• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Agneta: Vad skönt att ni har nån ni kan lämna Alice hos. P:s föräldrar ska hämta Tindra på juldagen och köra upp henne till Vilhelmina. För både jag och p jobbar hela nästa vecka. Men sen är jag ledig en hel vecka och då ska jag och Tindra vara där uppe. P måste hem på nyårsdagen för han ska jobba.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Alice i Umeå

Annica: Vi jobbar också hela veckan men det är ju bara på annandagen dagis är stängt. Torsdag och Fredag får hon vara på dagis. Lördag är jag ledig och sen tog jag ledigt på söndag när hon fyller år. Jag börjar om på nyårsdagen, Peter den 2:a.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Fan, ännu en bajsblöja. Vet om om det är psykiskt nu men jag tror att jag börjar må dåligt igen. I går åt jag ju mat för första gången.

• Emeraldy

Men Agneta, vilken otur ni har! Hoppas ni får vara krya till jul i alla fall!

Håller på att försöka lära mig nya FL. Alltid jobbigt med nåt nytt

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte

Gaaaah! Jag bryter ihop på min sov-tjorvande tjej!! Skrikandes Varenda gång hon ska lägga sig är det ett himla liv nu sen några dar tillbaka. Skrik och panik och taaaaaaaaaatt i flera timmar känns d som. Suck. Vad gör man? Kan det vara så att hon inte behöver sova på dagen, redan? Känns så himla tidigt... plus att hon ju ändå verkar trött... Nån som har nåt tips och trix? Hon har även sovit dåligt på nätterna, vilket hon aldrig gör om hon inte är sjuk.. så kanske hon håller på att bli sjuk igen? Eller tänder? Eller nån fas? GAAH!

En roligare sak är att Vinga ska få ett par skridskor av vår granne. Hon hade köpt för små till sin dotter, och så undrade hon om Vinga ville ha dem - alldeles gratis. Sååå gulligt ju! Det är många som åker skridskor och sparkar här nere på sjön så det blir kul. Kanske är lite tidigt att börja med skrillor för Vinga än, men det skadar ju inte att testa iaf, när man lix får.

Agneta - fy så jobbigt! Hoppas det inte går runt runt för er och att Alice blir lindrigt drabbad!

mysia - vi ska vara hemma på julafton. Min familj kommer. Blir mysigt. Men konstigt - för oss har det ALLTID varit ett sabla flängande på julafton, frukost, lunch och middag på tre olika ställen, så det kommer kännas som om man har hur mkt tid som helst på sig att varva ner tror jag. Skönt för Vingas skull dock, vill inte att hon ska behöva uppleva julstressen vi haft... inte än iaf. Vill skapa egna traditioner hemma, för hennes skull, så jag hoppas det kommer funka bra och att N:s familj kan slita sig hemifrån och vara med oss NÅT år iaf... De är vääääldigt hemmakära nämligen.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Vi har varit på akuten några timmar. Moa ramlade från en stol (skjutsade sig själv baklänges och föll bakåt) och slog huvudet rätt rejält. Först tänkte jag att det nog gick bra, men sen märkte jag att hon inte hade nån balans när hon gick, hon ramlade hela tiden. Så då ringde jag sjukvårdsupplysningen som rådde oss att åka upp. De ville inte heller att jag skulle lägga Moa för att sova, så det var ju lika bra att kolla upp det.

Det var ingen fara med henne och hon var helt som vanligt på akuten, men det känns ju ändå bättre att ta det säkra före det osäkra. Jag hinner alltid bli irriterad på akuten för att det tar sån satans tid, men sen när man träffar läkarna går det över, för de är verkligen jättebra där (de jag har träffat).

Har precis kommit hem och lagt henne. 13:45... Vi brukar ju inte låta henne sova efter 14:00 så vi får se hur den här kvällen kommer bli.

Camilla:
    Moa har ju också haft såna där perioder med sovtjorv. Jag vet inte riktigt vad man kan göra, i vårt fall är det just perioder, dvs det går över till slut Jag har också funderat många gånger på om hon inte behöver sova om dagarna, men jag tror inte vi är där riktigt än. Jag inbillar mig också att hon behöver dagsvilan när hon börjar på dagis.

Gud, vad sött med skridskor

Annica:
    Vi firar alltid jul på olika ställen med olika människor eftersom vi har fyra familjer. Därför har vi bestämt att uppesittarkvällen ska vara VÅR kväll, bara jag, Magnus och Moa. Vi kommer aldrig kunna skapa en jultradition för henne som ser likadan ut från år till år så därför ska vi i alla fall försöka skapa oss en uppsittarkväll-tradition

I år kommer vi vara hos morfar och hans fru på lördagen, med farfar och farmor på julafton och med mormor och andra morfar på juldagen. Det kommer bli "jul" varje dag med julklappsutdelning osv eftersom alla ju vill se när Moa öppnar paket Det känns faktiskt riktigt bra i år eftersom vi får träffa alla, även om det blir utspritt på flera dagar. Men hellre det än att flänga runt på julafton, det vill jag inte.

• mamma till Viktor och William

Usch och fy Sara! Tur det gick bra.

Har träffat nya chefen och hon verkar riktigt vettig! Kul.

Ska hämta Vicke nu och så hälsar vi på farmor en stund för hon hade köpt nå kläder till Viktor!

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Sara: Vad härligt att det gick bra!! Det går så fort sånt där. Tror min lilla dam är lite knäckt, jag la ut henne vid 12:30 tror jag, kollade inte så noga. Och hon sover än. Men det är skönt med lite egen tid. Kommer inte att jobba ikväll heller. Vi får väl se hur det blir i morgon kväll.

• Emeraldy

Här var det lugnt idag

Moa somnade runt 20:30 ikväll så det gick rätt bra ändå med tanke på att hon sov till 14:45 idag.

Vi kommer nog ta över henne till vår säng när vi ska gå och lägga oss. Känns lite bättre med tanke på att hon slog huvudet idag. Det är ju förmodligen ingen som helst fara, men jag skulle nog sova bättre om hon ligger bredvid oss.

Natten till idag sov hon ju hela natten i sin egen säng, och skulle hon göra det nu inatt skulle jag nog bli jätterädd att det hänt nåt!

Imorgon kanske det blir ÖF på förmiddagen. Det beror lite på när vi vaknar. Jag har ingen lust att ställa väckarklockan om Moa får för sig att ta sovmorgon

Svar på tråden Mina goa vänner!