• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • tobiq
    Tyrell skrev 2007-12-03 11:33:17 följande:
    Läs inlägg #94 och kom och säg att du inte ljuger! Du vill så gärna att det skall vara dåligt att du kommer med en lögn och backar upp den med att skriva att du inte kollat efter. Man undrar vad mer du inte kollat efter utan tycker att det är dåligt eftersom det kommer från fel parti?
    Förmodar att du syftar på att jag skrev "Och skattesänkningen märks inte alls med tanke på att min a-kasseavgift blivit betydligt högre". Får väl omformulera mig då eftersom jag fått veta att jag får 300 kronor mer, får väl säga att skattesäkningen inte märkt nämnvärt då istället. Hade jag varit med i facket vilket jag gärna vill men anser är för dyrt hade dem där 300 kronorna försvunnit ändå.
  • Tyrell
    tobiq skrev 2007-12-03 11:40:25 följande:
    Förmodar att du syftar på att jag skrev "Och skattesänkningen märks inte alls med tanke på att min a-kasseavgift blivit betydligt högre". Får väl omformulera mig då eftersom jag fått veta att jag får 300 kronor mer, får väl säga att skattesäkningen inte märkt nämnvärt då istället. Hade jag varit med i facket vilket jag gärna vill men anser är för dyrt hade dem där 300 kronorna försvunnit ändå.
    Fackavgiften är det väl inte regeringen som styr över. Du hade ännu mindre råd innan sänkningen så det har ändå inte blivit sämre. Men om man anser att 300 kr i månaden inte märks nämnvärt har man inga större problem. Intressant vore att få veta varför rött är så bra att du anser att det är värt 300 kr/mån.
  • Alexiaa

Tyrell- Jag kan bara tala för mig själv, 300 kronor i månaden för mig skulle inte märkas! 3000 i månaden skulle inte heller märkas, jag har för god ekonomi för det.
    Men jag kan bortse ifrån mig själv ärligt talat, därför tycker jag synd om tex en sjukskriven människa som uppenbarligen inte får det bättre med alliansens politik.
    Eftersom de får sänka ersättningar och mer sänkningar väntar!

• tobiq
    Tyrell skrev 2007-12-03 11:44:12 följande:
    Fackavgiften är det väl inte regeringen som styr över. Du hade ännu mindre råd innan sänkningen så det har ändå inte blivit sämre. Men om man anser att 300 kr i månaden inte märks nämnvärt har man inga större problem. Intressant vore att få veta varför rött är så bra att du anser att det är värt 300 kr/mån.
    Därför att 300 kronor i min ficka inte väger upp det faktum att folk som har det betydligt sämre ställt än vad jag har drabbas väldigt negativt av ett alliansstyre. Det känns helt absurt att tycka att några hundralappar extra är värt att folk som är i behov av bidrag får det ännu sämre än vad dem redan har. Att sparka på såna som redan ligger för att ha råd att köpa något extra för 300 kr varje månad, nej tack. Tvi.
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 11:50:48 följande:
    Därför att 300 kronor i min ficka inte väger upp det faktum att folk som har det betydligt sämre ställt än vad jag har drabbas väldigt negativt av ett alliansstyre. Det känns helt absurt att tycka att några hundralappar extra är värt att folk som är i behov av bidrag får det ännu sämre än vad dem redan har. Att sparka på såna som redan ligger för att ha råd att köpa något extra för 300 kr varje månad, nej tack. Tvi.
    Ingenting, absolut tingenting hindrar dig att skänka ditt överflöd till bättre behövande.

Om du anser att du inte behöver de där extra hundralapparna skänk dem till SAP eller vilka du ny tycker kan förvalta dem bättre.

Men i vilket fall som helst är jag lite nyfiken. Menar du fortfarande att alliensens politik bara gynnar höginkomsttagare?
  • meic

När man får lite extra varje månad så har man ju möjlighet att skänka som det skrivs om ovan, men också att spara dem ifall man en dag själv står utan jobb... då kan man ju dryga ut kassan med det.

• Saskia

ha ha, den va rolig. och jag håller med. Dem borde inte få sitta kvar!!!!!

• sydneygirl

tobiq:

Ditt inlägg #94
    "Ja just det. Jag är låginkomsttagare; får ut ungefär 10000 kr i månaden och det är heltidsjobb. Och skattesänkningen märks inte alls med tanke på att min a-kasseavgift blivit betydligt högre. Blir eventuellt arbetslös efter nyår och vill inte ens tänka på vilken vidrig a-kassa som väntar, redan innan alliansstyret tyckte jag att den var skrattretande låg. "

Ditt inlägg #131
    "Förmodar att du syftar på att jag skrev "Och skattesänkningen märks inte alls med tanke på att min a-kasseavgift blivit betydligt högre". Får väl omformulera mig då eftersom jag fått veta att jag får 300 kronor mer, får väl säga att skattesäkningen inte märkt nämnvärt då istället. Hade jag varit med i facket vilket jag gärna vill men anser är för dyrt hade dem där 300 kronorna försvunnit ändå. "

Är du med i facket eller inte?
    Och vi talar dessutom om 300 plus EFTER att a-kassehöjningen är betald...

• sydneygirl

(min fetmarkering i inlägg #138)

• sydneygirl

Men gud - jag läser ju som en kråka. Bortse från mina tidigare inlägg, står ju klart och tydligt facket på ena stället och a-kassa på det andra. Jag tänkte på a-kassa hela tiden.

*skäms för mitt slarv* Generad

Men tobiq - skönt iaf att du är med i a-kassan. Och jag själv börjar tveka på om jag ska vara med i facket också efter hur de hanterat lönerevisionerna här på min arbetsplats iår...

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!