• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • cDk3r

el skåpet:
    Du vill alltså:

1)Ha en negativ befolkningstillväxt i Sverige även fast det förmodligen skulle innebära en negativ ekonomisk tillväxt?

Eller

2) Ha en negativ befolkningstillväxt och hävdar att inget samband mellan ekonomisk tillväxt och befolkningstillväxt finns?

• el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 13:09:21 följande:

el skåpet:Du vill alltså:1)Ha en negativ befolkningstillväxt i Sverige även fast det förmodligen skulle innebära en negativ ekonomisk tillväxt?
    japp, fast än mer i andra länder som har rätt mycket mer munnar och mätta än vi.
    Det blir inte negativ ekonomisk tillväxt om man per person. Varje person kommer få det bättre
  • cDk3r

el skåpet

Andra länder struntar jag i, nu var det Sverige vi talade om och din vilja att ta bort/kraftigt försämra föräldraförsäkringen då du inte såg nån fara i att befolkningstillväxten blir negativ.
    Tydligen så är du med på spåret vad gäller befolkningstillväxtens samband med ekonomisk tillväxt. Men tydligen så ser du inget negativt i att Sveriges ekonomiska tillväxt skulle påverkas negativt?

Men ok, då har jag fått svar.

• cDk3r

För tex Indien som du dragit upp så har jag dock svårt att tro att deras ekonomiska tillväxt skulle påverkas negativt av en negativ befolkningstillväxt då deras befolkningstillväxt är överdrivet stor. De är ett av få i-länder som förmodligen skulle må bra av en negativ befolkningstillväxt.. Men nu var det ju inte det vi talade om från början.

..och jag håller på mig om att jorden INTE är överbefolkad. Det är en myt. Problemen ligger i överkonsumtion, snedfördelade resurser samt ovilja att överge kol/olja för bättre alternativ (ex kärnkraft!).

Heja kärnkraft!:)

• el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 15:31:16 följande:

Tydligen så är du med på spåret vad gäller befolkningstillväxtens samband med ekonomisk tillväxt.
    Var skrev jag det?
    Eller räknar du på den totala tillväxten? Det är självklart att 1000 personer har lättare och konsumera mer än 500 personer. Men om resurserna inte räcker, vilka skall maka på sig?
    Hur många djurarter har vi utrotat om 50 år?
    Åka skidor i alperna kan man ju snart glömma, våra barn kommer eventuellt aldrig se snö i vuxen ålder såvida de inte reser norra sverige. Länderna kring medelhavet kommer ha ökenklimat
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 15:36:38 följande:

För tex Indien som du dragit upp så har jag dock svårt att tro att deras ekonomiska tillväxt skulle påverkas negativt av en negativ befolkningstillväxt då deras befolkningstillväxt är överdrivet stor. De är ett av få i-länder som förmodligen skulle må bra av en negativ befolkningstillväxt..
    Du kan förmodligen åka till vilken större stad som helst i Indien och se kaoset. Avgaser så du knappt kan andas.

Om de fått höra om vår nollvision i trafiken så hade de skrattat på sig.
  • cDk3r

elskåpet
    "Var skrev jag det?"

Du emotsäger alltså typ varenda nationalekonom?

Över sikt så skulle det innebära en katastrof för Sverige om befolkningstillväxten var negativ.

Sluta vara så förvirrad, när du skrev "Japp" på exempel 1) i mitt tidigare inlägg så menade du alltså "Japp" på 2) ?

F.ö så är jag ingen följeslagare av det mediahypade klimathotet.

• el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 16:13:05 följande:

Över sikt så skulle det innebära en katastrof för Sverige om befolkningstillväxten var negativ.
    På vilket sätt skulle det vara katastrof?
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-17 17:06:09 följande:

cDk3r skrev 2007-12-17 16:13:05 följande:
    På vilket sätt skulle det vara katastrof?
    Ekonomin klarar inte av att det blir fler och fler äldre, samtidigt som det blir färre och färre som arbetar.
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-17 17:12:20 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 17:06:09 följande:Ekonomin klarar inte av att det blir fler och fler äldre, samtidigt som det blir färre och färre som arbetar.
    Det är mycket som ekonomin inte klarar, beror på vilka krav man har. Förr i tiden fanns inte åldringsvård överhuvudtaget.

Dessutom går tekniken frammåt, förhoppnnigsvis börjar de få in mer privata alternativ inom åldringsvården med nya ideer. Djur och annat kan göra susen för välbefinnandet.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!