• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Pumpkin

Haha

SkåneP skrev 2007-11-30 10:41:47 följande:
    Misstänker att Cohiba glömt ta sin medicin idag.
  • SVejsan

Dom obekväma förändringarna kommer ju självklart först. För att få råd att göra förändringar i annat sedan. Rent taktiskt gör de helt rätt.

Försämra för de svaga... Vilka menar du?

Sjuka och arbetsoföra menar du? För dessa så ser man över hur skyddsnäten skall vara kvar och säkras.

Arbetslösa, Felutbildade och Outbildade anser jag inte är svaga...

Tillspetsat:

Vissa försämringarna för dessa är för samhällets bästa...

(50 florister kan inte få arbete i "Lilleköping" eller skall alla skattebetalare betala så de kan stanna och invänta att ett jobb dimper ner framför dom)

----
    Det knöliga ligger i när det finns sådana som kan göra en arbetsinsats men har en arbetsförmågenedsättning och det är svårt att få nivån rätt. Ligger det på regeringen eller delegerat organ om det blir synd om dessa?

• sydneygirl

Åh, håller helt med. För visst måste det vara mest demokratiskt att sparka ut dem nu? Skit i vad folk röstade i valet liksom!

• Wipperman

Nä.
    Fy.
    Jag är så trött på dom.
    Dom sparkar på alla dom som ligger ner.
    Och hoppar sen på dom.
    Mona, kom o rädda oss.
    Du kan säkert få lite ordning.
    Lite mer bidrag, mer A-kassa och dessutom på en gång.
    Medborgarlön så får du med miljöpartisterna och dom där från partiet som var kommunister.
    Men, hur var det nu igen, vad är en "mandatperiod?
    Och hur var det med det dom som hette majoritet.
    Usch vilka krångliga ord.
    Nä, jag ryser, dom måste väck.

• Annaloo

Det är inte sant! De jobbar för att se till så att skolorna lär ut stavning också...
    Och källkontroll...

"De borde inte få sitta kvar när så få röstar på dem"

Va!!!!???? Har jag missat ett nyval? Senaste valet jag var medveten om så vann de...

Tredje gången gillt!
  • Struliga Jag
    Wipperman skrev 2007-11-30 13:26:24 följande:
    Nä.Fy.Jag är så trött på dom.Dom sparkar på alla dom som ligger ner.Och hoppar sen på dom.Mona, kom o rädda oss.Du kan säkert få lite ordning.Lite mer bidrag, mer A-kassa och dessutom på en gång.Medborgarlön så får du med miljöpartisterna och dom där från partiet som var kommunister.Men, hur var det nu igen, vad är en "mandatperiod?Och hur var det med det dom som hette majoritet.Usch vilka krångliga ord.Nä, jag ryser, dom måste väck.
    Mer bidrag?
    Nej nej, arbeta hårt för att få bort bidragen. Desto mindre bidragsberoende desto bättre!
  • Polgara

SVejsan: Bra skrivet,jag håller med.

• Bisquit

bidrag??? Mer bidrag? Bidragen ska bort i så stor mån det går.

Om sossarna vinner nästa val säger jag fan upp mig och lägger mig på sofflocket och pillar naveln. För vill ingen annan jobba så tänker fan inte jag heller göra det...

Sitta och betala en massa skit bara för att någon utbildar sig till... något slags udda pyttejobb som det inte finns arbetsunderlag till.

• Bisquit

Tuff brud den där Mona....

Mona Sahlin har betalat sin dagmamma svart.
    Mona har struntat i att betala TV-licensen.
    Mona får körförbud på sin bil, men trots det registreras p-böter på bilen?
    Mona handlar kläder,blöjor,godis, hyr bilar, betalar semestrar, tar ut kontanter med skattebetalarna kreditkort för 10000-tals kr.
    Mona får det att låta somen bagatell när hon erkänner att hon gjort fel som hadlat några toblerone för statens kort.

Mona betalar aldrig dagisavgifterna i tid utan måste jagas för att göra rätt för sig.
    Mona tar med skattebetalarnas kreditkort ut kontanter, kallar det för förskott på lönen med motivering att det kan väl de flesta göra.

Mona tar timeout och far med familjen på semester till 5-stjärnigt hotell på mauritius. Givetvis tår skattebetalarna för notan på ett av världens dyraste resmål.

Mona startar eget bolag, tar ut 1450000 i lön och andra ersättningar trots att bolaget går med förlust. Mona gör, inte helt oväntat, konkurs.

Mona får 98 parkeringsböter på sin bil, betalar 32. Sedan ordnar regeringen parkeringplats åt henne.

Mona tycker att det är häftigt att betala skatt och får restskatt på 30000kr som hamnar hos kronofogden för indrivning.

Monas bil får körförbud igen. Den är obesiktigad och fordonsskatten är inte betald.

Mona är inte med i facket 1995-2006. HOn går med 2006 när det är klart att hon ska bli partiledare.
    "det ser illa ut annars".

Mona ordnar praktikplats åt sin dotter på ambassaden i washington. Anställningen skedde informellt och ingen annan fick chansen.

Trots denna gedigna meritlista har Mna Sahlin självförtroende nog att anklaga moderaterna för dålig moral..

Tuff brud...

Källa: Tommy Pettersson, saxat ur DN

• Anghammarad
    Bisquit skrev 2007-11-30 14:46:52 följande:
    Tuff brud den där Mona....Mona Sahlin har betalat sin dagmamma svart.Mona har struntat i att betala TV-licensen. Mona får körförbud på sin bil, men trots det registreras p-böter på bilen? Mona handlar kläder,blöjor,godis, hyr bilar, betalar semestrar, tar ut kontanter med skattebetalarna kreditkort för 10000-tals kr. Mona får det att låta somen bagatell när hon erkänner att hon gjort fel som hadlat några toblerone för statens kort. Mona betalar aldrig dagisavgifterna i tid utan måste jagas för att göra rätt för sig. Mona tar med skattebetalarnas kreditkort ut kontanter, kallar det för förskott på lönen med motivering att det kan väl de flesta göra. Mona tar timeout och far med familjen på semester till 5-stjärnigt hotell på mauritius. Givetvis tår skattebetalarna för notan på ett av världens dyraste resmål. Mona startar eget bolag, tar ut 1450000 i lön och andra ersättningar trots att bolaget går med förlust. Mona gör, inte helt oväntat, konkurs. Mona får 98 parkeringsböter på sin bil, betalar 32. Sedan ordnar regeringen parkeringplats åt henne. Mona tycker att det är häftigt att betala skatt och får restskatt på 30000kr som hamnar hos kronofogden för indrivning. Monas bil får körförbud igen. Den är obesiktigad och fordonsskatten är inte betald. Mona är inte med i facket 1995-2006. HOn går med 2006 när det är klart att hon ska bli partiledare. "det ser illa ut annars".Mona ordnar praktikplats åt sin dotter på ambassaden i washington. Anställningen skedde informellt och ingen annan fick chansen. Trots denna gedigna meritlista har Mna Sahlin självförtroende nog att anklaga moderaterna för dålig moral..Tuff brud... Källa: Tommy Pettersson, saxat ur DN
    Men, hon har ju bett om _ursäkt_!!!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!