• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Litetdahl

Ja detär nog många som röstade på "nya moderaterna" som börjat inse sitt misstag. Synd bara att det kommera tt ta tid för sossarna att bygga upp i deras sandlåda.

• Tyrell
    tobiq skrev 2007-12-03 11:50:48 följande:
    Därför att 300 kronor i min ficka inte väger upp det faktum att folk som har det betydligt sämre ställt än vad jag har drabbas väldigt negativt av ett alliansstyre. Det känns helt absurt att tycka att några hundralappar extra är värt att folk som är i behov av bidrag får det ännu sämre än vad dem redan har. Att sparka på såna som redan ligger för att ha råd att köpa något extra för 300 kr varje månad, nej tack. Tvi.
    Men nu har du hamnat bort från frågan. Att först hävda att du inte fått mer pengar och sedan visar det sig att du skulle kunna gå med i facket som du vill för dessa pengar. Man undrar om du avfärdar allt bara för att det kommer från fel parti?

Skillnaden mellan (S) och Alliansen är att (S) tror att de som har det sämst är dömda att vara där för evigt, Alliansen tror att man kan ge dem förutsättningar att ta sig ur sin situation. Vilket är bäst att passivt bli matad eller att få hjälp att hitta maten? Det system som bygger på att pengar skall transporteras till människor med lägre ambition biter sig i längden i svansen. Motivationen att bidra och att själv försöka tjäna mer minskar i takt med att det man får tillbaks minskar. Om fler väljer att bli kvar i sin situation och betala mindre i skatt får vi mindre pengar över till dem som behöver pengarna.
  • Bisquit

det är strålbehandlingen som inte fungerar.
    Flera av apparaterna skulle byts ut för flera år sedan. Men det har man inte gjort så nu börjar dom gå sönder. Och är helt enkelt för gamla.
    En ny kostar ju ett par mille och går liksom inte bara att trolla fram. Det tar tid för tillverkning, leverans osv.

Och för en cancersjuk är varje månad, vecka, dag, minut viktig... Ju tidigare desto större chans.

Social, javisst. Bara du inte har cancer....

• noconwood
    Tyrell skrev 2007-12-03 11:44:12 följande:
    Fackavgiften är det väl inte regeringen som styr över. Du hade ännu mindre råd innan sänkningen så det har ändå inte blivit sämre. Men om man anser att 300 kr i månaden inte märks nämnvärt har man inga större problem. Intressant vore att få veta varför rött är så bra att du anser att det är värt 300 kr/mån.
    jag har inga 300 krononr extra i månaden..? vart har ni fått dem ifrån?
  • SkåneP
    annametanna skrev 2007-12-03 12:34:01 följande:
    jag har inga 300 krononr extra i månaden..? vart har ni fått dem ifrån?
    Från inlägg #109.
  • SkåneP

Därifrån kom alltså 300 kr. Såvitt jag vet har ingen hävdat att du fått någon sådan ökning.

• tobiq
    SkåneP skrev 2007-12-03 11:54:07 följande:
    Ingenting, absolut tingenting hindrar dig att skänka ditt överflöd till bättre behövande.Om du anser att du inte behöver de där extra hundralapparna skänk dem till SAP eller vilka du ny tycker kan förvalta dem bättre.Men i vilket fall som helst är jag lite nyfiken. Menar du fortfarande att alliensens politik bara gynnar höginkomsttagare?
    Får väl räkna mig själv som medelklass då antar jag eftersom att jag får 300 kr extra, så OJ vilka förbättringar det har blivit för oss svenssons! Hylla alliansen!
    Faktum kvarstår dock att dem fattigaste och svagaste i samhället får det betydligt värre än vad medelsvensson får det bättre av att få ut 300 kr i månaden.
  • tobiq
    sydneygirl skrev 2007-12-03 12:19:03 följande:
    Men gud - jag läser ju som en kråka. Bortse från mina tidigare inlägg, står ju klart och tydligt facket på ena stället och a-kassa på det andra. Jag tänkte på a-kassa hela tiden.*skäms för mitt slarv* Men tobiq - skönt iaf att du är med i a-kassan. Och jag själv börjar tveka på om jag ska vara med i facket också efter hur de hanterat lönerevisionerna här på min arbetsplats iår...
    Det är ingen fara, inte lätt att hålla reda på alla inlägg här inne.
    A-kassan är jag med i ja, det är ju ganska mkt pengar men förhoppningsvis kommer det att löna sig om jag blir av med arbetet. Sambon funderar också på att gå ur sitt fack, han jobbar inom byggbranshen och har hittills inte tjänat något alls på sitt medlemsskap (tydligen har det enda deras fack bidragit med är att föreslå att firman ska betala somliga av deras anställda mindre?).
  • Tyrell
    tobiq skrev 2007-12-03 12:53:49 följande:
    Får väl räkna mig själv som medelklass då antar jag eftersom att jag får 300 kr extra, så OJ vilka förbättringar det har blivit för oss svenssons! Hylla alliansen!Faktum kvarstår dock att dem fattigaste och svagaste i samhället får det betydligt värre än vad medelsvensson får det bättre av att få ut 300 kr i månaden.
    Vad exakt är det som är sämre och hur stor andel är "svagast" av befolkningen. Att antalet arbetslösa och antalet sjukskrivna minskat betyder att det även blivit bättre för dessa grupper. (S) har aldrig någonsin lyckats minska både arbetslösa och sjukskrivna!
  • Anghammarad

För att (ännu en gång) klargöra denna fråga.

Regeringen har ingeting med fackavgiften att göra.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!