• mysia

Mina goa vänner!

Nu har jag ringt Tindras dagis. Hon får vara hemma idag och imorgon. Vi får se hur det är på onsdag. Är hon fortfarande krasslig, vilket jag tror, så får P ta ut en vab-dag.
    Tindras farmor och farfar var hemma från jobbet idag, men dom mådde rätt skapligt ändå. Dom skulle på jobbet imorgon, så dom kan vara barnvakt ikväll om det inte tvärvänder för dom, men det har jag svårt att tro, när dom mådde ok idag. Så då slipper jag ordna barnvakt.
    Nu sitter Tindra och ser Tubbies som vanligt, tror ni inte man är något less. men hur blir bara arg om hon inte får se. Hon orkar som inget annat.

• mysia

hej tjejer

Här var det lugnt.
    har jobbat ikväll, det gick bara bra. men tydligen hade jag smittat min brukare, woops. Men hon kräktes dock inget idag, skönt det.

Sara: Skickar en kram. inte kul att ha en sån dag. Angående Moas betende på dagis så tror jag det är så där för många föräldrar. För ett tag sen så var Tindra oxå jättearg när vi skulle gå hem, men nu har jag kommit på ett trix för att få henne intresserad av att gå hem. Funkar kanske inte för alla, men jag brukar iallafall prata om att vi ska gå hem till katten, och fråga henne vad hon tror han gör. och sen pratar jag på om lite allt möjligt för att få henne att tänka på annat, sånna saker som intresserar henne. tex frågar jag om dom sjungit idag, och så brukar vi sjunga en stund. Det tog ett tag innan denna metod funkar, men nu går det alltid som smort att hämta henne. Huvudsaken är att man känner sig lugn själv, annars smittar det direkt av på barnet.Håller med Anna, prata med personalen.
    på morgonen är nog dom flesta barn mest intresserad av sina kompisar. jag får knappt en kram när jag ska gå.

Anna: Såg oxå arbetsannonsen om receptionist, och tänkte genast på Sara. Skulle passa perfekt för dig, Sara.

• mysia

god morgon

Var vaken redan halv 5 imorse. Tindra vaknade då och var helt uppjagad. Det tog lång tid innan hon kunde lugna ner sig. men tillslut kunde hon somna om. Tror hostmedicinen ger henne mardrömmar. Och allt slem som kommer upp sväljer hon ner igen, så förkylningen är värre än någonsin. Ringde vårdcentralen imorse och hon fick tid kvart över tio. Så då får vi se vad läkarn säger. är så rädd för lunginflammation och/eller öroninflammation.

Camilla: Var stolt över dig själv, även om du inte får jobbet. Och som du säger, du är en erfarenhet rikare.
    Skönt att Vinga börjar må bättre.

Nu ska jag göra iordning mig.

Vi hörs sen.

• mysia

Lite info om tindra. Allt så ok ut. Ska dock hålla koll på hennes andning eftersom hon tappade andan häromnatten. Sen ska vi skippa mollipect för den har gett henne biverkningar, såsom mardrömmar och förmodligen aggresivitet. Hon är då väldigt förändrad i humöret.

Nu är det lunch. vi hörs.

• mysia

Tindra tackar för krya på hälsningarna. Det var inte lunginflammation, så det känns skönt. Hon ser faktiskt lite piggare ut nu efter hon sovit.

Sussie: Tråkigt att höra att det är tufft med jobbet.

Är väldigt nervös för morgondagen. Vet inte vad jag ska vänta mig riktigt. jag ska ju vara där en hel dag, ta med mig bekväma skor och lunch. undrar om dom bara vill testa hur jag jobbar för en eventuell timanställning eller kanske sommarjobb. Vågar jag hoppas på mer? Nä,efter alla negativa responser från olika jobb så vågar jag knappt tro på jobb längre. men håll tummarna.

• mysia

Sara: Fy vilken otäck historia. ja,det är en sån säng vi är ute efter, men det känns för sent att ringa nu, men den är säkert redan såld.

Sofia: Är ledig ihelgen ifall du har möjlighet att hämta cyckeln.

Nervös för imorgon. har ingen aning vad jag ska ha på mig, vet inte om dom har arbetskläder eller inte, och nästan alla mina kläder är i tvätten. Snabb hjälp, vad ska jag ta på mig? vill se välvårdad ut, men ifall jag måste arbeta i dom kläderna så vill jag ju att dom inte är för fina om ni förstår vad jag menar.

• mysia

Aj, jag har stukat foten. Sitter här med lindad fot som är räjält uppsvälld. Det är farligt med innebandy. Får ringa vårdcentralen imorgon ifall det fortfarande värker, måste få kryckor. Ska dessutom på käkgymnastik imorgon, men det får jag nog avboka. Halta mig upp på bussen, nej tack.
    Så om någon vill agera taxi åt mig imorgon så tar det tacksamt emot.

Dagen idag gick rätt bra, men dom behöver bara timvikarier. hann inte prata så mycket med dom, så jag får ringa eller maila cheferna imorgon.

Orkar inte svara på era inlägg nu, foten värker så jag vill hugga av den. Men en sak kan jag skriva,. tindra är oxå väldigt bestämd nu. "Min" säger hon ofta. och ikväll sa hon "mej kan"

• mysia

Camilla:Foten tackar. Jag var på bäckbacka, i Röbäck.

Sussie: är inte bra på personliga brev

• mysia
    litetknyte skrev 2008-01-30 22:07:03 följande:
    mysia - är det ett äldreboende?Sussie - mitt msn har krånglat i flera månader, men jag ska försöka installera om... kan ta ett tag dock...
    Ja,det är ett privat senior- och äldreboende.
  • mysia

God natt tjejer. Håll tummarna att jag kan sova inatt.

Vi hörs

Svar på tråden Mina goa vänner!