• tilda den vilda

vi som handlar på Lidl

Här är alla som handlar på lidl välkomna!!!

De som inte gillar butiken kan tjattra nån annanstans!!!!

Vi tipsar varandra om deras varor, produkter m.m

• Svar på tråden vi som handlar på Lidl
  • Sallisen
    ThereseA skrev 2007-12-13 01:35:49 följande:
    ja har oxå vart ganska skeptiskt till att handla mat på lidl.. inte vet ja varför :0) men får mest bara höra positiva saker om den affären plus att man tjänar på att handla mat där..deras jul skinka är jätte god, åt av den förra julen och ska även göra de denna jul..kanon bra att dom säljer rödlök i säck, ja använder jämt rödlök i sallader,blir kanon gott! men har hört mkt om att deras mjölk inte ska va nå bra, att mjölken inte innehåller dom viktiga vitaminerna lr nå sånt? att gravida och barn inte ska dricka deras mjölk.. nån som vet nått om detta?
    Deras mjölk är jättegod. Den innehåller inte A-vitamin tror jag. Den är bra för den har en skruvkork, så mjölken kan aldrig ta smak av annan mat i kylen - toppent toppen!!!
  • Hundkär

Jag tycker lidls kassor är lite konstiga om man ska handla mycket och är själv så blir det problem att packa.
    det finns liksom inget som samlar upp maten som i vanliga affärer. varför bygger man kassor på det viset?

• Sallisen
    Hundkär skrev 2007-12-13 08:56:08 följande:
    Jag tycker lidls kassor är lite konstiga om man ska handla mycket och är själv så blir det problem att packa.det finns liksom inget som samlar upp maten som i vanliga affärer. varför bygger man kassor på det viset?
    Man ska lasta ner allt i vagnen igen och sen packar man i lugn och ro vid hyllan som står nära kassorna, oftast vid fönstren. Har man bara vant sig så funkar det jättebra!
  • beEMbe

om man ställer vagnen på sidan så bara lastar min i allt, de var personalen som visade mig knepet när jag klagade. Och det går faktiskt jättebra nu.

• Hundkär

Jaha det är det som är tanken.vilket krångel.

• Hundkär

Jag tycker i allafall om den finska lördagskorven,vitlöksbaguetterna,räkorna och lite annat smått och gott.

• Spindelskratt

Jo, det där med att packa ner varorna när man handlat tar lite tid att lära sig. Vi har två fällbackar med oss när vi handlar som vi fäller upp o lastar i direkt o bär bara in i bilen. Smidigt o lätt. Vi slägner annars påsarna då vi inte kan använda dem till avfallspåsar då vi källsorterar o måste använda speciella påsar.

FRÅGA: Har ni sett de där små blöjpaketen för typ 20kr, tror det fanns två storlekar. Någon som provat dem på sina ungar o kan berätta hur dem är? Tänkte det kunde vara smart att ha en paket hos farmor tex där vi är ofta.

Julmusten var helt okej tyckte jag så den har vi köpt ett lager av, Julskinkan har jag inte köpt ännu men den får man kanske köpa då

• sanneb

Jag brukar handla müsli i påse som innehåller massor av torkad frukt och nötter - supergod !

• tilda den vilda
    sanneb skrev 2007-12-13 12:39:25 följande:
    Jag brukar handla müsli i påse som innehåller massor av torkad frukt och nötter - supergod !
    mee too!
  • Sallisen

Tror jag ska skicka iväg gubben till Lidl idag för att handla mina favoritgodisar!

Svar på tråden vi som handlar på Lidl