tobiq skrev 2007-12-01 17:22:26 följande:
De som tycker att det är skoj att leva på bidrag är det förmodigen något slags fel på, och jag tror inte att sådana slags människor kommer att bry sig om att bidragen sänks, men det kommer däremot alla andra som verkligen är i behov av dem att göra.Där ser man, du är egen företagare, det förklarar ju varför du röstar blått. Kan acceptera att folk röstar för att gynna sig själv (även om det är konstigt att inte tänka på andra) och det är okej, däremot är det skrattretande att påstå att alliansen inte gynnar de med pengar i samhället.Jobb handlar till stor del om kontakter. Det jobbet jag har nu hade jag aldrig haft om det inte vore för att min mamma jobbar på det företaget, det är jag övertygad om.
Ja det är klart att man röstar så det gynnar en själv, och vad man tror är bra för landet. Jag har varit egen företagare i knappt ett år... Så det är inte så länge. Innan det har jag varit inne i arbetsförmedlingens sytem och jobbat på all världens platser. Jag har också varit sjukskriven pga av en skada så jag vet hur det är, däremot så är jag inte den som gillar läget och går på jobb som man inte trivs på utan då tar jag hellre tag i saker själv och får de att funka. Hade jag inte haft mitt eget företag och kunnat bestämma mina tider själv så hade jag varit en börda för systemet då jag har problem med min hälsa.
Lösningen är verkligen inte att alla ska starta företag, verkligen inte, men för många är det bra och jag gör hellre det och får det att funka.
Det är klart att jobb handlar om kontakter, men det är också upp till en själv att skapa kontakterna, det är också viktiigt att det är lättare för företagen att anställa annars är det ju ingen som vågar.