler*

Annamus skrev 2008-01-08 10:35:00 följande:
    Peda: Angående potatisgratäng så har jag ett tips där, om du inte provat det tidigare. Jag brukar göra så här med min gratäng: Stor stekpanna med höga kanter, margarin, steker riven lök först om jag ska ha lök alls i. Sedan sätter jag på potatisen, ibland grovriven, ibland skivad, och så häller jag på mjölk därpå och sedan spär med grädde då och då. Låter jag koka tills potatisen är precis nästan färdig. Rör om och saltar och pepprar under tiden dårå. SEN häller jag över i en ugnsfast form och sätter osten på och gratinerar enbart i ugnen. Då slipper man så sliskig ugn. Och det blir en god gratäng dessutom.För övrigt så, ja, Mattis hade en mycket bra födelsedag och vi är alla mycket nöjda. Nu är nästa firande min egen födelsedag oc jag funderar redan nu på vilka barn jag ska bjuda. Hrm. Nej. Men däremot så blir det ju dop den 17:e februari.
  • Annamus

Jag fick då dagisplats på "slussen" i Kåge fick jag veta nu. Mattis som nu är nyfyllda 6 storpojksår ska få börja där den 18 februari redan, och då pendlar vi till Kåge. Bättre det så han får lite tid i Kåge innan sommaren kommer. Någon som ska ha sitt/sina barn där?

• maltazar

Så skönt att få hämta Tindra på dagis imorn! Hon har vart där sen 15:30 igår (måndag), skola och jobb hela dagarna.
    Så får hon sova här en natt innan det är pappas långhelg...

• Mammasknodd

Hello hello tjejer!

Peda: Ja det gick ju hur bra som helst! Lite livat men det är ju så barn funkar
    Somnade Alexander i bilen hem? Albin höll sig otroligt nog vakenFörvånad

Annamus: Det var ett jättebra kalas! Hur gick det på natten sen? Sov Anja ngt?
    Hjalmar var vaken till 02 innan han tillslut somnade. Men han vaknade med jämna mellanrum...

Gruvar mig för idag då jag ska stiga upp tidigt och lämna Albin på dagis. Men han ser fram emot att fara dit, saknar nog sina lekkamrater...

Hjalmar sover inte så mycket på nätterna men på morgonen brukar jag få sova... och nu måste jag stiga upp då Nåväl...kanske det gör att Hjalmar börjar sova bättre på nätterna sen, för han måste ju också kläs och tas med...

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • hally

Hoppas det går bra Mammasknodd, så han vänder dygnet rätt nu!

Vi har troligtvis fått vår br såld vilket är jätteskönt , men haken är att vi måste vara ute till 1 februari och bo tillfälligt nånstans tills vi får huset...vi som skulle ha så gott om tid att flytta och nu måste vi ut i panik och dessutom hitta nånstans att bo

Annamus: Finns det lediga lgh i Kåge, vet du nåt om det?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~