• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Meli

Bisquit

Tycker med det är intressant med den där MOna.... tidnigarnaa förfasar sig över moderaternas låga moral, men de får i alla fall gå, för mindre än MOna. Fattar inte att någon kan rösta på sossarna alls så länge hon finns med i partiet över huvud taget....

• Meli

Lilla SMilla

Men tror du inte att fler får det bättre än sämre med tanke på att fler är uta och jobbar istället för att ligga på sofflocket? Det tror jag i alla fall.

Dessutom ger jag itne mycket för opinionsundersökningar, de ska tas med en nypa salt, och svänger ju alltid kraftigt farm och tillbaka under mandatperioder.
    Kan tom tänka mig, hoppas, att de blå vinner nästa val också, eftersom de flesta inte vill se en stor massa i bidragsberoende. ELler en skola som höll på att sönderfalla.

• tobiq
    Anghammarad skrev 2007-11-30 10:22:03 följande:
    Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????
    Inte läst genom hela tråden men kan bara säga att jag håller med dig till 110%! Det är för mig en gåta hur dem kom till styret från början, nu när många förvirrade alliansanhängare insett faktum så borde det verkligen gå att byta ut dem i förtid! 
  • Tieo

Att de kom till styret var för att svenska folket var trött på hur sossarna styrde landet samt att Göran Persson gjorde en totalt floppande valdebatt. Han vägrade svara på de stora frågorna och var lite för självsäker i att han skulle vinna ännu en gång. Hade hade stigit ner och erbjudit någon ny sin plats så är det inte otänkbart att de hade vunnit igen.

• meic

Jag tycker det är skitskönt rent ut sagt att de vann... Menar såklart inte att man ska sparka på de svaga, men däremot tror jag inte det hjälper nån att låta dom gå hemma år efter år och leva på bidrag! Folk är SÅ lata i detta landet och tar allting för givet, fuskar när dom är sjuka och är inte ens tacksamma för vår, fantastiska, föräldraledighet. Tycker det är sorgligt alltså.
    Hade de inte vunnit så hade jag emigrerat.

• Tieo

Jag för min del tycker inte att det är så hemskt förfärligt att ha dem vid makten. Men jag anser inte att man ska kunna leva ett helt liv på bidrag utan tycker att man ska göra rätt för sig.

Det är självklart en sak att vara svårt sjuk men jag har svårt tro att de nu kommer kasta ut dessa människor i arbetslivet. För varje regel finns det undantag. Sen det moderaterna gjorde med sjukskrivningarna var det som sossarna redan hade påbörjat. Så en stor del där hade hänt vare sig det varit sossarna eller moderaterna som vann valet.

Det alla säger om att de minnsan inte kan tänka sig att flytta så finns ju alternativt till att pendla. 2 timmars resväg hade jag en gång i tiden. Visst det var inte roligt sitta på ett tåg 4 timmar om dagen men det var ett jobb.. och hellre 4 timmars tågåkande än ett uselt jobb i hemstaden som gav skitpissig lön. För det finns jobb att få om man är beredd att ta vad som helst till vilken lön som helst.

• Meli

Kan säga att jag skapat en ny tråd här där jag frågar om någon som röstade på Alliansen faktiskt har ångrat sig, och ingen har svarat. Själv har jag inte ångrat mig det minsta.

Opinionsundersöknikngar är ju väldigt osäkra, så ta dem med en nypa salt. Tror inte att så värst många egentligen har ångrat sig....

• Meli

Kan säga att jag skapat en ny tråd här där jag frågar om någon som röstade på Alliansen faktiskt har ångrat sig, och ingen har svarat. Själv har jag inte ångrat mig det minsta.

Opinionsundersöknikngar är ju väldigt osäkra, så ta dem med en nypa salt. Tror inte att så värst många egentligen har ångrat sig....

• fozzie

Det är strålande att alliansen styr sverige och att de sätter fart på alla simulanter som tillskansar sig bidrag på felaktiga grunder. Det enda man kan kritisera alliansen för är att de inte tar tag i flyktingpolitiken och stramar upp den på samma sätt som man har gjort inom så många andra områden.

• Fr1dlyst
    meic skrev 2007-11-30 16:02:18 följande:
    Jag tycker det är skitskönt rent ut sagt att de vann... Menar såklart inte att man ska sparka på de svaga, men däremot tror jag inte det hjälper nån att låta dom gå hemma år efter år och leva på bidrag! Folk är SÅ lata i detta landet och tar allting för givet, fuskar när dom är sjuka och är inte ens tacksamma för vår, fantastiska, föräldraledighet. Tycker det är sorgligt alltså.Hade de inte vunnit så hade jag emigrerat.
    Kunde inte ha sagt det bätte själv!

Sverige är ett så mesigt land! Se bara på USA. Där kan ni snacka om att se rika bara ser till sig själva, och de fattiga har knappt råd att leva.

De som har mer pengar (sk "feta löner och lever i lyx") tror ni inte de har lagt många år på att plugga och läsa och arbetat som f-n för att få pengar? Så kommer det en sosseregering som tycker att de som inte har pluggat, hoppat av skolan och nu inte vill jobba utan gå på bidrag ska försörjas av de som faktiskt har gjort nåt av sitt liv? nej FY! De som har pengar har i de flesta fallen gjort sig förtjänta av det där lilla extra. Tycker ingen ska missunna dem det.
    All I want for christmas is you.. Vecka 21
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!