• mysia

Mina goa vänner!

God morgon

Foten känns lite bättre idag. Den är fortfarande svullen, men inte lika mycket som igår kväll. Blå börjar den bli oxå. Men jag kan åtminstonde stödja på den litegrann idag. Avbokade dock käkgymnastiken. Orkar inte gå omkring så mycket.

Annika: Grattis till att du får jobba 40 %. Bättre än ingenting. Men jag förstår att det kommer att bli fullt upp för dig.

Sussie: Skickar en stor kram. tråkigt att höra att att det inte funkar på jobbet. Men försök att inte ta åt dig allt för mycket. Det är en jättebra människa, och jag är säker på att du gör ditt yttersta.

Vad ska alla göra idag? Om nån är ledig så är ni välkommen på kaffe och en pratstund.

• mysia

Annika: Ajdå, hoppas du hittar dosan snabbt. Inte kul att ha den borta. Oftast brukar dom dyka upp på dom konstigaste ställerna, typ i en sko.
    Grattis i förskott.

Agneta: Skönt att du fick sova ut lite.

Ja,det är så skönt att det inte var något allvarligt med foten. men den värker som attan ändå. Avbokade käkgymnastiken, men Tindra får ändå fara på dagis några timmar. Hon har inte varit där på hela veckan, + att jag gärna vill vila min fot litegrann. Är det dumt tänkt tycker ni?

• mysia

Annika: Det är bra det.
    Åhh just det, ni ska på solsemester. Förstår att ni längtar.

Fick just ett samtal från poståkeriet, våra soffor kommer idag. Som vi har längtat. Äntligen får vi sitta skönt.

• mysia

Tack Sofia. Det hoppas jag med. Så fort jag bara nuddar foten i nåt skriker jag rakt ut. men jag är ju känsligast i världen oxå.

• mysia

God morgon

Grattis på födelsedagen Annika!!

Usch vilket väder. Ska bara ta det lugnt nu på fm. jag och Tindra ska baka med playdoo, och sen i em ska vi på stan med farmor och farfar. Ska ta ut lite kort jag framkallat och så ska vi titta på säng åt Tindra.

Sara: ja innebandy är nog rätt farligt, iallafall för mig. har skadat mig rätt ordentligt 2 gånger. och tränar jag med gummiband skadar jag ju bara ögonen, så jag vet inte om träning är så bra för mig.

Annika: Det blev bra med sofforna. Vi är så nöjda.

• mysia

Agneta: Ni får köra försiktigt idag, Har hört att det varit många trafikolyckor. Tycker det känns rätt jobbigt att bara fara ut med bilen här i stan när det är sånt här väder, men tackochlov så kör min svärfar. jag vill inte köra med min fot. Är rädd att det ska göra för ont att trycka ner kopplingen. Så jag vilar min fot ett tag.
    Spännande med ny bil. Ja,det är ju bra att ha stor bil när man har flera barn. När dom är så här små behövs det ju dessutom packas ner så mycket saker i bilen.

• mysia

Sussie: Tråkigt att du har huvudvärk. Och att dessutom ta hand om en liten sjukling oxå. Det är tufft. Du gör det bra. Du får väl passa på att lägga dig och vila när Conne ska sova.Visst är roligt när ens barn börjar bli så klok att dom förstår och uppskattar saker. Tindra börjar bli så bortskämd med kläder, så nu börjar hon uppskatta saker i hemmet istället. Hon var helt fascinerad av sofforna. Fast dom är lite högre än dom gamla, så det var lite svårare att ta sig upp för henne.

Sussie:Hoppas huvudvärken gått över tills ni ska på bio. ha så kul förresten.
    Vi ska ha en hemmakväll,se hockey på tv och äta lite gott. Några förslag på nåt fredagsgott? Snacks alltså.

• mysia

Agneta: Är oxå grymt rastlös. jag brukar kunna trotsa snöväder och gå promenader, men jag bör nog ta det lugnt och vila min fot. Du har ingen bra film att se då?
    Själv ska jag passa på att duscha nu när Tindra sover. Det blev att sova inne i vagnen idag. Det är ju omöjligt att ställa ut vagnen på balkongen, det blåser ju åt alla möjliga håll så hur man än ställer vagnen, så blåser det in i den.

J*kla katt, han jamar så högt, kommer snart väcka Tindra.

• mysia

Sitter här med ett glas vin. Har sett på hockey framför tv:n ikväll. Lite nyttigt försökte vi äta. morot och gurkstavar med dipp, och så gjorde vi krustader med skagenstuvning. Mums. är proppmätt nu.

Kan inget om bilar så jag ska inte ens lägga mig i diskutionen, men jag kan säga att jag är nöjd med vår passat variant.

Sussie: Söt bild på Conne.

Hade en väldig trevlig eftermiddag. Vi var först och handlade och då fick Tindra 1 tubbiefigur av mig och så köpte farmor och farfar en annan tubbiedocka + en pippidocka.
    Vi for sen vidare på barnens hus och där fick hon ett sopset, en ny hakklapp och en kavel och kakformar(vet inte vad det heter)till playdoodegen. For sen till babyproffsen, blev dock besviken på deras säng, så vi for till sängjätten och där hittade vi en bra säng, som det dessutom var 30 % rabatt på,1990 kr, kostade den, inklusive madrass, så vi ska hämta den imorgon. Nu har min lilla tjej blivit stor.

• mysia

Här var det lugnt. Trist väder idag. Blir nog en innedag idag igen. Ska dock gå en promenad med Tindra när hon ska sova. lite luft behöver man ju. Och i em blir det att sätta ihop sängen.

Det var allt så länge, nu ska jag och Tindra leka med playdoo. Hoppas alla får en bra dag. Vi hörs.

Svar på tråden Mina goa vänner!