• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Godmorgon tjejer.

Anna: Hoppas dr kan hjälpa er idag.

Sara. Kul att du tror att förskolan kommer bli kalas, att även du känner dig lite lugnare.
    Mamma sa, att moa verkade vara en riktig gladskit. ..

Ut o äta i mellandagarna är jag med på, nu före jul blir nog tajt fast det är ju den 20e på torsdag.... *pik* Jag kan nog då iaf!

Cornelia har sovit hela natten i 2 dagar nu och vaknar efter halv 7. Igår fick vi väcka upp henne till o med. hoppas det håller i sig tills i helgen!

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Sussie:
    Vad skönt att Cornelia sover bra! Här vaknar Moa fortfarande varje natt, men det känns ändå okej. Hon somnar ju om så fort hon kommer till oss. Däremot är det så typiskt på morgnarna. I morse t ex när vi kunde ha sovmorgon, då vaknade hon strax före 7 (ska inte klaga, jag vet, det är helt okej). Men igår när vi skulle iväg, då sov hon som en stock och vi fick väcka henne - hon som i vanliga fall är extremt lättväckt. Nåja, bara att gilla läget!

Ja, Moa var verkligen i sitt esse igår på Matrisen

Har du hunnit prova kjolen förresten?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Har inte hunnit få kjolen av mamma än.

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Är lite piggare idag, men känner mig rätt mör. Har träningsvärk i mag och rygg muskler så det räcker till. Klarar inte ens av att lyfta Alice. Blir nog hemma ikväll också då jag ännu inte fått i mig någon riktig mat.

Det skulle vara trevligt att gå ut och äta på mellandagarna, absolut. På torsdagen jobbar jag till kl 18:15 och Peter lika dant så i sånna fall skulle det kunna vara runt 19. Har inte pratat med honom än men han är säkert på. Han tyckte att det var trevligt i lördags.

Här blir en ganska lugn dag. Alice ska vara på dagis till kl 14. Orkar faktiskt inte ha henne hemma hela dagen när jag är så här. Och sen så kommer Peter hem runt 19 så det ska jag väl klara av. Skönt att få ta det lite lugnt i dag. Igår var hon på dagis till kl 15 och sen for Peter från jobbet och hämtade henne och skjussade henne till pappa. Och sen hämtade han henne kl 19 där. Så då fick jag verkligen slöa hela dagen. Men jag hade inte orkat att ta hand om henne. Jag kunde inte ens göra några hastiga rörelser, då kändes det som om jag skulle spy igen.

Hoppas att ni andra har det bra i alla fall.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte
    mysia - vad tyckte du om Pilates nu då?

Anna - men vad läskigt. Hur mår Thea då??
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Alice i Umeå

Nu har jag anmält mig att jag ska gå på gravid yoga, hoppas att jag kommer med denna gång. Skulle vara roligt att testa. Har aldrig testat tidigare men har hört att det ska vara skönt och bra. När jag väntade Alice var det redan fullbokat när jag skulle anmäla mig så jag hoppas att det går bättre denna gång.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • litetknyte
    Agneta - jag gillade gravidyogan skarpt. Jätteskönt och använbar andning därtill.
  • mysia

Idag har jag gjort det fint i Tindras rum. jag har storstädat och möblerat om. Tycker det blev riktigt bra. Hoppas att Tindra tycker om det oxå.
    Håller på och baka oxå. har precis gjort coccostoppar och i em ska jag göra pepparkakor. Får se om Tindra är på humör och hjälpa till.

Camilla: Pilates var väldigt intresssant. Det tog rejält på magen. Trodde det skulle vara mer likt yoga, men det var det ju inte.Bra träning för hållningen och jag kan säga att jag har nog världens sämsta hållning. Lite svårt med andningen, men sånt lär man sig säkert. Mitt träningskort går ut sista december, så jag hinner nog inte gå på nåt fler pass. Men vill absolut prova det igen.

Ska hämta Tindra om en timme, så jag ska ta och städa undan efter bakningen och städningen nu.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • litetknyte

Vad kul mysia. Det är rejält jobbigt för magen, absolut, och rätt svårt med all teknik och andningen, men såååå härligt.

• mamma till Viktor och William

Hej hej, har ni fullt upp ikväll?

HURRA! Hon har beviljat min ledighet lördag och söndag natt Blev lite orolig där ett tag....

Annica: Visst hade du varit på intervju på Marielund? Dom ringde mig idag och ville boka intervju men jag tackade såklart nej. Dom kanske fortfarande håller på med intervjuer och det kanske bara är så att dom inte hunnit bestämma sig än menar jag. *konstig mening*

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!