Vi har varit på akuten några timmar. Moa ramlade från en stol (skjutsade sig själv baklänges och föll bakåt) och slog huvudet rätt rejält. Först tänkte jag att det nog gick bra, men sen märkte jag att hon inte hade nån balans när hon gick, hon ramlade hela tiden. Så då ringde jag sjukvårdsupplysningen som rådde oss att åka upp. De ville inte heller att jag skulle lägga Moa för att sova, så det var ju lika bra att kolla upp det.
Det var ingen fara med henne och hon var helt som vanligt på akuten, men det känns ju ändå bättre att ta det säkra före det osäkra. Jag hinner alltid bli irriterad på akuten för att det tar sån satans tid, men sen när man träffar läkarna går det över, för de är verkligen jättebra där (de jag har träffat).
Har precis kommit hem och lagt henne. 13:45... Vi brukar ju inte låta henne sova efter 14:00 så vi får se hur den här kvällen kommer bli.
Camilla:
Moa har ju också haft såna där perioder med sovtjorv. Jag vet inte riktigt vad man kan göra, i vårt fall är det just perioder, dvs det går över till slut
Jag har också funderat många gånger på om hon inte behöver sova om dagarna, men jag tror inte vi är där riktigt än. Jag inbillar mig också att hon behöver dagsvilan när hon börjar på dagis.
Gud, vad sött med skridskor
Annica:
Vi firar alltid jul på olika ställen med olika människor eftersom vi har fyra familjer. Därför har vi bestämt att uppesittarkvällen ska vara VÅR kväll, bara jag, Magnus och Moa. Vi kommer aldrig kunna skapa en jultradition för henne som ser likadan ut från år till år så därför ska vi i alla fall försöka skapa oss en uppsittarkväll-tradition
I år kommer vi vara hos morfar och hans fru på lördagen, med farfar och farmor på julafton och med mormor och andra morfar på juldagen. Det kommer bli "jul" varje dag med julklappsutdelning osv eftersom alla ju vill se när Moa öppnar paket
Det känns faktiskt riktigt bra i år eftersom vi får träffa alla, även om det blir utspritt på flera dagar. Men hellre det än att flänga runt på julafton, det vill jag inte.