• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • cDk3r

"Tyvärr har som du, som så ofta, helt fel."

Cohiba, jag har aldrig fel. Det är du som inte är klok nog att förstå det bara.

• LaFontaine

Till nästa person som nämner något om att regeringen inte borde få sitta kvar mandatperioden ut har jag bara en sak att säga:
    Jag tar reda på var du bor. Sen kommer jag hem till dig och bankar in högstadiets samhällkunskap i skallen på dig. Och du blir inte av med mig förrän du vet hur det svenska demokratiska systemt är uppbyggt och hur det fungerar.

Du kanske kan hjälpa till Cohiba

• tobiq
    meic skrev 2007-11-30 19:21:24 följande:
    Ja jag tror att det är ganska många som hellre får ut mindre och slipper jobba ja. Det är jag helt övertygad om faktiskt. Dom som verkligen behöver bidragen kommer att få dom... Det är ju inte så att de lagt ner/ska lägga ner allt vad hjälp och bistånd heter. Men många gånger handlar det om att ta sitt eget ansvar också. Jag tror det är många som fastnar i bidragsfällan.Jag vet att det inte är det lättaste att skaffa jobb, men det är ju ingen omöjlighet precis... Vi har fri utbildning i Sverige och alla har väldigt goda möjligheter att skapa sig ett bra liv, var i landet man än bor och hur man har det ställt ekonomiskt sedan tidigare. Jag har jobbat många år i många olika brancher, men är i dag egen företagare.
    De som tycker att det är skoj att leva på bidrag är det förmodigen något slags fel på, och jag tror inte att sådana slags människor kommer att bry sig om att bidragen sänks, men det kommer däremot alla andra som verkligen är i behov av dem att göra.
    Där ser man, du är egen företagare, det förklarar ju varför du röstar blått. Kan acceptera att folk röstar för att gynna sig själv (även om det är konstigt att inte tänka på andra) och det är okej, däremot är det skrattretande att påstå att alliansen inte gynnar de med pengar i samhället.
    Jobb handlar till stor del om kontakter. Det jobbet jag har nu hade jag aldrig haft om det inte vore för att min mamma jobbar på det företaget, det är jag övertygad om.
  • meic
    tobiq skrev 2007-12-01 17:22:26 följande:
    De som tycker att det är skoj att leva på bidrag är det förmodigen något slags fel på, och jag tror inte att sådana slags människor kommer att bry sig om att bidragen sänks, men det kommer däremot alla andra som verkligen är i behov av dem att göra.Där ser man, du är egen företagare, det förklarar ju varför du röstar blått. Kan acceptera att folk röstar för att gynna sig själv (även om det är konstigt att inte tänka på andra) och det är okej, däremot är det skrattretande att påstå att alliansen inte gynnar de med pengar i samhället.Jobb handlar till stor del om kontakter. Det jobbet jag har nu hade jag aldrig haft om det inte vore för att min mamma jobbar på det företaget, det är jag övertygad om.
    Ja det är klart att man röstar så det gynnar en själv, och vad man tror är bra för landet. Jag har varit egen företagare i knappt ett år... Så det är inte så länge. Innan det har jag varit inne i arbetsförmedlingens sytem och jobbat på all världens platser. Jag har också varit sjukskriven pga av en skada så jag vet hur det är, däremot så är jag inte den som gillar läget och går på jobb som man inte trivs på utan då tar jag hellre tag i saker själv och får de att funka. Hade jag inte haft mitt eget företag och kunnat bestämma mina tider själv så hade jag varit en börda för systemet då jag har problem med min hälsa.
    Lösningen är verkligen inte att alla ska starta företag, verkligen inte, men för många är det bra och jag gör hellre det och får det att funka.
    Det är klart att jobb handlar om kontakter, men det är också upp till en själv att skapa kontakterna, det är också viktiigt att det är lättare för företagen att anställa annars är det ju ingen som vågar.
  • Meli

tobiq

FASt jag rösta blått just för att jag tänker på andra. Och mig själv med s klart....Med fortsatt röd regering, där färre och färre jobbar, där det lönar sig dåligt att jobba, där företagen flyttar utomlands eftersom de inte kan överleva i Sverige, i ett sådant samhälle tar bidragen snart slut, och då är det ingen som får det, varken latmaskar, eller de som verkligen behöver dem.

• Lilla Smilla
    Jan H skrev 2007-12-01 14:33:41 följande:
    Någon skrev att "alla i Sverige har ett val", jo det vore väl drömmen. Men si, du kan inte välja fritt om du inte är kärnfrisk. Har du någon form av sjukdom som är kronisk, så glöm allt vad sjukförsäkringar heter. Föds du med allergi, diabetes eller liknande då är du körd.Blir du sjuk eller arbetslös måste du kunna leva och äta, fastän du inte studerat vid universitet. Skräcken som de flesta känner för att bli arbetslös blir bara värre om man inga pengar har. Man kan faktiskt bli sjuk av det.Att sitta i riksdagen och oja sig över att några fuskar är lätt. De vet inte vad de pratar om. Med den lönen, fri tand och läkarvård kan man ju höja rösten lite. Lyckas de dessutom klamra sig fast tillräckligt länge så är de tryggade livet ut.Alla som ska sitta i ledande ställning skulle tvingas att jobba minst 5 år på samma villkor som kassörskan, städerskan, hemtjänsten o liknande. Då vet de vad de pratar om när de vill spara, kanske. Det blir inte så mycket över när allt är betalt.När de så generöst vill sänka skatten för alla, speciellt de lågavlönade, glömmer de att berätta hur mycket de själva tjänar på det. Det finns de som får lika mycket o mer i sänkning av skatten som en lågavlönad tjänar i månaden. När det sedan uppdagas hur mycket de själva fifflat då blir de bara lite generade. Tänk att de inte lyckas hitta en enda att sitta i regeringen utan att de fifflat. Mycket av det är väl inget att skrika högt om, men dessa fifflare har mage att trampa på de som inget har...Det är inte fult att tjäna pengar och bli rik. Tycker det är kul när människor lyckas. Fast man måste har klart för sig att alla har inte de förutsättningarna, men de är inte mindre värda för det. Att tro på dessa makthavare när de säger att de vill skapa full sysselsättnig är skrattretande. Vill de verkligen det... knappast, då skulle landet gå under.Alla kan inte välja hur de vill inte i Sverige
    Precis!
    Stolt mamma till Julius
  • Lilla Smilla
    LaFontaine skrev 2007-12-01 14:41:56 följande:
    Till nästa person som nämner något om att regeringen inte borde få sitta kvar mandatperioden ut har jag bara en sak att säga:Jag tar reda på var du bor. Sen kommer jag hem till dig och bankar in högstadiets samhällkunskap i skallen på dig. Och du blir inte av med mig förrän du vet hur det svenska demokratiska systemt är uppbyggt och hur det fungerar.Du kanske kan hjälpa till Cohiba
    Banka hur mycket du vill, jag blir inte blå annat än av alla slag du ger mig. Man får önska så mycket man vill att regeringen inte fick sitta kvar även om man vet att det inte funkar så i verkligheten.
    Stolt mamma till Julius
  • tobiq
    meic skrev 2007-12-02 08:47:58 följande:
    Ja det är klart att man röstar så det gynnar en själv, och vad man tror är bra för landet. Jag har varit egen företagare i knappt ett år... Så det är inte så länge. Innan det har jag varit inne i arbetsförmedlingens sytem och jobbat på all världens platser. Jag har också varit sjukskriven pga av en skada så jag vet hur det är, däremot så är jag inte den som gillar läget och går på jobb som man inte trivs på utan då tar jag hellre tag i saker själv och får de att funka. Hade jag inte haft mitt eget företag och kunnat bestämma mina tider själv så hade jag varit en börda för systemet då jag har problem med min hälsa.Lösningen är verkligen inte att alla ska starta företag, verkligen inte, men för många är det bra och jag gör hellre det och får det att funka.Det är klart att jobb handlar om kontakter, men det är också upp till en själv att skapa kontakterna, det är också viktiigt att det är lättare för företagen att anställa annars är det ju ingen som vågar.
    Det är skitbra att det blir lättare för folk att starta eget, tror att det hade passat mig själv som handen i handsken och att det hade gjort bra mkt mer nytta än att jag sitter på ett jobb jag avskyr och är helt omotiverad.
    Men jag tror ändå att sänkta bidrag mm gör mer skada än nytta om man ska titta på helheten. Sedan alliansen kom till makten har jag inte sett en enda fördel för mig själv, och jag jobbar ändå heltid. Den lilla summan man får extra till följd av sänkt skatt vägs utan problem upp av den förhöjda a-kasseavgiften.
  • tobiq
    Meli skrev 2007-12-02 15:20:31 följande:
    tobiqFASt jag rösta blått just för att jag tänker på andra. Och mig själv med s klart....Med fortsatt röd regering, där färre och färre jobbar, där det lönar sig dåligt att jobba, där företagen flyttar utomlands eftersom de inte kan överleva i Sverige, i ett sådant samhälle tar bidragen snart slut, och då är det ingen som får det, varken latmaskar, eller de som verkligen behöver dem.
    Jag var inte heller nöjd med hur det sköttes innan, och jag är ändå stenhård sosse. Men bara för att man vill ändra på saker och ting så känns det VÄLDIGT drastiskt att rösta fram alliansen till styret. Hittills har jag inte hört något alliansen åtstadkommit som gynnat andra än höginkomsttagarna. Eller har jag missat något?
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 09:48:28 följande:
    Hittills har jag inte hört något alliansen åtstadkommit som gynnat andra än höginkomsttagarna. Eller har jag missat något?
    Ett axplock:

Jobbavdrag - skattesänkningen är naturligtvis mer märkbar ju lägra inkomst man har.

Tandvårdsreformen - behövar jag förtydliga?

Att bidra till anställning är naturligtvis bara en fördel om man betraktar att gå från arbetslöshet till arbete som en förbättring. Det verkar ju som inte alla ser det så...
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!