• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Mallyx
    Wosh skrev 2008-01-13 11:15:11 följande:
    Blir så trött på alla som skriver att moderaterna gör ett bra jobb!Bara för att majoriteten av väljarna har fast arbete och en stadig inkomst hjälper det ju inte oss andra ett dugg!Vissa har faktiskt svårt att få jobb, eller rättare sagt. DET FINNS INGA JOBB!Och allting höjs... matpriserna, försäkringar, hyror, räntor, bensin mm. precis allt.Hur går det för oss då som inte har jobb?Ja, vi hamnar till slut hos knonofogden, dom gör utmätningar, tar de pengar som vi inte ens har och hamnar därför på gatan, hemlösa...Hur i h*lvete är denna regering bra för sverige?!?!?
    Det finns hur många jobb som helst, men tyvärr också många arbetslösa som inte vill *ta vad som helst*!!
    Ta vilket jobb som helst, städare, Mc donalds, you name it- så är du plötsligt mer attraktiv för näste arbetsgivare då denne ser att du har arbetsmoral..
  • Meli

Wosh

Det finns jobb. Det som kan saknas är de jobb sopm du vill ha. Kanske behöver du skola om dig till ett yrke som behövs. Kanske behöver du ändra ditt sätt att söka jobb. Att sporadiskt skicka iväg en ansökan till ett jobb där man inte är riktigt kvalificerad fungerar sällan, men det betyder inte att det inte finns jobb i Sverige. Det finns tom fler jobb nu än innan, så nu har du chansen. Du har annars möjlighet att plugga och få kompetensen du nu saknar.

Priser har alltid gått upp, det har inget med Moderaterna att göra

Moderaterna har heller inte planerat att avskaffa bidragen för dem som behöver dem, tvärt om. De minskar dem däremot eftersom det ska vara skillnad på att jobba eller inte jobba. Men du får fortfarande så att du klarar dig. Om du har så mycket räkningar att du riskerar att hamna hos Kronofogden rekommenderar jag dig att se över din ekonomi. Har man lite pengar kan man helt enkelt inte leva på samma nivå som en som har mycket pengar, rent materialistiskt. Innan kunde man få hjälp på soc att se över sin ekonomi, och säga upp det som inte är nödvändigt. Hemlös riskerar du inte att bli för att Moderaterna kom till makten.

FÖr att ett land ska klara sig bra ekonomiskt så krävs det att folk arbetar och genererar skattepengar. Med sossarnas politik var det svårt för företagare att klara sig, lagar gjorde att de var väldigt försiktiga med att anställa, och inte vågade ta in tex långtidsarbetslösa. Nu kommer det nya möjligheter för företagare, som gör att de kommer att våga, eftersom de tjänar på det ekonomiskt genom att de slipper vissa avgifter.

Jag ser inte ett samhälle med mer åtgärder än riktiga arbeten, höga skatter osv som mer rättvist.

SOm svar på frågan, hur denna regering är bra för Sverige är det just det att denna regering generera arbeten som i sin tur genererar skattepengar, som i sin tur kan gå till sjukvård, bidrag till den som behöver, skola och allt som skatten behöver gå till. Ett samhälle där fler och fler går på bidrag kommer inte att hålla i längden. Jag tycker det är väldigt enkel matematik.

• Wosh

Nej det finns inte fler jobb! vad är det ni förstår! Har varit arbetslös sedan september och sökt ett hundratals jobb! industri till annat crap. så kom fasen inte och säg att det finns jobb. Det finns kanske till dom som är utbildadde läkare , men inte fan till dom som inte har det. Åt h*lvete med regeringen!
    Jag hade tänkt och söka till högskolan efter min mammaledighet, men så fick jag reda på att dom 2010 ska ändra så man måste ha gymnasialutbildning för att kunna söka. Hur gör jag då, som bara gått 1,5 år?! ska jag gå om skiten som jag inte trivdes med?!
    Regeringen är skit!
    Och sen ska dom dubbla besinpriset! Vadå, ska 1 liter bensin kosta 24 kr?! det är ju helt idiotiskt! Är det för att vi ska vara mer miljövänliga och köra etanol/El/gas bilar?! då kan dom köpa en till mig då?! för jag har f*n inte råd att köpa en sån bil!

Moderaterna har gjort mitt liv till ett helve*e! Och säg för fan inte att dom är bra, för det är dom inte. Jag vill jobba, jag vill inte leva på bidrag, men varför får jag då inget jobb?!

Ni som tycker att regeringen är bra... Prova och lev mitt liv!

• el skåpet

Wosh skrev 2008-01-15 10:16:48 följande:

Nej det finns inte fler jobb!
    Där har du nog problemet, om du kunnat räkna och förstå fakta så hade du lätt kunnat se att det faktiskt finns mycket mer jobb nu. Men har man svårt så är det givetvis svårare och förstå.

En arbetsgivare vill kanske ha lite kompetens med, så har man inte sett till och lära sig det mest grundläggande så kan det givetvis vara svårt.
  • Wosh

Förresten! Har inte hamnat hos kronofogden än, men vem vet om 1 år?! Vi ser alltid över vår ekonomi, men ända sedan allt höjdes kan man inte unna sig någonting!
    Roligt liv, verkligen!

• Wosh

Jag har mer kompetens inom arbetslivet nu än för 4 år sedan, så dom kan f*n inte komma och säga att jag saknar kompetens! Jag har absolut inte svårt med någonting, jag läser ju upp ämnena jag missat samtidigt som jag är arbetslös, men det räcker ju inte för högskolan! Det finns inget mer jag kan göra... vad händer sen då, om det inte hjälper?!

el skåpet skrev 2008-01-15 10:18:56 följande:  Där har du nog problemet, om du kunnat räkna och förstå fakta så hade du lätt kunnat se att det faktiskt finns mycket mer jobb nu. Men har man svårt så är det givetvis svårare och förstå. En arbetsgivare vill kanske ha lite kompetens med, så har man inte sett till och lära sig det mest grundläggande så kan det givetvis vara svårt.
  • Micke

wosh: Nej bensinpriset ska inte fördubblas.

Och ja det är lättare att få jobb om man gått ut gymnasiet och inte är gravid när man söker jobben.

Och redan idag måste du ha läst på gymnasium innan du kommer in på högskolan.

• sydneygirl
    Wosh skrev 2008-01-15 10:16:48 följande:
     Hur gör jag då, som bara gått 1,5 år?! ska jag gå om skiten som jag inte trivdes med?!
    Ja, hemska tanke att du skulle behöva göra något du inte trivs med för din framtids skull...
  • Struliga Jag

Wosh: Ta tag i ditt liv för guds skull!

Det finns jobb, flytta på dig om det inte finns i kommunen du bor i.

Sluta skylla på andra för ditt liv, det är du som bär ansvaret för dig själv!

• el skåpet

Wosh skrev 2008-01-15 10:25:31 följande:

Jag har mer kompetens inom arbetslivet nu än för 4 år sedan, så dom kan f*n inte komma och säga att jag saknar kompetens!
    Om en person ansökt om jobb hos mig och den fått för sig att bensinpriset skall höjas med det dubbla till 24 kronor så hade jag inte anställt den personen, gissa varför?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!