• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • kkarro
    Tyrell skrev 2007-12-03 21:42:29 följande:
    FK tar bara hänsyn till hennes hälsotillstånd. Hon är frisk nog att arbeta. Problemet för henne är att bristande språkkunskaper gör att arbetsgivaren inte kan hitta en arbetsuppgift. Tyvärr kan inte FK ta hänsyn till det utan bedömer bara förmågan att arbeta och rent fysiskt finns det inga hinder för henne att jobba.
    Jo på vårat jobb är det ett hinder oavsett arbetsuppgifter. Hon kan givetvis söka ett nytt jobb men chansen att hitta ett i denna stad är inte lätt. Ännu svårare när man är en äldre utländsk kvinna med språksvårigheter och utan körkort. Hon har ju ett arbete att gå tillbaka till, tycker bara att hon kunde fått öka arbetstimmarna sucesivt. Visst kanske hon inte klarar att jbba fullt ut i slutändan men en mjukstart hade iaf ett henne en chans.
  • Alexiaa

Svejsan- Fast det finns ju de som inte kan jobba mer, de är helt enkelt så sjuka så de inte kan jobba en dag till i sitt liv och då hjälper ingen rehabelitering.
    Men även de människorna ska kunna klara sig och kunna leva ett bra liv och inte få ersättningar sänkta hit och dit...
    För mig privat bryr jag mig varken om de höjer eller sänker skatten eller olika ersättningar, men jag talar om de som faktiskt har det sämre.

• Suskiv
    Alexiaa skrev 2007-12-04 10:36:57 följande:
    Svejsan- Fast det finns ju de som inte kan jobba mer, de är helt enkelt så sjuka så de inte kan jobba en dag till i sitt liv och då hjälper ingen rehabelitering.Men även de människorna ska kunna klara sig och kunna leva ett bra liv och inte få ersättningar sänkta hit och dit...För mig privat bryr jag mig varken om de höjer eller sänker skatten eller olika ersättningar, men jag talar om de som faktiskt har det sämre.
    Men det är ju det som är tanken. Om de som kan jobba jobbar så kommer det in mer skattemedel vilket gör att de som verkligen behöver det kan få det de behöver. Under en övergångsperiod måste dock bidragen sänkas för att motivera jobbande. Varför jobba om man kan få samma pengar på att gå hemma?
  • Mia83
    Suskiv skrev 2007-12-08 19:21:32 följande:
    Men det är ju det som är tanken. Om de som kan jobba jobbar så kommer det in mer skattemedel vilket gör att de som verkligen behöver det kan få det de behöver. Under en övergångsperiod måste dock bidragen sänkas för att motivera jobbande. Varför jobba om man kan få samma pengar på att gå hemma?
    Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå med konceptet du just beskrev.
    Det verkar som att vissa människor är helt insnöade på att förändringar måste gälla för all framtid.
    Om man ser objektivt på det är det ju inget annat än logiskt att man stramar åt till en början för att få fart på syselsättningen, vilket i förlängningen medför att man återigen kan förbättra villkoren för de utsatta i samhället.
    Enkel logik, som på något sätt verkar gå många förbi.
    Fascinerande.
  • thesmokejumper

Förstår inte varför många klankar ner på alliansen, tycker sverige har blivit sååå mkt bättre sen dom blev. Och jag är INTE rik kan jag säga! Det har blivit mycket mera jobb på sistone t.ex, visst vissa saker har blivit sämre, t.ex det här med a-kassan och fackförbunden. Men det är ju a och o med allt. Tycker dessutom inte att avgifterna höjdes så mycket som det skrevs i tidningarna.... Jag betalar 350 kr i mån (a-kassa) och det är ju inte så farligt...

• fozzie
    thesmokejumper skrev 2007-12-11 09:53:12 följande:
    Förstår inte varför många klankar ner på alliansen, tycker sverige har blivit sååå mkt bättre sen dom blev. Och jag är INTE rik kan jag säga! Det har blivit mycket mera jobb på sistone t.ex, visst vissa saker har blivit sämre, t.ex det här med a-kassan och fackförbunden. Men det är ju a och o med allt. Tycker dessutom inte att avgifterna höjdes så mycket som det skrevs i tidningarna.... Jag betalar 350 kr i mån (a-kassa) och det är ju inte så farligt...
    Jag röstade på aliansen men faktum är att på sin höjd 1/3-del av alla jobb beror på aliansens politik resten beror på den rådande högkonjukturen. Detta har aliansen själv medgett så att säga att alla nya jobb som tillkommit det senaste året beror på aliansens politik är fel.
  • Alexiaa

Suskiv- Men de som är sjuka drabbas ändå och det ska de inte göra, menar de som verkligen är sjuka då som sagt...som inte kan jobba.

• Kjellbergsweden

Utan att ha följt den här tråden från början så vore det intressant att få höra vad alla regeringens hårda kritiker har för förväntningar på en ny socialdemoktratisk regering 2010? Trots att det gått snart 1,5 år sedan den svidande valförlusten förra året så har partiet under Mona Sahlins ledning i princip inte presenterat ett enda förslag på hur den egna politiken ska se ut.

• Eviga

Jag känner mig kränkt av att dom har tagit bort studerandevillkoret från a-kassan. Inte har jag fått något jobb för det, även om jag har sökt hur många jobb som helst.

Så nu lever man på INGENTING bara för att dom ska ha mer. Det är ju skrattretande.

• Kjellbergsweden

Vilka dom är det som ska har mer och vad är orsaken till att villkoren i a-kassan för studenter har förändrats?

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!