• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • noconwood

det tar tid att göra sej skuldfri från den skuld som alliansen skaffade detta land då de satt senast. fråga era föräldrar så får ni se vad alliansen gjorde mot landet då.

inte röd inte blå, vad kan jag vara då?
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 10:49:42 följande:
    Tackar!Jo det är ju trevligt med dessa 300 kr extra i månaden men det känns inte riktigt som om det väger upp alliansstyret, inte alls faktiskt! 
    Naturligtvis inte.

Du har ju bestämt dig att det är kasst oavsett vad.

Sedan kan arbetslösheten minska, folk få mer pengar och skolan funka bättre, statskassan gå med plus oavsett.

Dumt är det i vilket fall.

Jävla alliansen!!!!111!
  • Alexiaa

Jag vet då att en sjukskriven person inte tjänar på dess nya politik, då talar jag om en människa som verkligen är sjuk och faktiskt inte kan jobba.

För mig struntar jag i vilket om jag skulle få 2000 kronor mer i månaden, bara ett exempel! Det känns inte viktigt liksom...

• tobiq
    Tyrell skrev 2007-12-03 10:54:35 följande:
    Men att ljuga och säga att du inte fått något är OK enligt dig?
    Jag skrev att jag inte visste exakt på kronan hur mkt mer eller mindre jag fått i månaden. Och jag håller fortfarande fast vid att mina 300 kr extra i månaden inte är värt ett skit med tanke på hur andra drabbas av dem nya reglerna eller hur jag själv kommer drabbas om jag blir arbetslös för den delen.
  • tobiq
    SkåneP skrev 2007-12-03 11:00:00 följande:
    Naturligtvis inte.Du har ju bestämt dig att det är kasst oavsett vad.Sedan kan arbetslösheten minska, folk få mer pengar och skolan funka bättre, statskassan gå med plus oavsett. Dumt är det i vilket fall.Jävla alliansen!!!!111!
    Niet. Jag har visserligen redan bildat min uppfattning om borgerliga partier och deras sätt att se på världen MEN skulle det visa sig att det på något underligt sätt blir ett mkt bättre Sverige för samtliga invånare så är jag den första att be om ursäkt för mina förutfattade meningar, men än så länge har jag inte blivit överbevisad.
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 11:15:36 följande:
    Jag skrev att jag inte visste exakt på kronan hur mkt mer eller mindre jag fått i månaden. Och jag håller fortfarande fast vid att mina 300 kr extra i månaden inte är värt ett skit med tanke på hur andra drabbas av dem nya reglerna eller hur jag själv kommer drabbas om jag blir arbetslös för den delen.
    Den som tycker att 300 kr extra i månaden inte är värt ett skit har det ganska gott ställt.
  • Jädissen

Ang den svenska sjukvården: Min man hade ont i ryggen och behövde en magnetröntgen, här skulle han fått vänta i månader men då registrerade min far oss på ett spanskt privatsjukhus (eftersom vi skulle dit på semester) och på två veckor hade han fått röntgentid, läkartid samt medicinering....
    Mer privatsjukhus åt Sverige!!

• Tyrell
    tobiq skrev 2007-12-03 11:15:36 följande:
    Läs inlägg #94 och kom och säg att du inte ljuger! Du vill så gärna att det skall vara dåligt att du kommer med en lögn och backar upp den med att skriva att du inte kollat efter. Man undrar vad mer du inte kollat efter utan tycker att det är dåligt eftersom det kommer från fel parti?
  • tobiq
    SkåneP skrev 2007-12-03 11:25:57 följande:
    Den som tycker att 300 kr extra i månaden inte är värt ett skit har det ganska gott ställt.
    Nej jag har det inte speciellt gott ställt- har levt på betydligt mindre pengar så jag klagar inte men 90 kr/timmen är definitivt ingen bra lön. Dock lyssnar du ju inte på vad jag säger, 300 extra ÄR givetvis välkommet men jag hade väldigt mkt hellre varit utan dem och med en röd regering istället.
  • Alexiaa

Jädissen-Men antar han fick betala då också...

Nä, privata alternativ känns inte som en bra lösning. Kolla hur det amerikanska sjukvårdsystemet ser ut säger jag, det är inget att eftersträva.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!