• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • cDk3r

"För att (ännu en gång) klargöra denna fråga.

Regeringen har ingeting med fackavgiften att göra."

Precis, att regeringen har slopat skattesubventioneringen av fackavgiften samt att de har laggt upp en alldeles ypperlig politik som resulterat i att folk lämnat facket (vilket absolut inte var med i planerna förståss, M har inget emot facket) så att en del fack fått höja avgifterna pga medlemsras etc har INGET med regeringen att göra.

Vänta nu. Nej jag håller nog inte med, regeringen har allt ett finger med i spelet.

• tobiq
    cDk3r skrev 2007-12-03 14:05:23 följande:
    "För att (ännu en gång) klargöra denna fråga.Regeringen har ingeting med fackavgiften att göra."Precis, att regeringen har slopat skattesubventioneringen av fackavgiften samt att de har laggt upp en alldeles ypperlig politik som resulterat i att folk lämnat facket (vilket absolut inte var med i planerna förståss, M har inget emot facket) så att en del fack fått höja avgifterna pga medlemsras etc har INGET med regeringen att göra.Vänta nu. Nej jag håller nog inte med, regeringen har allt ett finger med i spelet.
    Jo precis, avgifterna borde väl ha höjts av en anledning?
  • Tyrell
    cDk3r skrev 2007-12-03 14:05:23 följande:
    "För att (ännu en gång) klargöra denna fråga.Regeringen har ingeting med fackavgiften att göra."Precis, att regeringen har slopat skattesubventioneringen av fackavgiften samt att de har laggt upp en alldeles ypperlig politik som resulterat i att folk lämnat facket (vilket absolut inte var med i planerna förståss, M har inget emot facket) så att en del fack fått höja avgifterna pga medlemsras etc har INGET med regeringen att göra.Vänta nu. Nej jag håller nog inte med, regeringen har allt ett finger med i spelet.
    Att facket inte klarar av att motivera sin höjning och istället skyller på regeringen är ganska patetiskt.
  • ming

Jo men visst! Det enda alliansen vill är att alla fattiga ska bli ännu fattigare, och att de sjuka ska bli ännu sjukare! Det är deras idealsamhälle!
    *ironisk*

• Tyrell
    ming skrev 2007-12-03 14:14:16 följande:
    Jo men visst! Det enda alliansen vill är att alla fattiga ska bli ännu fattigare, och att de sjuka ska bli ännu sjukare! Det är deras idealsamhälle!*ironisk*
    Eftersom många tror att det är så....

Alliansens mål borde vara att bli omvalda. För att bli omvalda krävs att man attraherar tillräckligt många väljare. Om politiken är att gynna de rika, borde det också innebära att man vill att fler blir rika annars sågar man av grenen man sitter på.

(S) politik går ut på att gynna de fattigaste. Undrar hur de vill säkra väljare....
  • Skogsrå

Regeringen påverkar inte avgifterna till fackförbunden, det är korrekt. De har dock tagit bort skattesubventionen för medlemskap i fackförbunden.

Däremot har de höjt avgifterna för de allra flesta a-kassorna rejält, och dessutom gjort avgifterna olika för olika a-kassor. Trots att det är samma försäkring, med samma ersättning. Det här är inget som vare sig fackförbunden eller a-kassorna kan påverka, förutom att avgifterna sänks om arbetslösheten minskar.

• Skogsrå

Sorry, det blev lite otydligt i stycke två, jag skulle ha skrivit:

Däremot har regeringen höjt avgifterna för de allra flesta a-kassorna rejält (o s v).

• Tyrell
    Skogsrå skrev 2007-12-03 14:28:06 följande:
    Sorry, det blev lite otydligt i stycke två, jag skulle ha skrivit:Däremot har regeringen höjt avgifterna för de allra flesta a-kassorna rejält (o s v).
    Fast egntligen har de inte höjt avgiften, man måste bara betala en större andel direkt och en mindre andel via skatten.
  • Skogsrå

Jo, så kan man väl iofs se det. Fast det blir lite skevt tycker jag, eftersom det är väldigt olika avgifter till olika a-kassor. Dessutom får även den som bara arbetar deltid och den som är föräldraledig betala hel avgift.

• Mia83
    Skogsrå skrev 2007-12-03 14:26:33 följande:
    Regeringen påverkar inte avgifterna till fackförbunden, det är korrekt. De har dock tagit bort skattesubventionen för medlemskap i fackförbunden.Däremot har de höjt avgifterna för de allra flesta a-kassorna rejält, och dessutom gjort avgifterna olika för olika a-kassor. Trots att det är samma försäkring, med samma ersättning. Det här är inget som vare sig fackförbunden eller a-kassorna kan påverka, förutom att avgifterna sänks om arbetslösheten minskar.
    Jag personligen tror att den sittande regeringen har varit väldigt smarta i sitt agerande.
    De har nu, ett år efter valet, genomfört alla de obekväma reformerna som medför missnöje hos många väljare.
    Nu finns det 3 år kvar för de reformer som dessa missnöjda väljare kan tänkas komma att uppskatta.
    Väljare har, enligt min uppfattning, kort minne.
    Alltså tror jag personligen att det är de förändringar som sker de sista två åren innan nästa val som kommer att avgöra huruvida alliansen får sitta kvar.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!