• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Eviga

Jag har INTE nämt att jag inte vill använda mina besparingar.
    Dom besparingar jag har kommer ju inte från staten till att börja med.. Är det så fel att jag vill ha råd att köpa mat osv under tiden jag söker jobb?

Många tycker säkert det är skönt att leva på staten men det finns även dom som inte gör det.

Anghammarad skrev 2007-12-13 13:03:39 följande:
    Hmm, du vill inte använda dina egna sparade pengar utan istället vill du att staten skall betala åt dig så att det blir mindre kvar till någon annan som verkligen inte har något alls? Solidariskt, verkligen.
  • Tyrell
    Eviga skrev 2007-12-13 14:45:56 följande:
    Jag har INTE nämt att jag inte vill använda mina besparingar.Dom besparingar jag har kommer ju inte från staten till att börja med.. Är det så fel att jag vill ha råd att köpa mat osv under tiden jag söker jobb?Många tycker säkert det är skönt att leva på staten men det finns även dom som inte gör det.
    Felet är att du vill använda statens pengar till att köpa mat och ändå ha kvar egna om jag förstår rätt. Du vill ha ett bidrag för att slippa använda tryggheten i en besparing. Bidraget finns och heter socialbidrag, har man inte rätt till det kan man förmodligen leva på sin trygghet.
  • Sotardotter

Fast inse att sossarnas politik inte skulle funka i längden. Alla kan inte bara få bidrag, pengarna måste komma någonstans ifrån. Och anledningen till att det görs indragningar nu är ju för att sossarna har kört Sverige i botten. Vi ligger ju långt ner på alla välfärdslistor numera!

Så sluta skylla allt på alliansen, de tar bara det ansvar som inte sossarna har gjort!

• Eviga

Ja det löser sig väll nångång...

• Kjellbergsweden
    Eviga skrev 2007-12-13 10:30:20 följande:
    Men har man socialbidrag får man väll inte ha besparingar? Det är ju även en trygghet att kunna ha lite undanstoppat. Ähh, jag blir varken klok på det ena eller det andra. Det var iaf bättre förut.
    Mitt heta tips är att det,oavsett vilken regering vi har, nog är läge att fundera över vad det är du begär egentligen. Du vill att staten , efter det att de varit med och finansierat en utbildning till dig, dessutom ska ha ett särskilt bidrag för innan du får ett jobb. Använd det undanstoppade kapitalet innan du går till socialen!
  • Alexiaa
    Sotardotter skrev 2007-12-13 15:00:50 följande:
    Fast inse att sossarnas politik inte skulle funka i längden. Alla kan inte bara få bidrag, pengarna måste komma någonstans ifrån. Och anledningen till att det görs indragningar nu är ju för att sossarna har kört Sverige i botten. Vi ligger ju långt ner på alla välfärdslistor numera!Så sluta skylla allt på alliansen, de tar bara det ansvar som inte sossarna har gjort!
    Nä, vi ligger inte långt ner på välfärdslistor...då har du en konstig tanke om vad långt ner är.
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-13 16:01:05 följande:
    Nä, vi ligger inte långt ner på välfärdslistor...då har du en konstig tanke om vad långt ner är.
    Vi ligger inte heller högst upp på så många listor. Listan över högst skattetryck lyckas vi dock toppa år efter år...
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-13 17:17:14 följande:
    Vi ligger inte heller högst upp på så många listor. Listan över högst skattetryck lyckas vi dock toppa år efter år...
    Vi ligger inte lågt på så många listor heller...däremot är vi i topp gällande hälsa, medellivslängd och liknande.
  • Mia83

Någon nämnde att man kanske tom skulle ändra på föräldrafösökringen.
    Där går min gräns.
    Föräldraförsäkringen tar vara på barnens rätt till sina föräldrar den första tiden, och det anser jag inte att man ska ändra på. Vi har idag ett tak på föräldraförsäkringen, och det tycker jag räcker.

• Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 18:05:44 följande:
    Någon nämnde att man kanske tom skulle ändra på föräldrafösökringen. Där går min gräns.Föräldraförsäkringen tar vara på barnens rätt till sina föräldrar den första tiden, och det anser jag inte att man ska ändra på. Vi har idag ett tak på föräldraförsäkringen, och det tycker jag räcker.
    Varför inte ändra på den om man nu vill "rucka" på ersättningen till sjukskrivna?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!