• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • kkarro
    Heisan skrev 2007-12-03 13:30:34 följande:
    Det låter ju jättekonstigt eftersom de nya riktlinjerna gällde för de som inte redan var sjukskriva innan. Har hon överklgat Fk:s beslut? Eller talat med en annan läkare.
    Är hemma och mamma ledig just nu så jag har inte koll på läget men vet att chefen gör vad han kan för att hjälpa henne. Eftersom hon inte kan svenska till 100% är det svårt för henne att förstå alla beslut å regler mm. Fk anser att hon är kapabel att arbeta 100% men det funkar ju inte. Hon är för övrigt en person som verkligen gör sitt jobb till 110% när hon kommer. Kan tillägga att hon är närmare 50 och vi jobbar på Mc Donalds. Tycker verkligen synd om henne.
  • Heisan
    kkarro skrev 2007-12-03 18:28:45 följande:
    Är hemma och mamma ledig just nu så jag har inte koll på läget men vet att chefen gör vad han kan för att hjälpa henne. Eftersom hon inte kan svenska till 100% är det svårt för henne att förstå alla beslut å regler mm. Fk anser att hon är kapabel att arbeta 100% men det funkar ju inte. Hon är för övrigt en person som verkligen gör sitt jobb till 110% när hon kommer. Kan tillägga att hon är närmare 50 och vi jobbar på Mc Donalds. Tycker verkligen synd om henne.
    Det är nog så då att Fk tycker att det finns arbetsuppgifter som han kan utföra till 100% o att det är arbetsgivaren som skall se till att det är de arbetsuppgufterna hon får eller att rehabilitera henne.

För att vara 100% sjukskriven så krävs det att hon inte kan utföra några arbetsuppgifter överhuvudtaget..

Låter som hon har "fastnat" i systemet en aning. Tyvärr så har det alltid varit så att de här fallen finns.
  • cDk3r

"Att facket inte klarar av att motivera sin höjning och istället skyller på regeringen är ganska patetiskt."

Att påstå att medlemsrasen kom som en blixt från klar himmel som resultat av alliansens politik är patetiskt. Självklart hade M det med i beräkningarna, det är ju en given utgång och kunde man inte förutspå det så ja då är man faktiskt lite dum. Jag tror inte att de är dumma.

Men jag klandrar dom inte, M och facket har alltid varit fiender. Dom vore väll dumma om de inte tog chansen att kapa benet på sin fiende?

• cDk3r

mia83

"
    Jag personligen tror att den sittande regeringen har varit väldigt smarta i sitt agerande.
    De har nu, ett år efter valet, genomfört alla de obekväma reformerna som medför missnöje hos många väljare.
    Nu finns det 3 år kvar för de reformer som dessa missnöjda väljare kan tänkas komma att uppskatta.
    Väljare har, enligt min uppfattning, kort minne.
    Alltså tror jag personligen att det är de förändringar som sker de sista två åren innan nästa val som kommer att avgöra huruvida alliansen får sitta kvar.
    "

Helt korrekt.

• kkarro
    Heisan skrev 2007-12-03 18:48:09 följande:
    Det är nog så då att Fk tycker att det finns arbetsuppgifter som han kan utföra till 100% o att det är arbetsgivaren som skall se till att det är de arbetsuppgufterna hon får eller att rehabilitera henne.För att vara 100% sjukskriven så krävs det att hon inte kan utföra några arbetsuppgifter överhuvudtaget..Låter som hon har "fastnat" i systemet en aning. Tyvärr så har det alltid varit så att de här fallen finns.
    Hon får bara stå i köket eftersom hon inte förstår eller kan svenska så bra. Går inte omplacera henne till något annat. Och på vårat jobb måste man kunna utföra alla uppgifter på en station till 100% ANnars faller alltihopa. Skulle se ut om kassa personalen måste utföra hennes uppgifter i köket samtidigt som dom har gäster i kassan. Men det är FK som beslutat detta så det är bara att gilla läget.
  • Tyrell
    cDk3r skrev 2007-12-03 19:14:56 följande:
    "Att facket inte klarar av att motivera sin höjning och istället skyller på regeringen är ganska patetiskt."Att påstå att medlemsrasen kom som en blixt från klar himmel som resultat av alliansens politik är patetiskt. Självklart hade M det med i beräkningarna, det är ju en given utgång och kunde man inte förutspå det så ja då är man faktiskt lite dum. Jag tror inte att de är dumma.Men jag klandrar dom inte, M och facket har alltid varit fiender. Dom vore väll dumma om de inte tog chansen att kapa benet på sin fiende?
    Tja, om man väljer att misstro alliansens motiv är det enkelt att se det så. Att det inte finns något logiskt skäl till att skattesubventionera medlemskap i en förening är förståss ovidkommande. Att facket inte heller klarade av att motivera sin avgift utan skrek att borgarna ville lägga ner facket i stället är också ontressant antar jag. Om man hade skäl för sin avgift kunde man enkelt motivera höjningen, har man det inte kan man undra varför man inte säker avgiften för att matcha bortfallet av skatteavdrag?

De flesta arbetsgivare anser inte att facket är en fiende utan en medspelare. Fiendskapen finns bara för dem som gillar att smutskasta motståndarsidan.
  • timberhochmandie
    Tyrell skrev 2007-12-03 14:23:32 följande:
    Alliansens mål borde vara att bli omvalda. För att bli omvalda krävs att man attraherar tillräckligt många väljare. Om politiken är att gynna de rika, borde det också innebära att man vill att fler blir rika annars sågar man av grenen man sitter på.

(S) politik går ut på att gynna de fattigaste. Undrar hur de vill säkra väljare....
  • Tyrell
    kkarro skrev 2007-12-03 19:51:02 följande:
    Hon får bara stå i köket eftersom hon inte förstår eller kan svenska så bra. Går inte omplacera henne till något annat. Och på vårat jobb måste man kunna utföra alla uppgifter på en station till 100% ANnars faller alltihopa. Skulle se ut om kassa personalen måste utföra hennes uppgifter i köket samtidigt som dom har gäster i kassan. Men det är FK som beslutat detta så det är bara att gilla läget.
    FK tar bara hänsyn till hennes hälsotillstånd. Hon är frisk nog att arbeta. Problemet för henne är att bristande språkkunskaper gör att arbetsgivaren inte kan hitta en arbetsuppgift. Tyvärr kan inte FK ta hänsyn till det utan bedömer bara förmågan att arbeta och rent fysiskt finns det inga hinder för henne att jobba.
  • Alexiaa

Det jag tycker är fel med alliansens politik är främst att det slår mot en svagare grupp och främst emot sjukskrvina.
    Det finns faktiskt folk som är sjukskrivna och inte kan jobba fast de välidgt gärna vill göra det...och det är hemskt om de ska få det sämre i med den nya politiken.
    Jag tycker också att Alliansen har en konstig biståndspolitik...

• SVejsan
    Alexiaa skrev 2007-12-03 23:18:17 följande:
    Det jag tycker är fel med alliansens politik är främst att det slår mot en svagare grupp och främst emot sjukskrvina.Det finns faktiskt folk som är sjukskrivna och inte kan jobba fast de välidgt gärna vill göra det...och det är hemskt om de ska få det sämre i med den nya politiken.Jag tycker också att Alliansen har en konstig biståndspolitik...
    Men de som är sjukskrivna och som gärna vill arbeta skall ju med den nya politiken komma in i rehabilitering fortare än tidigare, det är ju de som är en av skillnaderna mot tidigare då inte lika mycket satsades på rehab... Och de driver mer på att det skall anpassas arbeten just för dessa som inte tidigare haft chansen. Tidigare så förtids/sjukpensionerades fler för att de inte skulle synas i statistiken. Problemet för svenska staten var ju att andelen sjukskrivna/sjukpensionerade/förtidspensionerad galopperade i antal, vilket gör att allt större andel av skattekakan gick in till dom. Vilket innebar att skatterna höjs /alternativt andra andelar av välfärden fick ta mer neddragningar. Och det innebär att de kvarvarande arbetande får arbeta hårdare och betala mer skatt, vilket bränner ut folk - vilket ökar sjukskrivningarna och sjukpensioneringar. Ser någon vad som händer?
    (eller är jag helt fel ute?)
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!