• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Ja vikten , den är ett skämt! Ska verkligen ta tag i den efter nyår. Blir kort på Iksu.

Hur länge blir ni borta Annika?

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Pingulina

Efter nyår är det ju 6-7 veckor innan vi ska till Thailand och jag skulle bli så glad om jag fick bort 5 kg till det. 5 kg på den tiden är ju absolut inget omöjlighet i teorin men det gäller ju att göra det i praktiken också...

Sussie, vi kommer tillbaka på annandagen för då är det fest här med kompisar

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Alice i Umeå

Hej hej! Här är vi bara hemma idag. Mår lite bättre. Har fått i mig lite köttbullar och makaroner till lunch. Jo, för mig är också träningsrutan en lite sporre. Skriver alltid upp vad jag gör, typ promenad 40 min osv. Ska snart gå ut med mitt lilla troll, hon sover inte än heller. Men när vi är hemma blir det alltid senare än på dagis.

Här har det också varit ganska tufft ekonomiskt, det har varit mycket vabande och så men allting går ju. Vi fick en sopparäkning på 1500 kr ca.

Försöker städa lite men det går verkligen i snigeltakt. Men det känns ändå ganska lugnt. I morgon kväll ska lite vänner komma och vi ska ha en mys/glögg kväll. Det ska bli trevligt. Så jag har ju både idag och i morgon på mig att städa. Och sen blir det väl lite mer städning på söndag inför måndagen. Det jag nästan gruvar mest för är att gå igenom alla leksaker, vi ska rensa ut det mesta innan måndag för då får hon ju så mycket nytt. Kan nästan inte fatta att vi ska ha 2 års kalas nästa söndag, känns ju helt otroligt.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Tuttie

Om 2 timmar bär det av till Örträsk. Så jag passar på att önska er alla en

Visst vet ni att ni är bäst tjejer. Livet vore tomt utan er.

Puss o kram
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Alice i Umeå

Det samma Sussie!! Hoppas ni får det mysigt!! Kram på er!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Shit. Nej. Oj. Hjälp. Fan. Eller nåt. Jag har blivit erbjuden ett jobb, ett lärarjobb. Usch, det är känslostorm i kroppen just nu. Givetvis borde jag jubla att jag har ett jobb (om jag vill) men jag ville ju verkligen inte tillbaka till skolvärlden... Och jag var helt övertygad om att jag hade lämnat den...

Jag ska ge besked på onsdag, och innan dess kommer jag ju inte få nåt annat jobb. Med all sannolikhet kommer jag ju att tacka ja. Så pass hög moral har jag att jag har svårt att tacka nej till ett jobb när jag faktiskt inte har nåt...

Det är en åk 2 på Hedlundaskolan och det ser jag enbart som positivt. Kul att jobba med yngre barn, det har jag aldrig gjort. Hedlunda ligger ju suveränt till, för mig. Hade varit värre om det var i typ Yttersjö Spännande också att de har förberedelseklass där.

Men va fan, lärare. Jag vill ju inte det egentligen Samtidigt, långt där inne, så pirrar det lite grann av spänning. Rektorn som jag pratade med var riktigt, riktigt trevlig, kändes kanon. Och det trots att det kom fram att jag sökte andra jobb än just lärare.

Ja, jag lär ju ha att tänka på under julhelgen...

Annika:
    Vad mysigt för dig och Andreas med lite tid tillsammans Vi ska också rå om varann ikväll, jag och Magnus, ett tag i alla fall. Vi ska lämna Moa hos farmor och gå ut och käka. Känns verkligen som vi behöver det, har inte känts så bra ett tag...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Passar också på att önska god jul eftersom många av er reser bort. Puss på er alla!

• Emeraldy

Haha, ja, det såg ju bra ut Beta-versionen är nog inte att lita på än

• mysia

Tittar tvärt in.

Annika: Vi vill gärna köpa en par tossor i storlek 20. Visst var det morsvarande 22? i Mörkbrunt.

Bra annars här. Rätt trött bara för att Tindra sovit så dåligt hela veckan. Ska på jobbet om en timme.

Sofia: Såg ditt inlägg försent. Synd ananrs var jag hemma hela dagen.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Syns mitt senaste inlägg? För det gör det inte för mig. Ser bara Moa. fast söt är hon. God jul själv Sara

Älskar mitt lillgull Tindra
Svar på tråden Mina goa vänner!